[BC3] monitor heeft last van opwarmtijd en verkleuring

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
mijn huidige monitor doet al een jaar of 3 moeilijk. een lange tijd waren de symptomen redelijk stabiel, maar de laatste tijd wordt het steeds onstabieler. ik denk dat ie het niet lang meer uit houdt. het ding heeft last van een opwarmtijd van een minuut of 5 als ik hem uit zet dan zijn de kleuren door de war (magneten doen het niet goed o.i.d.) en ben ik 1.000 keer bezig met degaussen voordat ie (meestal met een flinke dosis geluk) geen vervormd beeld (kleuren zijn weer normaal) meer geeft. meestal neem ik genoegen met een resultaat dat zo dicht mogelijk bij een normaal beeld zit. want anders ben ik echt oneindig lang bezig. ook had ik laatst dat ik de weg niet meer kon zien in rallymasters in zweden. alle witte en lichtgrijze gebieden waren spierwit. en veel kleurverschil kon ik niet zien. colortemp veranderen hielp niet. en de contrast en brightness veranderen ook niet. :(

wat kan ik hier aan doen?

en als ik een nieuwe moet gaan kopen welke 19" of 17" kunnen jullie mij dan aanraden?

mag echt niet meer als fl.1000 - 1100 gaan kosten.

BTW. het ding is uit ''97 een hansol 701a en het ligt dus echt niet aan de videokaart want het probeleem deed zich met 3 verschillende videokarten voor in die tijd (upgrade na upgrade)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Hmmm goed gaar dus.... het word tijd voor un nieuwe denk ik zo.

een ding, koop geen Iiyama boven de 21"

die 22" is een miskluen,zelfs m''n schoonmoeder ziet met haar glazen oog dat dat ding vette bagger is.

Verwijderd

iiyama 17inch A705MT met diamondtron beeldbuis heb je voor minder dan 800 gulden. Is een goed scherm, ik heb hem gezien bij een kameraad van me. Lekker strak beeld.

19inch van iiyama kan ook A901HT of zo dat is echt een strak ding. is wel wat duurder.
Samsung maakt ook goede beeldbuizen.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
het beestje is idd vrij brak. iemand nog een suggestie voor een 19" monitor? (suggesties 17" monitoren zijn ook welkom) en kun je de belangrijkste technische gegevens ook ff noemen (dingen als max resolutie met daarbij horende refresh rate en viewable size)

alvast bedankt

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
nog een vraagje: welke merken hebben een goede garantie regeling?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Hmmm, ik heb een Hansol 700P van 2,5 jaar oud en het klinkt enigszins herkenbaar.

Ik heb geen last van verkleuringen ofzo, maar als mijn monitor net aanstaat moet ik zeker 5 minuten wachten tot het beeld scherp is.

Een Hansol trekje? Kun je met zoiets nog naar Hansol toe (heb nog garantie) en een nieuwe monitor eisen? Er is ook één pixel kapot.

Verwijderd

Overigens is te veel degaussen neit goed. In handleiding staat dat je dat max eens per 20 minuten mag doen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Er is ook één pixel kapot.
ik dacht dat dat alleen bij LCD''s een probleem was? volgens mij is dat gewoon een fout in het masker dan ofzo, was die pixel al vanaf het begin dood?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
welke monitor zou ik nou nemen?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 02:58 schreef P5ycho het volgende:

[..]

ik dacht dat dat alleen bij LCD''s een probleem was? volgens mij is dat gewoon een fout in het masker dan ofzo, was die pixel al vanaf het begin dood?
Zou goed kunnen, maar kan ik om een nieuwe monitor gaan vragen. Ik heb er niet echt last van ofzo. Maar mijn garantie verloopt over een half jaar.
Pagina: 1