[BC3] warmte van een gf1 en gf2

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:25
Welke kaart geeft de meeste warmte:

een geforce1 ddr of een geforce2. Ik wil namelijk een nieuwe heatsink op mijn gf1 zetten, en ik krijg binnenkort er een van een gf2. Is dit verstandig, of kan ik beter die oude erop laten zitten.

Mijn geforce is een hercules 3D Prophet ddr-dvi. En ik krijg waarschijnlijk zo''n mooie blauwe heatsink van een gf2.

| I've got permission to color outside the lines |

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

De core van een GF2 is met een nieuwere 0.18 micron gebakken en de GF1 op 0.25....als het goed is zal de warmteafgifte elkaar niet veel ontlopen.

De GF2 zou koeler moeten zijn door de nieuwe techniek, maar loopt ook harder.

Wil je die dingen lekker koelen, dan MOET er active koeling op. Plak er anders een Blue Orb op!! Scheelt een bak in de temp en is niet erg duur!

Let wel dat bij overklokken van de GF kaarten vooral het opklokken van het geheugen meer perfomance geeft. Bij tweaken van de core kan de performance omlaag gaan door de bottleneck die de geheugenbandbreedte is van deze kaarten!!!

Veel plezier!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

En, welke vreet de meeste voeding?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

gf1

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:25
Het is dus een actieve koeling, solly was vergeten neer zetten dat er ook een fan op de heatsink zit. Mijn kaart is al een jaar overgeklokt. Maar ik kon gratis een nieuwe heatsink+fan krijgen, dus dan misschien er toch maar opzetten. Ff kijken wat voor materiaal het is. Mijn kaartje loopt nu op met de memory op 150 en met de core op 331. Dat van die core en memory wist ik al, maar bedankt voor het advies.

| I've got permission to color outside the lines |