"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
TV out is heel wat anders dan een TV - tuner. TV tuner zit niet in je kaart, alleen een TV out. Die kan je activeren, als je tenminste asus icoon in je taskbar hebt staatn met Ctrl-ALT-T. Dan switched hij naar tv out en een andere (bruikbare) resolutie. Met TVC2000 of zoiets kan je het beeld iets naar de randen schuiven. Ben je van die zwarte randen rond je beeld af en is het beeldvullen. Kleuren op TV zijn nogal rood getint, maar verder is het prima DivX''en kijken
Echt? Ik had hiervoor een Asus 3400 (nu een 7700) en die gaf echt haarscherp en kleurzuiver beeld. Ligt het niet aan je TV? Is het probleem er ook als je ''m via je videorecorder laat lopen?Op dinsdag 10 april 2001 12:18 schreef Wekkel het volgende:
Kleuren op TV zijn nogal rood getint, maar verder is het prima DivX''en kijken
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik heb ook een tijdje een asus 3800 ultra deluxe gehad, daarme had ik met de nieuwere drivers ook problemen dat mun tv-out het niet wilde doen. Maar met de 2.25 drivers van asus deed ie het altijd perfect
5.33a werkt perfect hiero.
Ik heb het ook niet over een tv-tuner heOp dinsdag 10 april 2001 12:18 schreef Wekkel het volgende:
TV out is heel wat anders dan een TV - tuner. TV tuner zit niet in je kaart, alleen een TV out. Die kan je activeren, als je tenminste asus icoon in je taskbar hebt staatn met Ctrl-ALT-T. Dan switched hij naar tv out en een andere (bruikbare) resolutie. Met TVC2000 of zoiets kan je het beeld iets naar de randen schuiven. Ben je van die zwarte randen rond je beeld af en is het beeldvullen. Kleuren op TV zijn nogal rood getint, maar verder is het prima DivX''en kijken
Bedankt voor de tips, oudere drivers hebben ze volgens mij niet bij asus (behalve de 2 die ik al probeerde dus), maar maybe biedt die site uitkomst...
I''ll keep you posted
2.25 bestaat niet voor w2000, alleen voor nt4 en 9xOp dinsdag 10 april 2001 14:28 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
ik heb ook een tijdje een asus 3800 ultra deluxe gehad, daarme had ik met de nieuwere drivers ook problemen dat mun tv-out het niet wilde doen. Maar met de 2.25 drivers van asus deed ie het altijd perfect
Asus V3800 TVR 32 Mb TNT2@ultra (Video-in/Video-out).
W98SE lite, welke nu al een anderhalf jaar overleefd heeft met mijn fratsen.
Let op: op de eerste revisie van de v3800 zit een design fout, de tv-out zal in dat geval alleen werken bij een VIO van ca. 3,5v
Zelf heb ik dat probleem ook en er waren wat sites welke de oplossing aangaven (solderen van SMD, tweaken van de voeding, tweaken van de VIO op het mobo)
Zelf heb ik dat probleem ook en er waren wat sites welke de oplossing aangaven (solderen van SMD, tweaken van de voeding, tweaken van de VIO op het mobo)
Maf, want die 3800 is toch een opvolger dan de 3400 die ik had. En die was perfect.Op woensdag 11 april 2001 11:56 schreef Johnny E het volgende:
Let op: op de eerste revisie van de v3800 zit een design fout, de tv-out zal in dat geval alleen werken bij een VIO van ca. 3,5v
Verwijderd
heb ook zo''n kaart gehad bij mij moest ik de resolutie omlaag brengen voordat TV optie selecteerbaar werdt.
daarom heb ik hem weer verkocht.
6-Kid
daarom heb ik hem weer verkocht.
6-Kid
Exirion,
De V3800 maakt gebruik van de TNT2 en de 3400 van de TNT chipset, dus als je het zo wil bekijken dan, ja het is de opvolger, het design van beide kaarten is echter niet gelijk en daar is het nou juist mis gegaan.
Door het ontbreken van 2 smd''s draaide de eerste revisie van van de 3800 niet op de standaard Vio van3,3v maar had het de behoefte aan minimaal 3,5V.
De V3800 maakt gebruik van de TNT2 en de 3400 van de TNT chipset, dus als je het zo wil bekijken dan, ja het is de opvolger, het design van beide kaarten is echter niet gelijk en daar is het nou juist mis gegaan.
Door het ontbreken van 2 smd''s draaide de eerste revisie van van de 3800 niet op de standaard Vio van3,3v maar had het de behoefte aan minimaal 3,5V.
Hmz grappig allemaal. Ik heb hem nog steeds niet aan de gang trouwens, dat proggie zegt gewoon ook dat ik een TVencoder mis. Ik heb deze kaart meteen gekocht toen ie uit was (kostte nog 550 piek toen
), dus maybe heb ik wel die eerste rev?
Een lagere res. hielp trouwens niks

Nog anderen met ervaring hieromtrent?
Een lagere res. hielp trouwens niks
Maybe licht het dan aan mijn W2K als het niet is wat Johnny E zegtOp woensdag 11 april 2001 10:46 schreef Wekkel het volgende:
Asus V3800 TVR 32 Mb TNT2@ultra (Video-in/Video-out).
Nog anderen met ervaring hieromtrent?
En welke revisie''s zijn nu niet goed en welke wel.
Mmmmm, * Diamon denkt dat dit weer een draadje wordt zoals de IBM DTLA serie.
Ik heb een Asus TNT2 Ultra, en de TV-out werkt bij mij ook niet.
Ik werk met W2k.
Bij wie werkt het wel, en draait welk OS.
Ik werk met W2k.
And The Only One
Ja bij die ene gast werkt t wel met W98SE dus zegt ie. Bij mij weet je t al. Mijn vraagje aan jou: wat heb je allemaal al geprobeerd aan drivers en progs, en heb je SP1?Op dinsdag 17 april 2001 16:21 schreef Diamon het volgende:
En welke revisie''s zijn nu niet goed en welke wel.
Ik werk met W2k.
RubZie: ik draai idd met SP1.
Ik heb d8 ik geen alleen staande proggie''s geprobeerd.
Wat de drivers betreft, heb d8 ik zo''n beetje alle officiele drivers gehad.
Dus die van Asus en ook die van Nivdia.
De versie die ik nu heb, is de versie 11.01 d8 ik.
Ik heb d8 ik geen alleen staande proggie''s geprobeerd.
Wat de drivers betreft, heb d8 ik zo''n beetje alle officiele drivers gehad.
Dus die van Asus en ook die van Nivdia.
De versie die ik nu heb, is de versie 11.01 d8 ik.
And The Only One
Pagina: 1