[BC3] Monitor gaat piepen???

Pagina: 1
Acties:

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Mijn monitor, see sign. Geeft een irritant hoog toontje als ik met win98se op 1280*1024 zet met mijn v3. Monitor kan 1600*1200 aan.
Zelf denk ik dat ik videokaart niet meer aan kan, wie kan dit bevestigen of iets anders. En is het wel zo goed voor mijn Iiyamam om gewoon op 1280*1024 te laten met die irri hoog toontje??

Verwijderd

Mwah.. denk niet dat dat erg veel kwaad kan hoor.. als je videokaart die resolutie ondersteund, en je monitor doet dat ook, is er denk ik geen probleem

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:31
Heb ik ook met mijn 14" die draait op 1024 x 768 en hij piept ook en als je de resolutie lager zet houd hij op met piepen dus ik denk dat het toch aan de monitor licht

je kunt het nakijken moet je hem eens op een andere pc aansluiten

gr kokkel

Verwijderd

dit ligt zeker aan de monitor.
meestal is de transformator aan het piepen.

en als je op een andere frequentie draaid dan hoor je het niet.

is makkelijk op te lossen door met silicone spray even dussen de twee flay back trafo te spuiten, dan gaat het geluid vanzelf over, en dit werkte perfect met mijn oude 14" monitor :P

Verwijderd

[topic=19469]

[topic=53037]

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Op dinsdag 10 april 2001 11:35 schreef elmo22 het volgende:
dit ligt zeker aan de monitor.
meestal is de transformator aan het piepen.

en als je op een andere frequentie draaid dan hoor je het niet.

is makkelijk op te lossen door met silicone spray even dussen de twee flay back trafo te spuiten, dan gaat het geluid vanzelf over, en dit werkte perfect met mijn oude 14" monitor :P
Kun je dit ff duidelijker uitleggen, van die silconespray??. Want als ik op 1600*1200 probeer hoor ik hem niet, maar beeld is wel kut dan.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Daarmee is mijn vraag niet beantwoordt. Ik heb die IIyama nog 2 maandjes. En het gebeurt alleen als ik hem op 1280*1024, en refreshrate optimaal zet. Op alle andere standen hoor ik het niet, zelfs niet op 1600*1200.

Verwijderd

oke even wat meer uitleg.

bij bepaalde resolutie en refresh rate, gaat de flay back trafo mee trillen.
hier zitten metalen plaatjes in die dan mee resoneren.

de flay back trafo is het grote zwarte of bruine ding, in je monitor. deze wekt 10.000 volt op en wordt met een vrij dikke draad verbonden met de CRT. dus de glazen beeldbuis.

als je silicone erop spuit als hij aanstaan dan hoor je snel dat het geluid minder wordt, en tot bijna 0 teruggaat. en omdat hij aan staaten warm is, loopt alles er netjes tussen.

en nee het is niet gevaarlijk, alleen moet je niet zo dom zijn. om het met je vingers aan te raken.
<quote >
hij is een beetje dom ( maxima )
</quote>

ik gebruik er altijd een spuitbus voor met zo''n verleng rietje.
werkt perfect, en lekker goedkoop
Pagina: 1