Die geforce 2 gts zet ik er nu bij, omdat Mr.A zegt dat hij beter is als de mx, en dat is natuurlijk zow, maar een mx tegenover een matrox is natuurlijk een gewonnen zaak in 3d voor de geforce.
Geforce 2gts:
4 ENGINE ARCHITECTURE:
- 2nd generation hardware transform engine
- 2nd generation hardware lighting engine
- 100% hardware triangle setup
- 4 dual-texturing rendering engines
8 texels-per-clock pipeline engines that generate an unprecedented and amazing 25 million triangles per second and 1600 million texels per second!
Geforce 2mx:
GEFORCE2 MX 4 ENGINE ARCHITECTURE:
-2nd generation hardware transform engine
-2nd generation hardware lighting engine
-100% hardware triangle setup
-2 dual-texturing rendering engines
4 texels-per-clock pipeline engines that generate an amazing 20 million triangles per second!
Kijk en vergelijk, Mr.A
De G400 is idd qua 2d een stukkie beter, maar aangezien je toch alleen maar gebruik maakt van die kaart als je aan het gamen bent, kan je beter die geforce mx erin gooien. En jah als ik alleen maar grafische proggies zou doen, zoals bv photosoep, dan zou ik ook een matrox nemen, maar aangezien ik ook nog wil genieten van spellen, zou ik toch gaan voor een Geforce2. Jammer genoeg hebben we het hier over een mx, vind ik persoonlijk ook prut maar het is natuurlijk beter als die matrox in spellen.
Dus de keuze is er:
Neem een matrox als je op 2d vaak werkt. Dus denk hier aan photosoep en deregelijke.
Neem een gayforce als je veel aan spellen doet. In 3d is deze namelijk sneller en beter. En als je dan toch een mx neemt, neem er dan 1 die afkomt van de grotere merken, zoals hercules. Deze doen er nog een filter tussun, zodat die 2d kwaliteit niet zo brak is.
| I've got permission to color outside the lines |