Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Half-Life hapert nog

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Nou heb ik eindelijk een K6-200 en dan doet hij nog irritant :(. In grotere ruimtes waar hij meer aan geluid &zo moet doen hapert hij duidelijk. Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb al een of andere autoexec.cfg opgehaald maar daar stonden veel instellingen in (en geen defaults). Als ik die geladen had dan vielen soms m'n textures uit.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Het wil nog wel eens helpen om je geluid in Half-Life wat lager te zetten. Niet qua volume, maar qua prestatie.
Werkt dit niet, dan is er nog de optie in je Control Panel, Multimedia.
Ik meen dat je hier de hardware acceleratie een klik terug moet zetten.

Suc6.

PS.: een K6-200? Is dat niet de minimum spec van Half-Life? Upgraden die handel!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Geluid prestatie lager betekent bij mij alleen maar dat het geluid kloterig klinkt en dat het nog veel meer gaat haperen. Upgraden is niet nodig want op m'n P150 draaide het ook best. Ik geloof niet in minimale systeemeisen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Misschien wat rammetjes erbij, ik weet overigings niet wat je nu hebt, speelde je op die p150 met de zelfde instellingen in de zin van resolutie ect.?
Want dit lijkt toch aardig op powerprobleemje

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
64 MB SDRAM PC-66
Moederbord Asus TX-97
Processor geklokt op 75x3

Eerst PC-Chips M571, P133 geklokt op 75x2

Verwijderd

Op wat voor resolutie speel je.

Op een p200 32mb 12mb,v2 en op een resolutie van 480 640 gaat het goed, met 32mb erbij ook prima op 600 800.

Verwijderd

Je kon ook mijn AMD 233 kopen, loopt makkelijk op 266..

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Swift, je bent gewoon erg duur vind je niet? Maar vooruit dan, wat wil je voor die SB16 en wat is het er precies voor een?

Verwijderd

ik heb weinig/geen ervaring met 2e hands PC's, dus over de prijs konden we het wel eens worden...

Ik heb een hele serieuze klant die mijn hele oude systeem wil kopen, als dat niet doorgaat mag jij mijn sb16 kopen.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
300 gulden... ...ik ben een echte handelaar dus veel zal er niet van af gaan
Kwam bij mij iets anders over dus toen ben ik voor die andere deal gegaan [Asus TX97, K6/200, 32 MB DIMM]. Maar geen probleem :), als je 'm overhebt hoor ik het wel.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
MadMan, beetje laat :o, maar 'k zet het toch maar neer. Ik werk vanwege mijn Voodoo I altijd in de resolutie 640x480 (waarom zet jij ze trouwens andersom?). Op veel punten is het gewoon goed alleen waarom hapert hij nou soms toch nog? Dat kon (en kan) ik nog steeds niet zo waarderen nu ik een nieuwer systeem heb.

Verwijderd

Ik ken een situatie waarbij win95 geupdate is naar win98. Dit gaf flink wat haperingen in HL. Terwijl dit een P2 350 met 64mb was een 8mb agp onboard. Haperingen horen hier dus niet. Toen hebben we het systeem geformat en win98 direct geinstalleerd en geen update gebruikt. Het verschil zit hem waarschijnlijk dat win98 beter met de video drivers kan omgaan. Ik geloof dat agp niet altijd door win95 wordt ondersteund. Dus misschien dat dat ook het geval is bij jouw??????

MadMan

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik gebruik vanwege zulk soort gezeik al nooit updates. Maar bedankt voor de tip :) . 't zou ook mijn afgrijselijk oude HalfLife kunnen zijn (Build 792).

Verwijderd

1. min. sys. half life p133 24 mb ram 4x CD
2. mijn sys: zie hardware forum - droom PC
3. HL hapert ALTIJd als je een berg polys in beeld krijgt. dat zit zo:
in blast Pit, waar die lange groene enge dingen, die btw volgens mij niet dood kunnen gloeiende gloeiende, zitten, zul je vast wel haperende fx hebben. je merkt nu plots op dat niet alleen het geluid, maar het hele spel stottert. als dit NIET zo is, en allen het geluid dood gaat, ouwere directX erop zetten. en nieuwere soundcard.
maar het is WEL zo dat je beeld ook traag wordt. is het bij mij ook.
als je een kistje sloopt (oof een beestje :) dan is de rekentijd die nodig is voor elke afzonderlijke entity best wel fiks. Je zult zien dat een celeron 450 met 128 mb en een TNT1 bij grote bergen kistjes, of dertig grunts (je kan jezelf vijandjes geven met de console. schattig heh?) ook wat slomer gaat lopen. nu is slomer nog wel 50 fps, maar het is slomer.

de oplossing.

1. resolutie is:
processor snelheid x MB ram / 10
dus: 200mhx x 64 mb = ruwe 12000
delen door tien is 1200.

dit getal deel je door twee, dan heb je 600.
aan gezien je geen 600.400 kan nemen en 640 mer is dan 600 kom je uit op 512. (breedte dan heh)
je zet je desktop in 16 bit kleuren (JA DAT DOE JE WEL!) omdat je anders eigenlijk wel kan stoppen met spelen. als je in 8 bit desktop stond (ehm.. tja. het ZOU in principe mogelijk kunnen zijn) laat je dat zo.

je hebt nu:
512.300nogwat.16bit
daar ga je em in draaien.
nu nog dir3d of glide kiezen, al naar gelang de kaart.

dingen als r_shadows en meer van die ongein, uit dat spul. om maar terug als je ene P4-1200 hebt. met voodoo4 SLI3 (ja dat zijn 3 kaarten)
DAN kun je extra detail toevoegen.

OK. low detail, low res, medium colors.
hij zou nu al beter moeten lopen (tenzij je een cyrix hebt maar we gaan ervan uit dat je niet in volledig beschonken staat je pc hebt gekocht.)

Nu schokt ie alleen nog een beetje als er veel in beeld is tegelijkertijd. grote kamers mogen al geen probleem meer zijn, missch8ien de buitenrand van de silo in blast pit uitgezonderd. Xen mag in zin geheel, inclusief Nihilanth, geen problemen meer geven. (doet ie op mijn 48 mb p166 ook niet. jij moet beter kunnen)
let op: niet schokken is iets anders dan op 20 fps lopen. :(

je zult nog merken dat er schokkerigheid optreedt bij grote veldslagen (de 20 barneys bij de teleporter naar Xen toe doen het aardig.)
dit vermijdt je toch echt alleen maar door te kijken of je pc verder helemaal optimized is voor 3d spellen.
druk in windows eens op CTRL-ALT-DEL en END TASK op ALLES behalve explorer.
dan is je geheugen leeg.
screensaver? uit zetten voor je gaat spelen.
background gif of jpg? (nog erger, bmp?)
weg dat spul. dat VREET geheugen! en windows 98 laat dat geheugen ook nog eens fijn gereserveert voor je desktop! (win95 boeit dat geen bal en pleurt met alle liefde je kostbare bmptje de vergetelheid in. net als je hdd, maar das een ander verhaal.)

dan moet ie nu niet meer schokken. zo loopt ie bij mij ook lekker-ig (30 fps)
hij is goed speelbaar (niet in multi player trouwens)
oh, als je een voodoo2 hebt, mail me dan even! heb ik de tweak guide voor je. helpt enorm bij bepalen van wat je kan cancelen om je framerate te verbeteren.

veel succes, enne...

toch eens upgraden, denk je zelf ook niet?

Verwijderd

Dit wil ook nog wel eens helpen: http://www.tweak3d.net/autoexec/halflife /

Maakt een autoexec file voor je HalfLife met de grafische instellingen die jij wilt hebben, vrij geavanceerd!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
KnetterGek: Ik kan m'n resolutie alleen op 640x480 zetten want anders krijg ik geen beeld, de Voodoo II ondersteund geen fatsoenlijke refreshrates op andere resoluties.
mmarcel: Thanks, ik zal 'ns kijken

Verwijderd

Hmm swift.. jij bent de neppe :))) LOEK !!! HIJ STEELT JE NAAM !!! :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Troost je, mijn Athlon 800 vind die grote open ruimtes ook niet fijn :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

onze processor van meer dan een jaar geleden, inmiddels overgeklokt naar 430 MH, in combi met 160 MB RAM en een VOODOO 2: alles draait prima!! op de resolutie die voor 1024 staat (ik onthoud die dingen nooit :O) ) echt. . ziet er picobello uit, en nooit, maar dan ook nooit loopt ie eventjes traag
hehehe >:)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:01

Exterazzo

Qeasy

DEM, Dit topic is oudddddd

Audentia

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm ik ben dus een TFC fan probeer dit is
in je console ( ~ )

net_graph 3
hou hier je fps in de gaten

r_decals 100
vind je tesnel dingen verdwijnen zo als blood, kogels in muren, verhoog dan het getal

fps_max 30
fps_modem 30
zo krijg je pc meer tijd voor andere dingen
ga niet lager dan 20 anders is het niet tedoen
en normaal staat het op 75
en HL gaat niet hoger dan 100
maar dat zal je zeker niet halen

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Speedy
net_graph 3 daarvoor niet gebruiken, neem show_fps 1 netgraph sux

Flickr | Lego collectie

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
ik ga je niet helpen, dat zou na een half jaar toch al wel gefixt zijn neem ik aan >:)>:)>:)

• Bass64

Bass64

net_graph 3 werkt prima geeft even veel aan als showfps

en met net graph kan je ping nog zien en je lag

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Speedy
Ja, en met net_graph krijg je juist lag :r

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

hmm...volgens knettergek kan ik dus in een resolutie van 3840xnog wat spelen...

• Bass64

Bass64

Op dinsdag 12 december 2000 13:25 schreef TAG_Speedy het volgende:
Ja, en met net_graph krijg je juist lag :r
HMM meschien met met netgrapg 1 en 2
maar ik heb geen last met 3

of ik heb gewoon een goede verbinding

Pagina: 1