[BC3] LCD scherm overzetten.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo allemaal,
ik heb voor een prikkie een laptop zonder scherm op de kop getikt, maar zonder scherm heb ik hier natuurlijk weinig aan. Het is een Toshiba 4090CDS, met een celeron 400 en 64mb geheugen etc. Er zit een connector voor het scherm in met 50 pinnen. Zelf heb ik nog een scherm liggen van een 486 Compaq laptop, die moet er dus maar op. Deze heeft echter een 40 pins connector, en dit is een flat kabel. Heeft iemand enig idee wat de pinlayouts zijn van deze schermen zadat ik scherm en laptop kan herenigen, of heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden?
De beide bedrijven hebben tot dusver nog niet gereageerd op mijn e-mailtje. :(

Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Dan moet je eerst met productie nummers en type nummers komen, anders zal niemand jou de pinouts kunnen geven. Helaas is het niet zo 123 mogelijk om een LCD schermpje van een ander type er in te zetten. Je zult toch echt eentje van hetzelfde type moeten hebben :'(

In ieder geval suc6

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:37

Snuffel

Vroem!

Dat gaat je never lukken.

Het enige wat je kan doen is hopen dat je Toshiba nog onder garantie valt. Is dat zo, dan wordt je schermp kostenloos vervangen.

Is dat niet zo.... na ja, probleem dus.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat Compaq scherm is een Hitachi TX26D61VC1CAA, Een 10,4" Colour TFT scherm.

Het type die op de laptop hoorde weet ik niet, die zat er immers niet meer bij :)

Maar ik neem aan dat onderhand de aansluitingen van laptopschermen toch wel enigsinds universeel is geworden? Dus die 50 pins pinout moet toch wel te vinden zijn?

Het signaal dat naar die schermen gaat is toch ook universeel? kleuren, vsync, hsync en nog een paar signalen + voeding. Voeding lukt sowieso wel, pluk ik anders wel ergens anders vandaan.

Garantie lijkt mij niet, ding is al een paar keer open geweest, en ziet er ook niet al te mooi meer uit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen