[BC3] Videokaart verkeerd bios geflasht! HELP!

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
hallo, nu gebruik ik effe een gare 8mb agp kaart, maareh, ik had dus een HERcules quadro2 MXR met een ELSA BIOS! toen dacht ik hetzeflde bios gevonden te hebben met Side Band Adres enabled! (no comments on that, dat wil ik gewoon proberen) dus ik flashen, en opnieuw opstarten, en jahoor, ik kon amper nog lezen wat er stond, gelukkig had ik met het proggie dumpbios daarvoor nog me ouwe bios ook op die diskette gezet (DIE ELSA hacked III nogwat BIOS) dus ik weer die op echt blind (omdat ik amper kon zien wat ik typte) proberen te flashen, maar nu, werkt me hele vidkaart niet meer nadat ik die flashte, alleen zwart, geen signaal naar vidkaart, dus nu dacht ik weer effe blind te werken ,wat ook lukt trouwens, door weer optestarten met diskette en nvflash bios.bin te typen, daarna keertje Y en daarna nog YES<

maar er gebeurde nix, dus ik ouwe vidkaart erin, en toen nog eens proberen, kijken wat of er wat mis is met die nvflash, ja natuurlijk niet om die ouwe kaart te flashen duh. wat blijkt nou, er verschijnt een lijst met support videocards, (omdat ik dus geen nvidia kaart er in heb) maar dat gebeurt ook, aangezien het dezelfde schijf activiteit gaf, als ik wel die nvidia kaart met dat kapotte bios er in heb,
dit is mijn oplossing:

er zit natuurlijk nu een ELSA bios is, dus kan ik dan nvflash wel gebruiken? of is me vidkaart gewoon naar de klote? het moet toch ge maken zijn,
(dus effe een elsa flash proggie downen)

oplossing 2:

een pci kaartje erbij prikken (heb ik niet) en dan gewoon naar agp flashen,

nou ik heb hier geen ervaring mee en ook geen oplossingen meer,
maar alle hulp is welkom!

helphelpehelp!

• Mister_X
ik heb zojuist een nieuw nvidia geforce 2mx bios gedowned en op diskette gegooit, ik ga effe kijken of ik die nu dus wel kan flashen, grmpf i am in deep shit, dat kaartje is nog geen maand oud :( en garantie kan ik wel vergeten :(

• Mister_X
YES me vidkaart is dus NIET STUK!
hij doet het nu weer! en hij is niet eens geflasht!

kijk hier maar eens!!!!!!!
http://members.tripod.lycos.com/~pphilch/syn3bios.html

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Probeer idd ff om een pci kaart te gebruiken (in je bios pci init first zetten) en dan hopen dat je je agp nog kunt flashen...

En garantie ben je idd kwijt, weinig of geen bedrijven geven garantie op BIOS flashen, behalve als de support site het heeft gezegd, dan heb je nog recht op garantie.

• Mister_X
laatmaar, hij doet het alweer!

>:) damn i am good

ik had dat wat ik boven jou post poste gedaan, dus nadat ik dat poste ben ik dos in gedoken en heb gewoon geflash,

ik zou dat vgabios.exe maar effe downen als ik jou/jullie was, als je ooit voor het zeflde probleem komt te staan is zoiets erguh! handig!

topic can be closed

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Wildfire

Joy to the world!

Met VGABIOS los je je probleem dus niet op. Je videokaart heeft nog steeds een vern**kt BIOS. Met VGABIOS laadt je alleen een BIOS in RAM en aldus omzeil je dus je probleem.

Je zult toch echt je videokaart moeten flashen om het probleem definitief te verhelpen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mister_X
weet ik!!!!!!

ik heb met zwart scherm opgestart! tot dat ie die regel in het AUTOEXEC.bat laadde! toen ging ie gewoon (met beeld dus) windows in, daarna heb ik het GOEIE bios gedownload en op diskette gezet, daarna ben ik DOS weer ingegaan (met beeld dus) en toen heb ik GEFLASHT! snappie?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:44
Hey Evert, ff 1 ding:

onnozel zeg! Kan duidelijk zien dat jij nooit iets geleerd hebt met je Viper2. Bij S3 was het altijd zo, dat je een nieuw BIOS altijd moet proberen met MakeTSR of VGABIOS... Nooit direct flashen.

• Mister_X
HAHAHAHAa........... LOL!

ja ik weet het jan, maareh, RISICO''S moet je nemen! en die neem/durf ik te nemen :) door een bios verkeerd te flashen kan je het nooit slopen, je moet alleen een manier vindne om weer een nieuw/ander bios er in zien te krijgen, en ja, dat is me gelukt, hier leer ik meer van (praktijk) dan dat ik het ergens zou lezen hoor! >:) :7

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:44
Ik weet het evert, maar je had jezelf die ellende kunnen voorkomen. Je hoeft helemaal geen risicos te nemen. Ik heb destijds dezelfde fout gemaakt als jij, maar gelukkig had mijn kaart geen flashrom. Bleek dat de te flashen bios later als TSR niet eens werkte.
Pagina: 1