[BC3] Probleem met Voodoo 5

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sinds vorige week heb ik een voodoo 5 5500 64MB (AGP), maar ik heb er alleen maar problemen mee. Zo deed ie het niet op windows 98 (nederlands en engels, het liep al vast voordat ik kon beginnen). Ik heb er nu dus maar windows ME opgezet, en dat deed het wel, dus ik blij.
Maar nu blijkt dus dat ik geen enkel spel meer spelen kan. Telkens als ik in een spel zit keert het na een ongeveer 5 minuten terug naar windows. Bij black&white komt er zelfs een runblack.exe foutmelding.

Ik hoop eigenlijk dat iemand dit bekend voorkomt, en mij kan helpen. Ik heb de kaart gekocht om eindelijk eens goede spellen te spelen, maar zo is er geen zak aan. Dus als iemand weet wat is hieraan kan doen, heel erg bedankt!

groetjes
P.S. andere drivers heb ik al geprobeerd--> helpt niet
en mijn systeem is:
PIII 667 MhZ
64 MB
9,2 GB HD
windows ME
voodoo 5
52x CD rom

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

LOL, evenveel geheugen op je grafische kaart als in je systeem! :)

Ik zou er even wat geheugen bijdouwen, zeker als je spellen zoals B&W wilt spelen!

• BC3 Victim
Ja ik was er ook al over aan het denken om meer geheugen te nemen, maar denk je dat dit het probleem verhelpt? B&W en andere spellen doen het namelijk perfect, alleen voor een korte periode...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Tja, moest 3Dfx nu nog bestaan zouden zij je misschien een antwoord kunnen geven! >:)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
CROSSPOST.....:(:(:(

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 10 april 2001 20:22 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Tja, moest 3Dfx nu nog bestaan zouden zij je misschien een antwoord kunnen geven! >:)
en oko dat win me gewoon kut is voor de meeste spellen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
768 mb rulz!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:38 schreef Martijn het volgende:
CROSSPOST.....:(:(:(
WTF is een crosspost ?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
:( crosspost.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08
help hem gewoon man

Sorry ik zou het BTW niet weten

Verwijderd

Hou toch op met je geemmer over crosspost. Zoek een hobby!

Je hebt waarschijnlijk DirectX 8 geïnstalleerd en de bijgeleverde drivers gaan daar niet erg lekker mee om. Heb je de laatste drivers erop gezet die gemaakt zijn voor DirectX8?

• PsYgHo
lees de faq:

cross post is het zelfde bericht posten op meerdere plekken in een topic, of in verschillende topics, dit om meer "hits" te krijgen of op wat voor reden dan ook...

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Martijn
Op dinsdag 10 april 2001 20:47 schreef snnasss het volgende:
Hou toch op met je geemmer over crosspost. Zoek een hobby!

Je hebt waarschijnlijk DirectX 8 geïnstalleerd en de bijgeleverde drivers gaan daar niet erg lekker mee om. Heb je de laatste drivers erop gezet die gemaakt zijn voor DirectX8?
Als het forum uit alleen maar van jouw soort mannetjes zou bestaan, werd het echt helemaal niks meer hier...:( Er zijn op dit forum regels, als je je daar niet aan wilt houden, moet je maar een eind oprotten...:r:r:r
Die regels zijn er niet voor niks !

Verwijderd

het kan geburen dat bij tweakers als je een nieuwe topic opstart en als je daarna verzenden indrukt dat hij even blijft hangen mocht dit gebeuren niet op nieuw verzenden drukken want dan krijg je twee maal de zelfde topic

• PsYgHo
Op dinsdag 10 april 2001 21:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
het kan geburen dat bij tweakers als je een nieuwe topic opstart en als je daarna verzenden indrukt dat hij even blijft hangen mocht dit gebeuren niet op nieuw verzenden drukken want dan krijg je twee maal de zelfde topic
klopt, aleen beetje wazig dat hij niet dezelfde topic naam heeft.. jammer jouw theorie gaat niet op...

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:48 schreef psygho het volgende:
lees de faq:

cross post is het zelfde bericht posten op meerdere plekken in een topic, of in verschillende topics, dit om meer "hits" te krijgen of op wat voor reden dan ook...
Jij hebt twee voeten, da''s ook waar maar daar zeik ik ook niet steeds over. Als jouw bijdrages hier beperkt blijven tot enkel dergelijke opmerkingen te maken, ga dan ergens anders wieberen.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:52 schreef Martijn het volgende:

[..]

Als het forum uit alleen maar van jouw soort mannetjes zou bestaan, werd het echt helemaal niks meer hier...:( Er zijn op dit forum regels, als je je daar niet aan wilt houden, moet je maar een eind oprotten...:r:r:r
Die regels zijn er niet voor niks !
En hoeveel regels denk je dat je nu zelf overtreedt?!
Een crosspost is inderdaad vervelend, ben ik het helemaal mee eens, maar dat wil niet zeggen dat bepaalde types enkel en alleen de postings af moeten struinen op daarop te reageren. De posting is nu eenmaal gedaan... de jongen heeft een probleem. Doe eens een poging om te helpen in plaats van meteen iemand met regels om de oren te slaan.

Met ander woorden: Voeg eens iets contructiefs toe aan dit forum. En om op je eigen woorden terug te komen: Als het forum uit alleen maar van jouw soort mannetjes zou bestaan, werd het echt helemaal niks meer hier... Er zijn op dit forum regels, als je je daar niet aan wilt houden, moet je maar een eind oprotten...

Verwijderd

Eikeltjes als jou verpesten menige thread hier.
Als je verder niets zinnigs heb te melden met betrekking tot de INHOUD, kun je ook je mond houden in plaats van WEER een thread te laten verzanden in een discussie over regeltjes.

Waarom begin je niet gewoon een eigen thread over regeltjes. Kun je je daar uitkuren puber!

• Martijn
Mensen zoals ik zorgen er nog een beetje voor dat het hier geen rotzooitje wordt. Als je de regels overtreedt word je daar op gewezen, zo gaat dat hier, als je daar niet tevreden mee bent, moet JIJ weggaan, niet IK. Als jij het wijzen op een nastreven van een regel puberaal gedrag wilt noemen vind ik dat best, alleen moet je jezelf dan wel effe na laten kijken... Puber ben ik echt niet meer...

Verwijderd

Denk dat dat een rol is die jij jezelf toedicht.
En wat betreft die orde... kijk nu zelf... weer een thread die eindigt in een dergelijke discussie. Bedankt voor de orde die je hebt aangebracht. Echt, het wordt er stukke beter op!!!

Reageer eens op de inhoud. Dan wordt het met de orde een stuk beter. Niemand zit op jou als politiepet te wachten. Dat denk je zelf wel... maar dat noemen ze geloof ik een plaat voor kop...
En btw... jij begon over weggaan, niet ik...so stuff you own words where they belong...

Verwijderd

[Offtopic, maar ook weer niet helemaal]

snnasss, aan de ene kant heb je wel een beetje gelijk maar ik vind dat je een user als Martijn (user sinds juli 1999) wel moet respecteren, zeker gezien je eigen nog niet zo lange staat van dienst.

[/Offtopic, maar ook weer niet helemaal]

Verwijderd

Kunnen we nu stoppen met jouw orde, denk je, of wil je nog even doorgaan de boel hier te vervuilen?

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 22:34 schreef quadraplex het volgende:
snnasss, aan de ene kant heb je wel een beetje gelijk maar ik vind dat je een user als Martijn (user sinds juli 1999) wel moet respecteren, zeker gezien je eigen nog niet zo lange staat van dienst.
Volgens mij lees je kwaliteit van de postings af aan de inhoud ervan en niet aan de lengte in dagen of frequentie van de postings zelf. Al helemaal niet omdat iemand hier al zo lang post. Als de inhoud nooit beter is geweest dan dit, voel ik alleen maar medelijden...

Verwijderd

Kijk trouwens eens naar zijn ondertitel...

Verwijderd

snnasss, je bent nu alleen nog maar aan het flamen.
Bovendien roep je zelf de hele tijd over stoppen met dit gedoe maar je gaat maar door.
Bij deze wil ik voorstellen weer volledig ONtopic te gaan in deze draad.

Verwijderd

Ik neem aan dat er hier op de GOT mensen toezicht houden op de regels en heus wel maatregelen nemen, als de rest zich daar nou niet mee bemoeid en mensen gaat helpen met problemen die ze hebben komt het vast allemaal goed hierzo.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om maar eens terug te komen op t onderwerp: is dat geval niet oververhit na spellen ofzo. Want dan wordt ie t heetst. Maar je verwacht dan dat ie vast zou lopen, helemaal.
En meer geheugen is wel een stuk beter ja.

• Martijn
Op dinsdag 10 april 2001 22:34 schreef quadraplex het volgende:

offtopic:
Voor juli 99 had ik een andere nic, dus ben er nòg langer...;)

• Aikon
  • Niet online
Leuk dat we dat weer weten Martijn. En welke was dat dan wel?

• Martijn
Op dinsdag 10 april 2001 22:53 schreef Aikon het volgende:
Leuk dat we dat weer weten Martijn. En welke was dat dan wel?
Om nog verder offtopic te gaan, dat was ''Mjagers''... Waarschijnlijk nu niet meer te vinden, ik heb een nieuwe nic genomen toen iedereen wegens aanpassingen aan het forum opnieuw moest registreren...

Verwijderd

De Topic is:

Probleem met Voodoo 5

• Aikon
  • Niet online
idd, gaarne allemaal weer on-topic nu.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
welke drivers gebruik je? de nieuwste beta drivers van 3dfx geven in win98 (ook se) geen enkel probleem, en ik draai direct8 (alleen speel ik niet echt veel directx spellen.)
kijk anders ff bij www.x3dfx.com , daar zitten vrij veel lui die er echt meer van weten als die twee haantjes hier... ;)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Een vriend van mij heeft ook net een Voodoo 5 5500. Hij draait onder WIN Me. En geen enkel probleem. Hij heeft dan wel een AMD 1GiG, 365mb.....

Verwijderd

Leuk, Haantje noemen en vervolgens dezelfde raad geven als ik 3 dagen geleden. Makes sence...

Voodoosource is ook een erg goede trouwens...

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Ik weet niet hoe het is in win98se, das een hele tijd geleden dat ik daar in ben geweest, maar in Win2k is het met mijn Voodoo5 @ 175 mhz geen probleem, en dat met de nieuwste voodoo 5 drivers... Ding loopt nooit vast vast. Op www.3dfxvoodoo.cjb.net kun je nog een mooie driverkit downen :)
Als je een VIA mobo hebt, kun je es een nieuwere/andere versie van de 4in1 drivers proberen.
Ik weet het zo ook niet.. ;(

Ik draai een Duron 650@735 op een MSI K7T Pro, 192 MB....

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

Beaves

Usque ad Finem

Inplaats om in de topics "crosspost" te gaan roepen, kan je ook ff een berichtje in "Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)" posten. De admins nemen dan wel maatregelen als het nodig is.

Dit geflame over en weer is zeer irri, zeker voor de topic starter omdat hij een k*tprobleem heeft, wat op deze manier niet opgelost wordt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BC3 Victim
Ten eerste heel erg bedankt voor die site''s. Ik kom net thuis en ga zo ff kijken, hopelijk helpt het.
Ten tweede sorry voor die zogenaamde "crosspost".
Dit was nl. de eerste keer dat ik hier op dit forum kwam en ik had mijn probleem eerst bij hardware gezet.
Toen ik later terugkwam zag ik dat dit forum beter op mijn probleem aansluit, vandaar die dubbele post.
Nogmaals bedankt voor de hulp

• Viper®
  • Niet online
Okeej, ten eerste:
offtopic:
Niet gaan zeuren dat''k uit me nek klets, omdat ''k hier nog niet zo lang rondhang.
Dat gezeur over ''k ben langer lid dan jouw, spannend allemaal. Dat geeft geen indicatie van hoeveel een persoon weet etc. ''K zit ook wel eens op andere forums, maar goed.
Ten tweede, niet alles persoonlijk gaan nemen wat''k hier allemaal zeg. Het is meer even algemeen aangeven wat mij (iedereen) irriteert. En er wordt gestaakt morgen, dus dat helpt ook een beetje meej :(

Maar goed, die jongen doet een crosspost, mag niet, heel vervelend punt. Doe dan niet gelijk een reply van "crosspost" dat was het.
Wat je dan doet, is een fout beantwoorden met een andere fout. Want ''k neem aan dat dat volgenz de regels eigenlijk ook niet mag. Je vervuilt het forum met zwaar niet nuttige informatie. (dit niet btw.)
Je kan het wel even meededelen, nix op tegen. Maar zeg het even, en daarna ff gewoon hulp geven, of als je dat niet wil, doe je het niet. Maar mensen die alleen posten als mensen een fout maken.
En die knul geeft toch zelf aan dat het een fout was, en ''k kan hem me best voorstellen. Beter was geweest als een moderator hem ff had verplaatst hierna toe, maar okeej, dat terzijde.
Soms erger ''k me wel eens aan newbiez, maar iedereen is newbie geweest. Je begint niet met processor intelligentie bij je geboorte hoor (helaaz).
En om dan een discussie aan te gaan met elkaar, zwaar offtopic, komt nou niet echt over als professioneel of wel :P
Ben het met iedereen eens dus.
Gewoon zeggen dat hij fout zit (netjes)
Ook al heb je het zo vaak tegen newbiez gezegd, accepteer het maar dat die er altijd zullen blijven.
En ook gewoon normaal helpen met het probleem. Geen 3 pagina''s discussies aangaan, terwijl die knul een beetje rare bedenkingen krijgt bij dit forum, en nog steeds met z''n probleem zit !!!
''K geef alleen me mening, reageer er maar op zoals je wil. Maar ''k denk dat iedereen het wel met me eens kan zijn.

En, ''k denk dat je toch het beste gewoon directx 7.0 kan houden. Ook omdat de laatste driver update van de vd5 zijn geweest toen dx8.0 er nog niet eens was.

Verwijderd

Zo denk ik er ook over Viper_74!

• PsYgHo
Op dinsdag 10 april 2001 22:09 schreef snnasss het volgende:

[..]

Jij hebt twee voeten, da''s ook waar maar daar zeik ik ook niet steeds over. Als jouw bijdrages hier beperkt blijven tot enkel dergelijke opmerkingen te maken, ga dan ergens anders wieberen.
vind je het goed dat ik jouw quote ff helmaal negeer ??

ik leg het tenmiste uit en jij kankert mij aleen maar af, nuttige reply dan he |:(

Verwijderd

Je weet echt niet van ophouden geloof ik hè?!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

En het gaat maar door en door en door, zo raakt het forum als maar voller met deze onzin *zucht*

Heb je messchien een via-board? met een via chipset. Als dat het geval is even de nieuwe via drivers downen van www.viatech.com

Click hier niet

Pagina: 1