[BC3] Heatsinks op je mem chips. Waarom?

Pagina: 1
Acties:

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoor altijd iedereen rappen over heatsinks op je mem chips.
Aangezien mijn 2mx op 200/200 loopt dacht ik dat de mijne ook wel warm zouden worden, maar ze worden niet eens lauw. Waarom zou ik dan in hemelsnaam heatsinks plaatsen? ;)

dus ...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
als je hoger gaat dan een bepaalde waarde worden ze wel warm, schijnt met ddr ram minder te wezen dan sdram of sgram, maar goed, warm word het echt wel, als je er maar een beetje moeite voor doet, en 2e reden, het lijkt ook nog eens :9~

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op woensdag 11 april 2001 16:24 schreef mph_rbi het volgende:
Aangezien mijn 2mx op 200/200 loopt dacht ik dat de mijne ook wel warm zouden worden, maar ze worden niet eens lauw. Waarom zou ik dan in hemelsnaam heatsinks plaatsen? ;)
nou godsamme DAN DOE JE HET TOCH NIET!

jesus zeg...

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Hij vroeg ons toch of wij een idee hadden? :?

Y'24

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
beetje humeurig, Mister_X ???

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
frustie....

wat een irritatie zeg!
Op woensdag 11 april 2001 16:36 schreef Mister_X het volgende:

[..]

nou godsamme DAN DOE JE HET TOCH NIET!

jesus zeg...

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 16:24 schreef mph_rbi het volgende:
om hem te koelen !! :Z
daar dient een heat sink toch voor !!!

moet je hem maar is even verder tweaken naar 230/215 en dan 4 uur UT spelen, dan wil hij wel erg warm worden.

• mph_rbi
  • Niet online
als je hoger gaat dan een bepaalde waarde worden ze wel warm, schijnt met ddr ram minder te wezen dan sdram of sgram, maar goed, warm word het echt wel, als je er maar een beetje moeite voor doet, en 2e reden, het lijkt ook nog eens :9~
Dan heb ik het niet nodig, want ik krijg de mijne (met een blue orb) niet eens hoger geklokt dan 200/200 .. ;)

dus ...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik doelde op dat laaste zinnetje van hem,
op mijn topics worden nooit geraegeert, en op zoiets als dit, ik bedoel, dit kan je zelf toch ook bedenken of niet?

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 11:57
iemand een site die veel heatsinks verkopen?

Verwijderd

ik heb nog een leuk pentium 75 kooler + heatsink kan ik deze op de achter kant bevestiggen van mijn kaart, want op de bovenkant zit namelijk al een borb en op ram al heatsinks, maar de onderkant dus de tegen overgestelde kant van de orb wat wel hartstike warm.

Verwijderd

en oja hoe bevestig ik deze dan?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Tegenwoordig verkopen ze heatsinkjes bij vele bedrijven. Zoals www.2cooltek.com , maar volgens mij ook bij de oc-shop :?

Anyway, ik d8 eerst ook dat het weinig zou uitmaken op mijn GF1DDR. Geheugen draait std op 300 MHz en haalt 330.
Na installeren van de heatsinks (daardoor verandert je kaart in een MONSTER, met "tanden" aan alle kanten :) (4 heatsinkjes aan de ene kant, 4 aan de andere)), maar nu haalt mijn mem dus 365. Toch weer 10% extra. En aangezien de meeste vidkaarten vandaag een vette mem-bottleneck hebben, scheelt dit meteen 10% in je framerate en 3dMark2000 score :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1