Toon posts:

[BC3] Welke TFT 18" ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht ga ik binnenkort een TFT monitor aanschaffen (PC-prive).

Ik heb de volgende vragen:

- 15" of groter ?
- Wat zijn de voor- en nadelen van een TFT
scherm ?
- Heeft een van jullie een goed koopadvies ?
- Heeft een van jullie ervaring met een TFT
scherm ?

Alvast bedankt ! :)

Verwijderd

- Wat zijn de voor- en nadelen van een TFT
scherm ?
- Heeft een van jullie een goed koopadvies ?
- Heeft een van jullie ervaring met een TFT
scherm ?
Voordeel: ruimtezuinig
Nadeel: veel duurder dan een normale monitor, ietwat tragere beeldbouw (hoewel ze al vele malen beter zijn dan hoe ze 2 jaar geleden waren): als je hele snelle beelden hebt, dan ''waast'' dat een beetje op TFT en niet op een normale monitor (even ervan uitgaande dat we het hebben over normaal degelijk spul)
Advies: eigenlijk alle IIyama monitoren uit de duurdere serie vind ik zelf erg goed (zelf een 17" VMP 410 (DiamondTron)), heb ook al de 15" in actie gezien en de 18,1" en vooral die laatste is echt super, maar die kost wel een flinke duit (ik dacht 5000 gulden of nog wat meer?)

Uiteraard zijn er meer merken, maar ik zou iets nemen met een goede garantie (IIyama 3 jaar on-site). Ik heb een laptop met TFT erin en dat werkt gewoon goed, alleen het snelle bewegen valt wat tegen, divx is geen probleem :)

Hoop dat je er wat mee kan.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Als je een die-hard-gamer bent moet je absoluut geen TFT kopen omdat zo''n scherm die hoge FPS niet aan kan, dan krijg je dus lag. Zit je lang achter elkaar te internetten of te tekstverwerken achter je pc en vind je games niet zo belangrijk dan is een TFT absoluut aan te raden vanwege het super rustige beeld. Het ziet er nog stoer uit ook :P

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Videoplanken & Beeldkanonnen forum.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 12:12
Op zondag 08 april 2001 21:18 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Als je een die-hard-gamer bent moet je absoluut geen TFT kopen omdat zo''n scherm die hoge FPS niet aan kan, dan krijg je dus lag.
Hahahaha, ROFL!!!
Een echte kenner zo te horen ;)

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ligt eraan waar je TFT voor gaat gebruiken..als het niet al te schokkende dingen zijn hoef je geen duizenden guldens uit te geven. Wil je wel schokkende dingen doen dan kan je beter wel een duurdere nemen.

Goedkoop:

Hansol
ACER

Duur(der):

Iiyama :)

Throw me a freakin' bone here

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41

Snuffel

Vroem!

Video7

(There can be only one.... :) )

Maar goed, we kennen allemaal wel merken opnoemen, bedenk eerst eens wat je exact wilt gaan doen met die monitor en hoeveel geld je wilt uitgeven.

Bekijk dan nog eens of je wel een TFT wilt hebben....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elsa.de/FILES/PHOTOS/ECOMO660/ECOMO660_FRONT.JPG

Ik zou deze nemen als geld geen probleem is
Elsa ecomo 660 18,1"
of een Eizo L671 of L675

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou voor de Iiyama AS4431D 17,4" TFT gaan. Deze heb ik sinds 3 weken in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden mee. Wat gaming betreft helemaal geen probleem mee.
Ik speel q3. Je moet in ieder geval bij de aanschaf letten op de rise en fall tijden van pixels. Als deze te hoog zijn wordt gaming wel een probleem. (ghosting)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
En wat voor rise & fall tijden heeft dat ding van jou dan? (Met andere woorden wat zijn goede rise & fall waardes?).

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
kun je een beetje een leuke reso draaien op zo;n ding ik zie overal 1024 768 bij staan bij die 144 inches ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
25 ms response tijd. dus 25ms rise (aanzetten) en 25ms fall (uitzetten) resulutie is 1280 x 1024 (SXGA)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Thanks! weet ik waar ik op moet letten!

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 10:31 schreef mcdj het volgende:
25 ms response tijd. dus 25ms rise (aanzetten) en 25ms fall (uitzetten) resulutie is 1280 x 1024 (SXGA)
En de de "kijkhoek" moet toch wel 160° vert. en 160° horzt. zijn. Anders moet je altijd recht voor je scherm zitten. En je moet geen IPS systeem nemen, want die zijn over het algemeen erg "langzaam".

Verwijderd

De Iiyama 17,4" heeft een panel van fujitsu.
De Elsa 460 lcd 17,4" heeft hetzelfde panel, ziet er alleen leuke uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.elsa.de/FILES/PHOTOS/ECOMO660/ECOMO660_FREE_SIDE_EXTREM.JPG

Verwijderd

De NEC toro schermen zijn errug bruut.

Verwijderd

De voordelen van een LCD-scherm zijn:
Een energiepremie van fl 100,-
Ruimtebesparing
Vlakke beeldbuis.
Als je een LCD-scherm koopt moet je er rekening mee houden dat er veel verschillende prijsklasse zijn. Zo heb je een 18,1 TFT voor fl 9500,- of een Belinea 18.1 TFT voor maar fl 4949,-.
Afhankelijk waarvoor je het gebruikt moet je ook kijken of de grote wel belangrijk is. Want een 15 TFT kost tussen de 1400 en 2000 gulden.

Verwijderd

[quote
Vlakke beeldbuis..<snip>..Zo heb je een 18,1 TFT voor fl 9500,- of een Belinea 18.1 TFT voor maar fl 4949,-..<snip>..een 15 TFT kost tussen de 1400 en 2000 gulden.
[/quote]

Ik hoop niet dat de Belinea TFT van dezelfde kwaliteit is als de normale CRT beeldbuizen (no flame intended), anders zou ik em maar niet kopen, of minimaal in werkelijkheid hebben gezien. Vlakke beeldbuis kan je ook kopen als CRT trouwens, maar goed daar wordt niet in gevraagd verder in deze topic.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 20:58 schreef MadCat het volgende:

Ik hoop niet dat de Belinea TFT van dezelfde kwaliteit is als de normale CRT beeldbuizen (no flame intended), anders zou ik em maar niet kopen, of minimaal in werkelijkheid hebben gezien. Vlakke beeldbuis kan je ook kopen als CRT trouwens, maar goed daar wordt niet in gevraagd verder in deze topic.
Zelf heb ik een Belinea 101515 en ik ben er zeer tevreden over. Je kunt hem ook aan de muur bevestigen.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 20:58 schreef MadCat het volgende:
[quote
Vlakke beeldbuis..<snip>..Zo heb je een 18,1 TFT voor fl 9500,- of een Belinea 18.1 TFT voor maar fl 4949,-..<snip>..een 15 TFT kost tussen de 1400 en 2000 gulden.
[/quote]

ik heb de 105080, is maar een 15" :(, maar haalt wel 1600*1024@60hz >:)

dus..... :7

• ReseT
  • Niet online
Samsung kan ik ook aanraden!

Was een in Hong Kong, in een computershopping mall.(4etages met alleen maar PC Toko''s(Veel concurentie :P ).

Aangezien ze in HK veel ruimte gebrek is, verkopen ze alleen maar 14"+ LCD monitoren(veel verschillende merken) en vele 17" CRT of kleiner.

Toch heb ik een 15" LCD (Merk onbekend, zal wel japans zijn) ding gezien met toch een redelijke hoger framerate 60-70 op een GF2ultra met spel Wipeout (Leek veel op Wipeout iig in demo mode) voor de PC, ik zag alles gewoon ERG scherp + hoge frames voor redelijk prijs: Fl 2000, waarom zeggen jullie dan dat LCD slecht is voor games?
Ziet er best goed uit!

En van dat lag bij wazigheid slaat nergens op.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1