[BC3] fan continu of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
weet er iemand of je fan op je video kaart continu moet draaien of niet?
ik heb een guillemot geforce 256 en er zit een fan op maar zelfs bij 3dmark2001 springt die niet aan en zoals je hopelijk gelezen hebt in dat andere topic van mij hier..
brakke videokaart..
heb ik er aardig wat geklooi mee...
hopelijk kan iemand me het vertellen want op de guillemot site kom ik niet verder en de helpdesk van guillemot kan ik niet berijken...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik zou de draden van die cooler doorknippen en op 5volt zetten. Op deze manier draait de fan altijd en zit je niet te wachten totdat hij aanspringt.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Lord_T
uhmmmmm...
ik niet weten waar ik 5v draden heb enzo..
geen idee zelfs op welk voltage ze nu staan.
kweet niet trouwens hoop het wel dat dit het probleem veroorzaakt met mijn videokaart?
van die gekke blokjes die je normaal alleen hebt als je heeeeel ver overklokt...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
hoor net dat mijn fan altijd moet draaien..
das dus een probleem...maar zorgt dit voor die problemen?

• Lord_T
nu draait hij toch erg jammer.....
hoop toch op een nieuwe fan en eigenlijk misschien wel een hele nieuwe videokaart......

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Met op 5 volt zetten bedoel ik de rode draad en een zwarte draad moet pakken van een IDE voedingskabel en daar jouw fan op zetten.
Of nog een tip: zoek naar een processorcooler van een oude 486, heb ik ook op mijn Asus v7100 zitten en dat gaat als een trein. Het enige nadeel is dan dat je tiewraps nodig hebt om hem vast te zetten.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb ook nog een een 256 maxi gamer met 5,5ns geheugen. En een ding is zeker, die fam moet ALTIJD draaien!! Er zit namelijk geen draadje op het 3e pinnetje,(temp of rpm meting or ever..) dus die kan gewoon niet tempcontrolled zijn omdat dat niet op die kaart zit.. (de regelelectronica bedoel ik dan)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Lord_T
ok ik heb er nu een blue orb op zitten en dat ding koelt als de tering maar ik hou hetzelfde probleem......
is dan werkelijk mijjn videokaart naar de filesteinen????????
zie ook svp het topic brakke videokaart....
Thnx
Thomas

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm begijn ook ff aanmijzelf te wijfelen, hebt die drie draadjes opo de origi fan ??

en anders kijk je ff of het een 12volt mdelletje is (die fan dan) en prop hem gewoon met een verloopje op je molex, weet je zeker dat die altijd draait

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1