[BC3] Wie kan mij helpen met mn Radeon?

Pagina: 1
Acties:

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Hallo,

Al een tijdje ben ik op zoek naar de oplossing voor mijn probleem. Ik wil graag UT op 32bit spelen, dit werkt echter niet of niet naar behoren denk ik. Het loopt heel schokkerig op mijn Radeon 32mbSDR. Wie weet wat ik hier aan kan doen of heeft een aanwijzing waar ik op moet letten?
Mijn systeem is de volgende:
AMD Tbird 1000mhz 266fsb
Asus A7V133
Terratec X fire
2 nics
adaptec 2904
256mb SDRAM 133mhz cas 2 2 2
drivers:
Radeon; 7099
DirectX; 8.0
Moederbord firmware; 1003 (dacht ik)
Via drivers: versie 429
Radeon Tweaker, alle opties die snelheids dan wel kwaliteitsverbeterd zijn staan aan.
Niets is overclocked.

Kunnen jullie mij helpen, want ik weet het ff niet meer wat ik nog moet proberen!

Mvg,

Fault

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
je kunt proberen unreal in openGL te spelen, maar dit verhelpt het prob. alleen bij dit spel...

Verwijderd

Heb je ook die opties van Radeon Tweaker voor OpenGl en Direct3D gebruikt? Staan bij profiles.

Heb je dit probleem op alle resoluties??

Verwijderd

gebruik ati''s special purpose drivers.

hebje wel via 4 in 1 drivers geinstalleerd?

• Fault
Bedankt voor jullie reacties!

In OpenGL heb ik dit probleem helaas ook, wel in mindere maten. Als je in een iets grotere ruimte komt (speel TO, bijvoorbeeld bij cargo ship in die open ruimte bij Swat) dan zie je steeds een soort lag er tussendoor. Je loopt, vertraagd en gaat weer snel verder, vertraagd en gaat weer snel verder, ongeveer om de seconde ofzo.
Ik heb het nog niet in 800/600 gespeeld, ik dacht dat ik niet op ''voodoo'' schermgrootte hoefde te spelen nu ik deze pc heb, misschien is er echter niet aan te ontkomen. Ik speel nu in 1024/768 (16 bit) en ik heb er bijna helemaal geen last van! Dus ik weet niet waar het aan ligt, teveel data, irq probleem, foute moederbordinstellingen?

Ik vraag me af waarom ik andere drivers zou moeten gaan gebruiken aangezien dit de nieuwste zijn en bij oudere had ik er ook al last van. Mhmm, over die via drivers, dat heb ik in mijn eerste post ook al gezegd, dat zijn de nieuwste 4 in 1 drivers.

Verwijderd

bah overheen gelezen :(

maar het zou bij een radeon niet uit moeten maken 16 bit of 32 bit..........

raar.

• Fault
Dacht ook al dat een Radeon makkelijk op 32bit kon draaien, maar ik ondervind anders. Tot ik las dat IEDER ander het wel lukt, mhmm, dan gaat er een lamp branden en denk je van :? kan dat?

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou je Radeon ietsie overklokken. 166 Mhz moet wel werken en dat is met name voor het geheugen. Ik heb ook last van hickups, vooral met 3D Mark 2000, maar met de 7099 driver en de RadeonTweaker met ongeveer alles aan wat leuk/snel/mooi is, loopt UT en Quake3 heel behoorlijk in 1024 bij 768 32 bit. Ik zit nog te azen op een wat snellere proc, want een Celly 466@525 is nog lang niet genoeg om de Radeon aan te sporen.
Ik heb de Mem op 175 gehad, maar dan loopt ie binnen een minuut vast. Dan gaat 3D Mark 2001 overigens wel even heel lekker lopen :P
Zet ook je memory timings op fast, dat scheelt ook weer iets. De SDR is echt zwaar beperkt door het geheugen, wat je dan ook zo ver mogelijk moet zien te tweaken.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
probeer deze registry setting eens !

http://members.home.nl/rvl/tweaked.reg

• Fault
Waar kan ik memory timings instellen? En moet ik nog iets in cmos instellen? Ik heb fast write @ agp port al aanstaan, maar er zijn nog veel opties die ik ook in kan stellen.
Eigenlijk zeg je dus dat het gewoon niet mogelijk is om de sdr sneller te krijgen, bij mij kan ook de beperkende factor de cpu niet zijn, dus dat wordt anders echt naar een andere kaart uitkijken :(

• taz3d_nl
volgens mij ondersteunt de radeon geen fast writes
kan ook problemen geven als het aanzet !!!

• taz3d_nl
probeer de 7089 drivers eens, die zijn sneller dan de 7099
ik ging met 3dmark2001 van 3034 benchmarks naar 2640 door de 7099 drivers

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De Radeon Tweaker 1.0 heeft een Overclocking tab. Daar kan je je kloksnelheid hoger zetten en je Memory timings op fast zetten.

• Fault
Ik heb radeon tweaker 1.01 gedownload en helaas worden bij mij steeds de memory timing setting terug gezet op slow!
Na tig restarten en constant iets anders proberen staat het steevast weer op slow :(
Ik heb nu de oude (89 serie) drivers geinstalleerd, ga zo maar eens proberen of het enige winst opleverd. UT is 2 keer vastgelopen met geheugen op 170 en core op 160....
Pagina: 1