[BC3] Videokaart + (losse) TV kaart...

Pagina: 1
Acties:

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
Gisteren heb ik een E-tech TV/Radiokaart gekocht en het lukt me niet om het ding normaal aan de praat te krijgen...
Doordat een handleiding ontbreekt heb ik een aantal vragen:

1. Kan ik ook software van andere fabrikanten gebruiken (bv. Hauppauge)?
2. Het lukt me niet om het beeld "groot" te krijgen. Het blijft een schermpje van ongeveer 10x8. De kwaliteit is ronduit waardeloos. . Ik heb een savage4 kaart (diamond s540 Xtreme). Deze kan geen "overlay" aan. Wat word hier mee bedoelt en is verbetert dit de kwaliteit echt zo veel?

3. Kan iemand screenshots van z''n eigen beeldkwaliteit posten.. Ik hoop echt dat het beter kan als datgene wat ik nu heb...

4. Wat is een goede videokaart die ook de "overlay" modus ondersteund?

Thankx

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

1) Volgens mij gaat andere software niet werken... dat is algemeen zo. Volgens mij werkt Hauppage software namelijk ook niet op Pinnacle apparaten (of niet?)

2) Wat is ''groot'' beeld???? Mijn desktop is 1024*768 en ik krijg ''m ook niet fullscreen.... Maar dat is in het geheel niet irritant, als de kwaliteit maar goed is. Overlay kan ervoor zorgen dat verticale strepen in het beeld vergenomen worden (volgens mij... iemand anders kan dit vast duidelijker uitleggen) Misschien kun je zelf laten zien (screenshot) wat je bedoeld met een ''waardeloze kwaliteit''??? Overlay verbetert de feitelijke kwaliteit volgens mij niet echt, het verhelpt die strepen.

3) Hierbij een screenshot van mijn Hauppage WinTV Primio waarover ik zeer tevreden ben. Hij lijkt zelfs beter beeld te geven in combinatie met mijn nieuwe GF2MX V7100T dan mijn oude TNT V3400!!

Afbeeldingslocatie: http://www.it-business.nl/formula1world/pictures/hauppagescreen.jpg

Het beeld is volgens mij iets van 768*560 (plus minus :)) pixels groot!

4) Mijn oude en nieuwe kaart (Riva TNT + GeForce 2 MX) ondersteunen beide overlay....

Jaap

• Rowwan
Ik kan helaas geen screenshots posten omdat ik nu aan het werk ben... Ik heb mijn savage4 kaart eruit gehaald en een oude S3 virge erin gepropt :r. Nu is mijn TV beeld beter maar nog lang niet goed. De S3 kaart heeft maar 4 MB videogeheugen en de refresh rate is (volgens mij) niet in te stellen...

Waarschijnlijk moet ik dus gewoon een nieuwe videokaart hebben :(

• Rowwan
Dat van makeTSR heb ik gevonden... Nu nog alleen van de registry. Hoe en wat moet ik precies doen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Savage4 + TVkaart is een grote nachtmerrie.

Zet in je register dit:
HKLM,COnfig\0001\Display\Settings
de string DDSW=ON

verder: probeer ook de laatste BIOS voor je kaart te flashen (die van Diamond, niet een S3 ref BIOS. Ook eerst als TSR proberen met MakeTSR of VGABIOS)

Verder is er nog een tool om te deinterlacen, dit zorgt ervoor dat kartels weggaan bij goedkope tv-kaarten (zoals mijn Lifeview):

http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm

• Rowwan
JGC, waar moet ik het precies het registry neerzetten? en wat doet het precies... Ik heb een E-Tech capture kaart en die wil niet in overlay mode.. Hij wil alleen in preview en dan krijg ik een klein schermpje met grote blokken...

Mat bedoel je precies met makeTSR of VGABIOS? Kan ik dan een BIOS (als TSR) emuleren? Waar kan ik het vinden?

• _JGC_
HKEY_LOCAL_MACHINE\Config\0001\Display\Settings
en dan DDSW=YES (volgens mij zei ik net NO, maar moet toch echt yes zijn...)

kijk anders ff in een driver inf file, daar staat de precieze lokatie in (zit nuachter een NT4 bak op school zonder reg rights en een kapotte spatiebalk die wel eens watoverslaat)

• Rowwan
Wat doet de DDSW precies? Heb je zelf een savage4 kaart of hoe kom je aan deze info. Ik kan hem zelf nergens vinden... Ben al dagen aan het zoeken...

• _JGC_
Ik had zelf een Savage4 kaart. Nu een Viper2 met nagenoeg dezelfde instellingen

DDSW = DirectDraw SoftWare

• Rowwan
JGC,
Helaas werkt het niet... De instelling stond al goed...

Ik denk dat ik maar al m''n drivers eraf gooi en een nieuwe erop zet. Is het verstandig om jouw drivers erop te zetten? Is het "overlay" gebeuren een hardware toestand of heeft het met software te maken?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat is ''groot'' beeld???? Mijn desktop is 1024*768 en ik krijg ''m ook niet fullscreen....
Dat kan die hauppauge anders wel. Even op CTRL+T drukken :)

(kan zijn dat je een vinkje moet zetten bij ''change resolution'' bij ''tvmode'' in de opties).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
Je kunt mijn drivers eens proberen. Overlay heeft met hardware te maken, maar je zult het wel via drivers moeten aanspreken. Die zijn bij S3 nogal K*T...

Savage4 is echt een klotekaart met TV kaart erbij. Als je goedkoop een Viper2 kunt krijgen, ben je overal vanaf, en heb je nog steeds hetzelfde gevoel als met je Savage4 (maar dan is ie wel 2x zo snel)

• _JGC_
K*T: Ik dacht dat dtv wel wat kon, maar helaas niet voor PAL_BG :(

Zit hier in splitscreen naar PAL nogwat te kijken... niet mooi :(

* _JGC_ moet maar eens een goedkope VCR kopen
Pagina: 1