[BC3] brakke videokaart...

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej mensen,
ik heb een guilemot geforce 256 op een p3 500@700.
Ik heb het volgende probleem: ik heb allemaal blokjes met witte en gekleurde puntjes bij bewegende beelden....
iemand raadde mij aan om een tweakutil van hercules te downloaden en dan de ram rate omlaag te gooien... ik gedaan en probleem opgelost alleen ben hem dus aan het onderclocken..
nu kan ik mijn systeem naar de regenboog brengen waar hij vandaan komt maar dan ben ik hem 8 werkdagen kwijt.....
dat betekent 8 dagen niet kunen computeren.....
een rampje dus...
en tja onderclocken is ook zo jammer als je hem van zijn 166 mHz naar 150 mHz moet zetten om het er behoorlijk uit te laten zien....
wat zouden jullie doen????? en nee heb momenteel geen geld voor een nieuwere videokaart...... :'(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Ehhh... ligt het niet aan het overclocken van je CPU?

• Lord_T
neuh heb het namelijk ook onder de standaard 500 Mhz van me cpu....
heb ik ook al aan gedacht maar helaas.....
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Soullie

Planeshift

wel raar jah als ik me voodoo3tje te ver push krijg ik ook alles rare artifacts op me beeld....

ik krijg het dus alleen als ik te heavy overclock....

weet je zeker dat je niet perongeluk de boel hebt overgeklokt... ?

• Lord_T
neuh met dat hercules tooltje kan je hem resetten en dan gaat hij standaard naar 120 core en 166 ram
helaas....

• Roko
  • Niet online
Ik krijg dat soort puntjes alleen als ik AGP side banding aanzet in een of ander vaag AGP tooltje van Creative. Als ik die optie uitzet is alles weer kits en heb ik ook geen last meer van spontane vastlopers onder Direct3D

• Lord_T
zou niet eens weten waar ik dat zou moeten vinden..
ohw ja heb trouwens detonator 11.01 er nu op staan maar had het ook met bijvoorbeeld de originele guillemot drivers...

• Lord_T
en maar weer omhoog......
ik heb jullie hulp ook dit keer weer nodig medetweakers.....
:'(

• Lord_T
omhoog.....
:(

Verwijderd

^
|
|

;)

• Lord_T
dank je.....
omhoog inderdaad......
^
/ \
|
|

edit:
me pijltje omhoog ziet er brak uit..bijna net zo brak als mijn videokaart?
nou ja als iemand mij er mee kan helpen?
zoiets van flash je bios van je videokaart enzo iets dat werkt en helpt en ook voor mijn kaart van toepassing is.......

• Lord_T
dat heet een grote schop omhoog.....

• Roko
  • Niet online
Blader de FAQ er eens op na, daar staan wat handige pointers in...

http://www.geforcefaq.com

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op woensdag 11 april 2001 07:29 schreef Lord_T het volgende:
dat heet een grote schop omhoog.....
Wat wil j hier nou mee bereiken :(

Zo krijg echt niet meer reacties hoor.... :(

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

ok,
ongeduld, hier is een ractie:

je vga staat te hoog, terugklokken!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Jep je krijgt zoŽn spul alleen als je te ver overklokt... ik heb het zow nog nooit gezien..

en als je alles hebt geprobeerd en hij doet et nog niet zoals et moet... t

terug na de winkel (als je nog garantie hebt)
er zal niet veel anders op zitten. hoe langer jij wacht hoe meer hun zullen hebben... mwa hij zal wel er mee gekloot hebben.

• Lord_T
dat is het hem nou juist...
ik heb hem nog nooit overgeklocked en nu dus zelfs onder geklocked..
maaruh terug naar de winkel en dan mijn systeem 8 werkdagen kwijt zijn?
wie van jullie vindt dat nou aantrekkelijk....
nou ja er zit nog garantie op omdat ik op mijn hele systeem 3 jaar garantie heb genomen en ik mijn systeem al 1 jaar en 2 maanden heb...
duss.......
als iemand nog een goede tip heeft...

• Lord_T
hej...
heb wat problemen met mijn fan gehad dus er een nieuwe fan op..
er zit nu een blue orb op en die koelt wel wat die oude niet deed...
maar helaas helaas het probleem van die vage pixels ( die je normaal alleen krijgt als je je kaart veel te ver overclocked) blijft...
iemand nog enig idee?
heb ik werkelijk een ontzettend brakke kaart?
Thomas

• Lord_T
In 2D programs, this may be caused by the Detonator 3 (6.xx) driver sets. Try reverting to the Detonator 2 (5.xx) driver sets.

In 3D games, these are polygon junctions. You should only be worried if these occur without overclocking.

If you have an option in your BIOS called ''Fast CPU Command Decode'', try setting it to Normal instead of Fast.

If you are playing with a Quake engine based game, try the console command:

/gl_keeptjunctions "1"

Reset all of the options in the NVIDIA control panel to default.

Try underclocking your card.

Try going into 32 bit colour mode instead of 16 bit.

Replace your card if you can. It is most likely that it is defective.

Dit komt dus rechtstreeks van Nvidia....
wat betekent dat mijn kaart dus inderdaad defect is?!?!?!?!?!?!?!?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb je dit altijd al gehad? (van toen hij nieuw was?)
lijkt alsof de ram chips slecht zijn, nieuwe halen als je kan...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb een guilemot geforce 256 op een p3 500@700.
strookt niet echt met:
ik heb hem nog nooit overgeklocked
Maar goed, als ''t ding op z''n normale snelheid ook niet werkt zou ik gewoon teruggaan naar de winkel..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord_T
Op woensdag 11 april 2001 17:35 schreef hezik het volgende:

[ik heb een guilemot geforce 256 op een p3 500@700]

strookt niet echt met:
[ik heb hem nog nooit overgeklocked ]
ja maar het ene gaat over de processor zoals je ziet en dit hele topic gaat over een videokaart....

• BC3 Victim
Lord, als je je proc overclocked veranderd dat ook het bussignaal naar je videokaart...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Lord_T
weet ik maar ik heb hetzelfde probleem als ik hem op 500 heb draaien..
en de bus veranderd minimaal van 33.4 naar 35

• BC3 Victim
weet ik maar ik heb hetzelfde probleem als ik hem op 500 heb draaien..
en de bus veranderd minimaal van 33.4 naar 35
Vandaar ook mijn advies ''t ding terug te brengen naar de winkel :)

• Lord_T
volgende:
als ik kijk naar high quality in 3dmark2001
dan is het er (vrijwel) niet en bij low quality wel.......
heeft dus te maken met de framerate?
heb met guillemot gebeld en kreeg een lange mail met daarin een aantal dingen die ik moest proberen maar ik geloof niet dat het erg veel zin gaat hebben.....

ohw kan het ook nog te maken hebben met de frequentie van de monitor?
Geachte klant,

Try increasing the I/O voltage in your BIOS. Only increase it by small amounts at a time so you do not damage your system. It is not suggested to go above 3.5V for this option. Please contact your system/motherboard manufacturer on how to do this.
Hiermee bedoelen ze neem ik aan het voltage van mijn proc? kan namelijk in bios niets vinden over een voltage apart voor mijn videokaart...
You should get the latest version of your motherboard''s BIOS from the motherboard manufacturer''s web site. You should contact your motherboard manufacturer if you are not sure how to flash your motherboard''s BIOS. We are not responsible if the BIOS flash fails.
al gedaan maar helpt niets...
You should update the AGP drivers for the north-bridge chipset on your motherboard. Please verify with your motherboard''s documentation, or the motherboard manufacturer directly to find out what chipset(s) you have on your motherboard.
- VIA chipset
- ALI chipset
- SIS chipset
- Intel chipset
- AMD chipset
heb een asus p3b-f mobo met intel 440 bx chipset en kan hier niet een aparte driver voor vinden die de north-bridge chipset zou aan moeten sturen....
Try adjusting the AGP aperture size in your system''s BIOS. Usually it should be set to half the amount of RAM in your system, but this is not always the case. Try setting it to the lowest setting and see if your system runs more stable, then work your way up to see if the performance improves. 64 MB is a good aperture size for most systems.
heb hem op 64 gehad en lager maar dat maakt alles alleen maar erger...
ik heb 384mb geheugen on boord en standaard staat hij op 256 mb aperture
You should also verify your power supply. It is recommended to have a 300 watt power supply with GeForce based video cards as they use more power than other video cards. A good 250 watt power supply is usually fine, but this depends on the type, and amount of devices in your system. To check the amount of watts your power supply outputs, turn off your computer, and open the casing. The power supply is usually located at the top-rear of the computer tower. There should be a sticker on the power supply itself, showing the amount of maximum output in watts (W). If you do not see this, you should contact your system manufacturer to find out this information. If you have the choice between getting an AT power supply, or an ATX power supply, it is recommended to choose an ATX power supply as they tend to be more stable.
erg jammer heb volgens mij een atx power supply van 230W dit kan het echter niet zijn want ik heb er helemaal in het begin geen problemen mee gehad..
Make sure that your motherboard is supplying enough power to the AGP slot. Some motherboards do not do so, and the video card will not function properly because of this. Your motherboard should meet or exceed the AGP 2.0 specification. If you are unsure if your motherboard is supplying enough power, please contact your motherboard manufacturer and ask them if this particular motherboard is AGP 2.0 compliant. If the motherboard is not AGP 2.0 compliant, then this video card will probably not function correctly. This is not the same as AGP 1x, 2x, or 4x, as these are transfer rates, not standards.
geen idee waar ik dit vandaan zou moeten halen deze info.....
You should search for new monitor drivers from your monitor manufacturer''s web site, and install them. Make sure that you do not install a set of drivers that are not designed specifically for your monitor. Do not leave the monitor installed as a "Plug N Play" "Default" or "Unknown" monitor.
heb ik gedaan maar ja er verandert niets.
alleen de refreshrate krijg ik nu volgens mij een extra waarschuwing bij ofzo...
Try adjusting the refresh rate for your monitor. Click Start, Settings, Control Panel, then click on the Display icon. Click on the Settings tab, then click on the Advanced button. Click on the Adapter tab, and try changing the refresh rate to 60Hz. If 60Hz doesn''t work, try using various refresh rates, but do not use a refresh rate your monitor doesn''t support.
heb ik dus gedaan....
hielp niet...
Make sure that the fan on the graphics card is working properly. If it isn''t, it may be that the card is heating up, and in turn causing this problem.
er zit nu een werkende blue orb op...
mag het probleem niet zijn lijkt me...
Met vriendelijke groeten,

Gustavo Garcia

Guillemot Technische Support
tel. 0900-2026765 (50 cpm.)
http://www.guillemot.nl
mailto:support.nl@guillemotsupport.com
Thomas

edit:
even een hoop toegevoegd....onder andere de mail......

• Lord_T
even weer omhoog.....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
I/O voltage bedoelen ze met die 3.3V. Ik heb zelf andere ervaringen daarmee: Hoe hoger VIO, hoe vreemder mijn videokaart erop reageert. Kijk eens in je CPU PnP BIOS (als die er is)

• Soullie

Soullie

Planeshift

als ik jou was zou ik alles weer terug klokken na de orginele settings.

en dan nog eens proberen is het probleem dan nog niet weg. ga terug na de winkel je hebt niet voor nix garantie.

liever je pc 8 dagen kwijt dan dat je een gaar systeem hebt waar je niet tevreden mee bent.

• Lord_T
iemand nog een mogelijkheid?
anders breng ik hem volgende week maar weg....
wel erg jammer...
(goed voor mijn studie maar ja.......)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
Is het niet mogelijk om ALLEEN je Geforce weg te doen en ff een gaar kaartje zoals een TNT2 M64 te leen te krijgen? Kan je tenminste nog op tweakers :P

• Lord_T
:)
zal wel even kijken of ik dat dinsdag kan regelen..
zou inderdaad wel beter zijn een leenkaartje....

• BC3 Victim
DOE NIET ZO MOEILIJK! Haal die kaart uit je PC en ga naar de winkel! Klaar. :)

• Lord_T
inmiddels zijn er een aantal veranderingen geweest.....
ik ben geweest bij de regenboog en heb met bijbetaling een geforce II GTS 64 mb ddr van leadtek gekregen... alleen de tv out geeft geen kleur..
vele kabels / scartblokjes / instellingen later nog steeds geen kleur en ik alweer naar de regenboog.
ik heb hem ff weggebracht en je gelooft het gewoon niet..
ze hangen hem aan een tft schermpje en hij geeft kleur op de tv out....
ik hem mee naar huis en ik geen kleur...
volgende dag komt de jongen van de regenboog bij mij thuis kijken (over service absoluut niets te klagen :D ) en hij krijgt geen kleur...
hij had eigen kabels mee genomen maar het mocht niet baten...
mijn vorige kaart een geforce 1 gaf wel kleur op dezelfde tv...
kortom hij komt maandag weer terug...

Pagina: 1