Ik heb in m''n woonkamer een pctje staan om o.a. dvd''s te kijken 
Een pIII 450 met 192mb geheugen en een sb live
Dvd''s kijken doe ik onder win98
omdat onder win2k het beeld schokt, onder 98 is dat bijna niet zichtbaar (ik heb de output dan wel op NTSC staan) en ik gebruik de matrox player die op het standaard driver cdtje staat, ook wel andere players gebruikt maar maakt nie uit.
Nu vindt ik toch dat het beeld niet altijd scherp is, met name de achtergrond dan.
Het is soms een beetje blokkig (dit is vooral goed te zien met donkere achtergronden) en soms krijg ik kleurverschillen, het flikkert een beetje als het ware, bv een berg op de achtergrond wordt ietsje lichter en dan weer ietsje donkerder en dit is natuurlijk niet de bedoeling
Ik kijk trouwens bijna altijd regio1, kweetniet of dit wat uitmaakt.
Iemand dezelfde ervaringen :?:?
Zou het er ook aan kunnen liggen dat mijn scartkabel te lang is? (=10 meter)
Is het bovengenoemde op te lossen of kan ik beter een mpeg2 kaartje kopen waar ik al een tijdje aan zit te denken maar ook hier zit ik nog met een paar vraagjes:
? Is het beeld scherper dan de g400 ?
? Zijn de kleuren helderder?
? Is het geluid beter dan een SB live? (is trouwens aangesloten op een Dolby Surround Prologic reciever)
? Welk kaartje is de beste? (ik zit zelf te denken aan een REALmagic Hollywood Plus met remote uiteraard
? Kun je die remote trouwens ook gebruiken voor winamp? (Ooit s van gehoord)
Ok, een hele waslijst met vragen dus
Suggesties, ideeen en eigen ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt
THC
Een pIII 450 met 192mb geheugen en een sb live
Dvd''s kijken doe ik onder win98
Nu vindt ik toch dat het beeld niet altijd scherp is, met name de achtergrond dan.
Het is soms een beetje blokkig (dit is vooral goed te zien met donkere achtergronden) en soms krijg ik kleurverschillen, het flikkert een beetje als het ware, bv een berg op de achtergrond wordt ietsje lichter en dan weer ietsje donkerder en dit is natuurlijk niet de bedoeling
Ik kijk trouwens bijna altijd regio1, kweetniet of dit wat uitmaakt.
Iemand dezelfde ervaringen :?:?
Zou het er ook aan kunnen liggen dat mijn scartkabel te lang is? (=10 meter)
Is het bovengenoemde op te lossen of kan ik beter een mpeg2 kaartje kopen waar ik al een tijdje aan zit te denken maar ook hier zit ik nog met een paar vraagjes:
? Is het beeld scherper dan de g400 ?
? Zijn de kleuren helderder?
? Is het geluid beter dan een SB live? (is trouwens aangesloten op een Dolby Surround Prologic reciever)
? Welk kaartje is de beste? (ik zit zelf te denken aan een REALmagic Hollywood Plus met remote uiteraard
? Kun je die remote trouwens ook gebruiken voor winamp? (Ooit s van gehoord)
Ok, een hele waslijst met vragen dus
Suggesties, ideeen en eigen ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt
THC
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen