[BC3] Welke Gforce te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben bezig een nieuw systeem in elkaar te knutselen:
Asus A7v133
AMD athlon 1000
128 MB Ram
19" iiyama VMPro

welke Gforce (voor minder dan 400 piek, want meer wil ik eigenlijk niet kwijt) kan ik hier het beste in stoppen... overklokbaarheid is voor mij niet een optie, dus daar zal ik mijn aankoop niet vanaf laten hangen... ik wil een mooi en rustig 2d beeld en goede 3d performance...

Ik ben zelf matrox (g400Max) gewend, en dat is natuurlijk 2d de beste... maar merk steeds vaker dat 3d niet meer bij te houden is :(...

Systeem gaat of op W2k of op ME draaien... W2k geniet mijn voorkeur omdat het zo lekker stabiel is...

alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je een Matrox G400 gewend bent moet je (voor MOOIE en rustige 2D) GEEN Geforce kopen, maar ff doorsparen voor een Radeon.
Als je perse een Geforce wilt, dan een Geforce2MX. Verder moet je maar wat reviews lezen van de MX, zijn er genoeg ;)

• BC3 Victim
doorsparen is niet echt een optie... ik heb een bepaald budget en of ik nou 1 of 2 maand wacht maakt dat niet uit :)... probleem bij Gforce is dus dat er zo tering veel zijn, en dat ik door de bomen het bos simpelweg niet meer zie...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

wel doen : hercules 4500 kopen (kyro II)
niet doen : gf2 mx (als je een g400 gewend bent)
zelf heb ik een gf2 mx, en bij hoge resoluties moet ik hem op 75 hz laten, 100 hz is redelijk wazig.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 20:27 schreef kuperus het volgende:
doorsparen is niet echt een optie... ik heb een bepaald budget en of ik nou 1 of 2 maand wacht maakt dat niet uit :)... probleem bij Gforce is dus dat er zo tering veel zijn, en dat ik door de bomen het bos simpelweg niet meer zie...
De asus v7700 pure wordt aangeraden door CT als beste aanschaf van de huidige videokaarten....... Ze vinden dat de andere kaarten er of te weinig bij leveren, of (in verhouding) te duur zijn (asus v7700 deluxe). De Radeon zou een goeie aankoop zijn, zeiden ze, als de prijs omlaag zou gaan.

Nou, volgens mij IS de prijs al een tijdje keurig voor zo''n Radeon, dus......

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Kyro II is een goeie keus, hopen dat de support ervoor goed is maar met Hercules moet dat lukken.

anders, Asus V7700 Pure staat in de pricewatch voor F495,-

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Ik zou geen Geforce pakken (slechte 2D als je matrox gewoon bent) en als je er één zou pakken dan best een Hercules 3D Prophet II MX.

Ik zou kiezen tussen:
ATi Radeon 32MB DDR (OEM) FL 429,-
of een KyroII van Hercules.
Alleen weet ik niet of die veel boven de 400gulden is of juist niet.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

Powercolor Geforce GTS 2 met TV-out.
Kost net iets meer dan 400 piek, werkt uitstekend op 230/400 Mhz hiero met Detonator 11.01 drivers en TV tool 5.0 voor de TV-out onder win2000

Grtzzz

Verwijderd

Gelul dat 2D zo slecht is op die geforce kaartjes.. het ligt er puur aan wat voor monitor je gebruikt

Verwijderd

Zo''n gelul is dat nu ook weer niet, zijn niet voor niets ontelbare topics geweest over de video-filter problemen van de Geforces...kon je zelfs modden (omsolderen) als je dat wilde...
Zeker een goede monitor scheelt allicht (heeft ie al met een matrox), daar kan de 2d van Geforce niet tegenop.
Dus snelheid in games: Geforce prima.
Goede 2D: iets anders.

• BC3 Victim
Ik moet dus tot een compromis komen tussen goede 2d en 3d beeld... vraag is alleen wat gaat de toekomst worden? wat wordt beter ondersteund?...

juist door de hoeveelheid is het zo gvd moeilijk te kiezen... wat je nu koopt is morgen al achterhaald... om bij te blijven moet je tegenwoordig miljonair zijn...

ik wil een kaartje hebben waar ik weer een jaar mee vooruit kan... (is misschien onrealistisch)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Als je goede 2D wilt moet je een Radeon 32MB DDR nemen, zit je 3 tientjes boven je budget. KyroII is iig in 3D erg vet, zeker voor z''n prijs, 2D kwaliteit was volgens mij iets beter dan Geforce, maar de Radeon was ook in 2D heel vet

Specs

Pagina: 1