Ik was niet echt into die 2D shit, maar met alle respect voor Airhead.... ik heb het verschil gezien op mijn pc''s (ja, ik ben luxe) tussen een TNT2/ G400 en nu dan een TNT2/Radeon SDR... Ik ben gelukkig eigenaar van de Radeon. De TNT2 geeft op zich fantastisch beeld. Scherpte is prima, maar vergeleken met de Radeon zijn kleuren een beetje vaal en gelig. Ik zag het pas echt na vergelijking tussen G400 en TNT2 en nu Radeon versus TNT2. Voor de Geforce kan ik niet spreken, ik heb er nog nooit een in real action gezien. Toch voor een Radeon gekozen, want wie wil er nu een S430 Benz met 285 PK, terwijl je ook een completere LS430 Lexus kan krijgen voor dat geld?
Moraal: ik kan het 2d verhaal onderschrijven. Toppie kleuren, toppie scherpte, uiteraard zeer objectief. Ik kan niet wachten op de 3D Mark 2001 patch Radeon Game 4 Nature en games met 3 texturen per cycle. Nvidia krijgt competitie en uit zeer onverwachte hoek. Je bent ietwat kortzichtig als je alleen kijkt naar benchmarks voor games NU. Radeon ondersteund loads a shit voor toekomstige games, terwijl een GF2 niet eens een simpele jaren oude (Matrox G400) Enviroment Bump Mapping ondersteunt. Blamage en gezien de post van vandaag op Tweakers begint Nvidia al meer op de technische aspecten van nieuwe kaarten te spelen, dan pure power..
ATi is voor de technofielen, puristen, geengageerde, geinformeerde, vooral doordenkende mensen. GF2 voor snel scorende FPS geilers... Werkelijk. Neem van mij aan. Leg ATI Radeon of desnoods Radeon II naast de NV30 en kijk eens wat Nvidia er op eens voor nieuwe features inzet als antwoord op de feature-rich kaarten van ATi.
FPS boeit me geen AA%$, zolang het spel maar loopt. Van 100 FPs of 60 lig ik niet wakker. Een TNT2 van Asus van destijds 475 ballen zou betere componenten aan boord hebben? Zeker, maar een malle G400 blijft prettiger om naar te kijken naar mijn zeer subjectieve mening. Een Mx ben ik express omheen gezeild, vanwege Nvidia dominantie en ook vanwege het mooie alternatief van een volwaardige, niet gestripte Radeon chip tegen een budget prijs. GF2 owners ook 3 textures in een gezien..? Wacht maar af, het gaat mooi worden voor Radeon bezitters. Als zelfs ''onze'' Moderators zeer expliciet Radeon gaan worden ben je in zekere zin al gewaarschuwd. Het is niet voor niets, dat Nvidia met die 3dfx features NV30 bla bla bla naar buiten komt... Pure PR, gewoon ATi willen pakken, waarop ATi op dit moment sterk is: FEATURES...
NV30 wordt meer Radeon gericht, dan Nvidia bananen gewenst is.... Stop de %$#%% maar weg, polygonen crunchers zijn UIT de tijd (ooit afgevraagd, waarom de GF2 Ultra op dit moment vaak beter presteert dan de GF3). Nvidia mag dan wel de snelste kaart hebben op dit moment, gezien de emphasis van de GF3 is wel duidelijk, wie op dit moment de toon heeft gezet in 3D wereld....
ATi go, go!!!