Toon posts:

[BC3] Welke van de 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart gaan aanschaffen, en zit op het moment te twijfelen tussen een Creative Geforce 2 MX (32 MB DDR) en een Voodoo 5 5500, de prijs is vrijwel gelijk, het zijn beiden AGP kaarten. Welke kan ik het beste kiezen?

Is Fl.125,- een redelijke prijs voor een Voodoo 3 200 AGP?

Verwijderd

Neem degene die er het leukst uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dat nou weer op???

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Voodoo 5 5500 .....

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Ik heb de creative, voor 400,- piek gekocht.
maar deze is niet zo goed als de hercules.
Had iets te maken met dat het geheugem maar op 65 mhz liep in plaats van op 128 mhz. Verder is de hercules ook goedkoper.

Dus ik zou zeker niet de creative kopen, maar even nadenken over de hercules..

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
neeem NIET de creative ddr, die is veel slomer dan de normale MX, ga maar voor de v5

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is die Creative dan duurder dan de Hercules, als de Hercules veel beter is?
Maakt het trouwens uit dat de voodoo een oudere techniek heeft dan de Geforce 2 MX?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 09 april 2001 15:10 schreef Thomas_Anderson het volgende:
Maakt het trouwens uit dat de voodoo een oudere techniek heeft dan de Geforce 2 MX?
Ouder? Anders!
Wat wil je ermee gaan doen? Gamen? Wat voor games? Of dvd.
Persoonlijk ben ik bijdezelfde prijs wel voorstander van de v5.
Vind 125 trouwens wel een goede 2e handsprijs voor een v3 agp. Heb mijn 2000 PCI laatst gratis aan een vriend gegeven.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil er goed mee kunnen gamen en DVD''s mee kunnen kijken, maar geen grafische bewerkingen of zo, dan zou ik wel voor een matrox kiezen.

• MGSNK
  • Laatst online: 10:40
waarom de creative duurder is dan de hercules, vraag het ze maar lekker zelf!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Voodoo5 5500, echt wel, ik had eerst een GF2 GTS en nu deze en ik ben er zeer op vooruit gegaan. :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Misschien heeft de Creative wel DDR geheugen en de rest niet :o|:(

Maar om dan de geheugenbandbreedte te verlagen naar 64bit is niet echt nuttig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Voodoo 5 5500 beter dan een GF2 GTS??? Meen je dat nou? Gebruik je hem veel voor spellen? Draaien DVD''s er goed op?
Wat voor merk Geforce had je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand uitleggen waarom een van de twee kaarten beter is?

Verwijderd

Geforce 2 mx

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Neem gewoon degene die het grootste is :?

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik zou in iedergeval een Geforce nemen, in voodoo zit geen toekomst meer

Verwijderd

Topicstarter
De een zegt: absoluut Voodoo, en een ander GF2 MX, wat is nou beter? dat er in voodoo geen toekomst zit heeft toch niets met de kwaliteit van de kaart te maken, toch?

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
de voodoo5 is nie slecht maar doet x3Dfx nu nog verder met driver ontwikkeling? Zo nee, zeker voor de Geforce2mx gaan (maar niet die van Creative) bv de Hercules is zeer goed (heeft z''n geheugen op 183MHz lopen ipv 166 zoals de meeste mx kaarten)

Verwijderd

Topicstarter
3DFX zelf maakt geen drivers meer, dat doen de oprichers van 3dfx wel, op 3dfxsource.com of zo. Maar ja, ik weet nu niet wat ik zal doen, de een vind de 5500 SUPER, en een ander weer niet, hoe kan dat nou. Het valt wel op dat 5500 bezitters hem allemaal wel goed vinden.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Neem de voodoo 5 als je over een jar of 2,3 een nieuwe wil kopen, waarscheinlijk geen drivers voor win wiseler, anders geforce mx:)

Verwijderd

Topicstarter
Draait een V5 ook goed onder Win ME? Ik ga namelijk absoluut niet terug naar 98(se), ondanks wat anderen ervan vinden, ik vind ME fantastisch!(nou,jah...beter als 98).

• stunter
  • Laatst online: 10:10
Als je ff hier kijkt zie je het snelheids verschil tussen de geforcemx en de voodoo 5500
Hou er wel rekening mee dat de de drivers van nvidia een stukje sneller zijn geworden.
en dat er bijna geen driver update''s meer zijn te verwachten voor de voodoo

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Neem de V5, deze is gewoon super
en je hebt ook wat, damn wat is dat ding mooi zeg (uiterlijk).
En als je een beetje mazzel hebt pomp je er zo 166@186 uit. Koop binnenkort een dosis heatsinks + 2x Blue Orb voor het oc''en en de looks off-course.
www.voodoosource.net, daar kun je veel vinden
(ook betere drivers) en met de driverkits die je daar vindt en samen met V-control
heb je de beste combinatie, je hebt nl. ook HSR erop.

Persoonlijk zou ik voor de v5 gaan, zit nog best toekomst in, en als x3dfx nu nog wat gaat doen (anders doen anderen dat wel) zal er ook wel wat meer native 3dfx ondersteuning komen ipv meer native Nvidia (geforce e.d.).

De V5 is the way to go.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 20:08 schreef Thomas_Anderson het volgende:
Draait een V5 ook goed onder Win ME? Ik ga namelijk absoluut niet terug naar 98(se), ondanks wat anderen ervan vinden, ik vind ME fantastisch!(nou,jah...beter als 98).
Ja

Afbeeldingslocatie: http://www.smoothy.f2s.com/voodoo5.jpg

(btw; ME sucks)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, waarom vind iedereeen ME niks dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen AX6B moederbord, ondersteund deze op 2 of 4 keer AGP?
De Voodoo 5 5500 werkt op 4 keer AGP. Werkt deze kaart dan wel optimaal?
Pagina: 1