Toon posts:

[BC3] Matrox G450 doet het niet in 3DMark 2001 :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een Matrox G450 DH 32MB gekauft in de beurs van eindhoven. Nu had ik van iemand 3Dmark 2001 gehad om ff te benchen. Maar als ik het start krijg ik het volgende:
The 3D accelerator you selected does not support the display setting combination you had chosen. The settings have been downgraded.

The default settings for 3DMark2001 are 1027x768 resolution, 32 bit colors, 24/32 bit Z-buffer, compressed testures using DXTC formats 1 and 3
Dus ik krijg hem nu niet in D3D hardware, alleen software render
Ik d8 dat mij kaartje wel kon, en ik heb de nieuwste drivers, dx8 en zo''n beetje elke resolutie geprobeert bij elke kleurdiepte. Daarbij ook nog eens geprobeert onder win2k en winme. Verders heb ik een duron600@800. Chaintech 7aja mobo. Adaptec 2904scsi. SBlive1024, Pinacle PCTV, Accton 1027tx netwerkkaart.

Iemand een oplossing of met het zelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing :( ?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat moet je die G450 niet aandoen, dat kaartje is gelijk overspannen;)

Nee ff serieus, probeer eens andere drivers en kijk zeker op www.matroxusers.com een site waarin ik vaak poste in de tijd dat de G400max nog de absolute top was;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden, komt omdat mijn kaart geen hardware t&l kan, maar dan nog. Kan ik dat niet uitzette in 3dmark2001? Zodat ik toch een hardware test kan doen.
D3D software zuigt echt enorm, die resultaten zijn om te huilen

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat kan je in het menu kiezen bij "change".

Niet op voorraad.

Verwijderd

Als jouw Windows scherm resolutie niet op 1024x768 bij 32 bit kleuren staat, komt het programma toch al met dit gemopper, of heb ik het nu mis.. :?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:17

mvds

Totally awesome!

Lekker boeiend of 3dmark niet wil draaien. Dat proggie geeft toch een totaal vertekend beeld van je performance als je geen nVidia kaart hebt.

Ik snap echt niet waar iedereen zich druk over maakt hoor. 3Dmark dit, 3Dmark dat... Als alles goed draait op je pc zal het je toch gewoon worst zijn als zo''n proggie je verteld dat je langzamer bent dan je buurman? Of in dit geval niet eens wil werken. En dit laatste verteld mij al genoeg... Het is geoptimaliseerd voor een bepaalde serie kaarten (nvidia dus.) anders zou het draaien ongeacht welke kaart erin zit.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Misschien omdat hij het gewoon wil zien?

Buiten dat het een benchmarkprogramma is, is het gewoon een retemooie demo.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 11:36 schreef edward2 het volgende:
Misschien omdat hij het gewoon wil zien?

Buiten dat het een benchmarkprogramma is, is het gewoon een retemooie demo.
:D woehahahaah
Geen idee,
het werkt niet op een Matrox Marvel.
hahahahahahaahah

Verwijderd

Topicstarter
heej hooi: m''n resolutie stond daarop, dus hoe kan hij dan met die melding komen: das 1.
2. t&l ken je helemaal niet uitzetten :( das dus mooi kut, want dan moet het dus software t&l zijn en dat gaat erg traag :( (nee ik koop geen nvidia)
Dus iemand nog iets zinnigs te zeggen (bv om t&l uit te schakelen of zo, misscien in dx8)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

T&L kun je op software zetten, de CPU doet het dan;)

In elke 3d-animatie moet T&L verricht worden!

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
hallo word eens wakker, ik wil die t&l juist uit zette in 3dmark, want ik kan alleen maar op software :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piem, T&L heb je nodig. 3Dmark gebruikt het gwoon, als je het niet hebt dan doet je cpu het voor je. Je kan het niet uitzetten.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wordt eens wakker?
Je maakt zeker een grapje?

Wat schreef ik nou?

In ELKE 3d-animatie moet de T&L (=geometrische vormen en belichting) bepaald worden, anders geen 3d-beeld

Het gebeurde vroeger door de CPU=software en in geval van hardware met een GPU.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
waarom gaat 3dmark 2000 dan sneller? is die zoveel ligter? Whatever, ik wil het er niet meer overhebben, ik heb die matrox toch al terug gebracht ivm probleempjes met het beeld. Ik ga een voodoo 5500 kope. ook wel geen t&l, maar goed. Ik mis :'( 3dfx. Dus voorlopig nog ff banshee en dan...

ff profieltje aanpasse :)
Pagina: 1