Toon posts:

[BC3] Sony Trinitron plobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb hier 2 weken terug een Sony A420 (tinitron, 19inch)aangekocht.
Als ik mijn computer opstart, bijvoorbeeld s''morgens dan is mijn beeld onduidelijk, wazig, zwarte letters op een witte achtergrond zijn haast niet te lezen.
Dit is alleen maar goed te krijgen door het contrast en de helderheid enorm te verlagen.
Laat ik hem dan een half uurtje draaien dan komt alles goed en zuiver. Het is alsof de monitor eerst moet opgewarmd zijn alvorens goed te kunnen presteren.
Ik ben ermee terug geweest en heb een nieuwe gekregen maar het is nu al mijn tweede met zo''n probleem.
Heeft nog iemand daar problemen mee of is het een eigenschap van die trinitron beeldbuizen?

Verwijderd

Het is over het algemeen zo dat monitoren pas optimaal beeld geven na een half uur opwarm tijd. Bij test laten ze monitoren ook eerst "warm draaien" voor dat ze getest worden. Alleen zo extreem als jij het omschrijft heb ik nog niet eerder gehoord. Ik heb hier een iiyama visionmaster pro 17" (ook trinitron) en die geeft direct al leesbaar en duidelijk beeld. Anders zou ik als ik jouw was Sony even bellen om te vragen of het normaal is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk toch Sony daar eens voor te bellen.
Toch vreemd want het is de 2e nieuwe monitor met dit probleem. Zo kan ik mijn helderheid ook nooit op 100 zetten, ik moet in warme toestand op 70 staan om alles leesbaar te houden.
Bedankt voor de vlugge reactie.

Verwijderd

Sphinx, Rayman Kalitry. JAJA ik heb die film ook wel gezien. Wel lueke film he >:)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
offtopic:
Ja ik ook, lekker wijf speelde daarin he?

Catch a smile out there!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik zou niet gelijk "probleem" gaan roepen. Het zou gewoon normaal kunnen zijn voor die monitor. Echt een groot probleem is het nou ook weer niet moet ik zeggen.

Heb zelf geen sony monitor maar wel een sony trinitron beeldbuis. Deze is ook gelijk al leesbaar.

Misschien is het daar in die omgeving nog heel erg koud als je je pc aanzet?

Ik weet het niet, maar vraag in elk geval even bij sony.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 10:29
Direct bellen en dan komt er wel een regeling.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Volgens mij klopt het niet helemaal, ik heb de A220 17" *D en die geeft gelijk goed beeld en die is toch al bijna 3 jaar oud. Dus als ik jou was zou ik die monitor terugbrengen.
Pagina: 1