Hallo, ik heb mijn TV aangesloten op mijn tv-out. Ik krijg verder goed beeld op mijn TV, maar er zitten wel allemaal zwarte randen omheen. Een maat van me heeft precies hetzelfde en het schijnt ook op te lossen te zijn, maar de vraag is hoe... Is daar een speciaal progje voor of is het een instelling in windows? Ik heb een Nvidia Geforce 2MX -32MB.
Ik heb net mijn videokaart met de tv-out aangesloten op de vieo via de Composite TV-output met een Scart-converter. De video is vervolgens met een tulp-stekker aan de TV vastgeknoopt... (kan niet anders... tis een oude TV).... Maar ik krijg niets geen beeld van mijn videokaart????? Wat doe ik fout??? Moet ik in de video zelf nog wat instellen??? Ik heb een Asus V7100 GF2mx met TV-out..... en gebruik de standaard Asus 6.31 drivers...... Help!
Jaap
Maakt het uit of ik de video aansluit op de S-VHS of de Composite uitgang van mijn videokaart???????????????? Hij gaat nu via de Composite naar de Scart-converter op de video (IN/DECODER da''s L-2
) en de video is dan weer aan de TV aangesloten.... maar helemaal geen beeld.......................
Maar maakt het uit welke uitgang je van de videokaart gebruikt??
Maar maakt het uit welke uitgang je van de videokaart gebruikt??
Jaap
Humpz...
wat een moeite toch allemaal
JAH HIJ MOET OP PAL! |:)
ennuh J.apiooo is je tv niet te oud?
ik had een dvd speler die niet op mijn tv kon worden aangesloten omdat ie te oud was
voorderest stelt TV OUT niet zoveel voor van sommige fabrikanten maar van Nvidia GF2 is ie redelijk/goed
wat een moeite toch allemaal
JAH HIJ MOET OP PAL! |:)
ennuh J.apiooo is je tv niet te oud?
ik had een dvd speler die niet op mijn tv kon worden aangesloten omdat ie te oud was
voorderest stelt TV OUT niet zoveel voor van sommige fabrikanten maar van Nvidia GF2 is ie redelijk/goed
Zou ik dan gewoon beeld op mijn videokanaal moeten krijgen?????????
Jaap
Verwijderd
er staat een hele lijst op bovengenoemde site met kaartfabrikanten, soort geforce chip en bijbehorende tv-chip en het darvoor te gebruiken programma! Je moet meestal pal hebben, tenzij je tv ntsc ondersteunt, vaak werkt de svhs niet vanwege een te oude tv(meer dan 5jr). Dus:composite met vergulde pluggen, goede coax erbij moet voldoende zijn .
wat voor kaart heb je btw9(merk)
Ik heb een Asus V7100-tv-out......... en probeer nu via de composite uitgang naar de video (via scart) beeld op m''n tv te krijgen............ ik ga het eens met dat proggie proberen!
Jaap
Proggie werkt niet voor mij......... het is me in elk geval al wel gelukt. Kep nu gewoon een tulp-kabel uit de composiet uitgang naar mijn video lopen en aangesloten via een scart-connector. Vervolgens doorlussen naar de TV (het is een antiek ding, maar blijkbaar werkt het toch
)
Alleen...... tja...... is 800*600 het maximum voor de TV??????? Mijn Asus drivers geven alleen de keuze tussen 640*480 en 800*600. Ik ben allang tevreden, maar weten jullie of ie ook op 1024*768 kan???????? Of is dat typisch tv-out????
Alleen...... tja...... is 800*600 het maximum voor de TV??????? Mijn Asus drivers geven alleen de keuze tussen 640*480 en 800*600. Ik ben allang tevreden, maar weten jullie of ie ook op 1024*768 kan???????? Of is dat typisch tv-out????
Jaap
Oude tv kan ook werkenOp donderdag 12 april 2001 21:34 schreef savagejan het volgende:
er staat een hele lijst op bovengenoemde site met kaartfabrikanten, soort geforce chip en bijbehorende tv-chip en het darvoor te gebruiken programma! Je moet meestal pal hebben, tenzij je tv ntsc ondersteunt, vaak werkt de svhs niet vanwege een te oude tv(meer dan 5jr). Dus:composite met vergulde pluggen, goede coax erbij moet voldoende zijn .
Verwijderd
je hebt de svhs op zo''n oude tv of bedoel je gewoon de tulp? Tulp moet altijd werken.(samengesteld signaal).
Waarom werkt tvcc2000 niet? Gebruik je soms win2k? Kijk eens onder de beeldschermeigenschappen van je kaart deze heeft als het goed is een chrontel chip.
Resolutie op tv is idd niet hoog. Kijk maar ens naar de gebruikte resolutie op een dvd.
Waarom werkt tvcc2000 niet? Gebruik je soms win2k? Kijk eens onder de beeldschermeigenschappen van je kaart deze heeft als het goed is een chrontel chip.
Resolutie op tv is idd niet hoog. Kijk maar ens naar de gebruikte resolutie op een dvd.
Ik draai gewoon Win98SE en heb de zaak nu gefixt met ''de Tulp''!! Misschien dat die tool niet werkt omdat ik geen tuner op mijn videokaart heb
....... Of werkt het progje ook met kaarten zonder TV-tuner????
Volgens mij heeft deze GF2MX toch zeker wel zo''n chip (Chrontel), maar waar is dat gemakkelijk te achterhalen (niet bij beelschermeigenschappen, toch?)
Maar weten jullie of 800*600 het maximum is via TV-out???
Volgens mij heeft deze GF2MX toch zeker wel zo''n chip (Chrontel), maar waar is dat gemakkelijk te achterhalen (niet bij beelschermeigenschappen, toch?)
Maar weten jullie of 800*600 het maximum is via TV-out???
Jaap
Pagina: 1