[BC3] Lijntjes door beeld

Pagina: 1
Acties:

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Heyz ik heb een Delta DE-570 beeldscherm en een MSI TNT2 32 MB videokaart, maar sinds een paar weken lopen er regelmatig grijze lijntjes door het scherm en gaat het trillen :? weet iemand hoe dit komt/

• eelcoo
ff uppen want ik zit (zoals je je misschien wel voor kunt stellen) wel een beetje met dit probleem :'(

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Is er iets veranders in je configuratie?
Probeer eens een andere monitordriver te installeren.

Check ook of er geen interferentiebronnen in de buurt van je monitor staan.

Verwijderd

Waarschijnlijk is je monitor het langzaam aan het begeven. Als dit met enige regelmaat gebeurt (het trillen dan natuurlijk) moet je is die monitor aan een ander systeem hangen dan weet je of het aan de monitor of aan de videokaart ligt.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 10 april 2001 12:05 schreef Mastermind het volgende:
Is er iets veranders in je configuratie?
Probeer eens een andere monitordriver te installeren.

Check ook of er geen interferentiebronnen in de buurt van je monitor staan.
Misschien heb je je mobiele telefoon erop liggen ofzo? :)

• eelcoo
hmm ik zal is even kijken voor andere drivers maar ik denk echt dat dit een hardwarematig probleem is :(

• eelcoo
/me heeft net even gekeken naar de drivers van de videokaart en was erg opgelucht toen hij na 10 minuten nog geen streepje had waargenomen :)

dus ik denk dat het daarmee is opgelost...laten we het hopen :z

• eelcoo
kutzooi. ik zie toch weer lijntjes door mijn beeld :( |:( Ik kan trouwens ook geen drivers voor mijn monitor vinden, die ik ge-update had waren van mijn videokaart. nogmaals: ik heb een delta DE-570, werd of wordt standaard gelevert bij Yakumo computers (heb ik niet hoor ;))

• eelcoo
sorry ff uppen maar heeft niemand van jullie een Delta MONITOR (dus geen koeler ;) )?? Bij windhoos ME zitten wel standaard drivers maar ik wil ff weten of er nieuwe zijn ;(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oplossing voor de lijntjes: heb je je videokaart misschien niet overclockt want als ik het zo hoor dan staat je memory te hoog en daardoor komen die lijntjes, zet hem eens wat lager en post dan opnieuw hoe het ermee is >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• eelcoo
150 Mhz, deafault d8 ik zo maar ik zal eens een ander progje zoeken om het even opnieuw in te stellen want misschien geen effect met dit progje (3D Turbo van MSI) en ik zal ook ff proberen om hem wat lager te zetten :)

• eelcoo
uit de lijst alweer.. ff up

Verwijderd

Relax, rustig ;).

Laat ik nu exact hetzelfde hebben gehad met mijn Beeldscherm en video kaart!

Ik heb een packardbell beeldscherm (erg goede kwaliteit). En die kopelde ik aan mijn gloednieuwe systeem, ik helemaal blij en begin alles te installeren!

MAAAAAAAAAR Toen. Toen brak zeg maar de pleures uit :(!

Ik had de neiging om...., what ever, daar gaat het niet om!

Wat ik heb gedaan is het volgende, gevraagd op tweakers wat het kon zijn. En ieder1 begon net als hier met1 op mijn beeldscherm te mikken, maar die deed het met en andere vid kaart wel goed. Dat kan je ook proberen :)!

Toen heb ik mijn Geforce van POWERCOLOR (kut merk :r) terug geschopt naar de winkel en in geruild voor een Asus :9~!

Vanaf dan geen probs meer. Koop eens een Asus TNT2 of ook een hele lekkere kaart een Viper 770 van diamond (TNT2 as well)!

Je hebt trouwens wel weinig geduld als ik het zo lees! Doe eens rustig zoals ik al zei, want echt niet ieder1 weet het antwoord!

See ya!

Verwijderd

Ja, of je boxen er pal naast. :)
Zal waarschijnlijk een probleempie in je beeldcorrectie zijn, dat betekend dat je monitor aardig brak is.

• eelcoo
hmm hij heeft het toch een maand goed gedaan :? enne ik ga echt geen nieuwe videokaart kopen hoor ik ga over een paar weken al een IBM 45 gig HD kopen met een ATA 100 controllertje en daar heb ik al zat geld voor nodig :(

[/edit]

owja en als ik even tegen de zijkant van mijn monitor sla, dan komen die lintjes ineens dus het kan bijna niet aan mijn videoaart liggen

[edit]

Verwijderd

HEEEEEEEEE, daar komt een bekend probleem naar boven in mijn hoofd!

Bij bepaale merken van beeldschermen heb je dat idd.

Welk merk screen heb je?

Verwijderd

UNDERclock je video kaart eens, kijken of het dan weg is, anders terug sprinten naar winkel en ruilen!

Waarom doe je dat trouwens niet:?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

spok9

Groen...

Heb je een beeldscherm met een vlakke beeldbuis? Dan is het nl. normaal... Schijnt iets te maken te hebben met afstellen ofzo :?

edit:

Heb zelf ook twee subtiele horizontale lijntjes door m''n beeld (iiyama Vision Master pro 411)... maar bij mij zijn ze alleen zichtbaar op een witte achtergrond.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
dit zelfde probleem is mij ook ongeveer overkomen telkens lijntjes meer en meer en meer je video kaart is stuk vind het erg sneu voor je hopelijk heb je nog garantie

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
spok9 die lijntjes in jouw beeldscherm komen van 2 dwars liggende draden die er voor zorgen dat de rest niet gaat trillen
ik heb zelf die yamaha''s gezien en vind het niet erg mooi om 2 van die lijntjes in mijn beeld te hebben

• BC3 Victim
jongens jongens.. we hebben het niet over de IIyama stabilisatie lijnen. maar over irri trillende lijntjes

Verwijderd

Het schijnt bij sommige beeldschermen voor te komen (het staat bij die schermen soms gewoon in de handleiding :D)!

Je moet dan een klap(je) tegen de monitor geven :)(is geen gein)!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op vrijdag 13 april 2001 17:59 schreef Ro2 het volgende:

Ik heb een packardbell beeldscherm (erg goede kwaliteit).
Ja dat vind ik ook, volgens mij zijn die dingen van NEC, want NEC is weer eigenaar van Packard-Bell.
Ík heb er zelf ook een, en ik moet zeggen, hij werkt zeer goed.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• eelcoo
Je moet dan een klap(je) tegen de monitor geven :)(is geen gein)!
Het kan dan dus niet aan de videokaart liggen wat i al eerder gezegd heb want als ik er een klap(je) tegen geef komen ze er juist.. en het lijkt met niet dat als je dit doet dan je videokaart er last van heeft :D

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 14:44 schreef -=Eelco=- het volgende:

[..]

Het kan dan dus niet aan de videokaart liggen wat i al eerder gezegd heb want als ik er een klap(je) tegen geef komen ze er juist.. en het lijkt met niet dat als je dit doet dan je videokaart er last van heeft :D
Er is nog een oplossing!

Laat de monitor aan staan en open de behuizing. Zet vervolgens je tanden in de printplaat!

Nu weet je zeker dat de lijntjes weg zijn 8-)!

Verwijderd

Offtopic posts, wilde je knokken ofzo :(!

Nee ;)! waar heb je het over?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
lijkt me errug fijn als ro2 dat eerst zelf effe deed zodat we van die off topic posts verlost zijn :)

edit:
bedoelde dus dat het niet echt slim is om aan gebruikers uit te gaan legen dat ze onder hoogspanning moeten gaan staan. helemaal niet omdat er mensen zijn die het echt gaan doen, omdat ze niet ween dat gevaarlijk is om je monitor open te halen (ja ook als de stroom er niet op staat)

Human Bobby

• eelcoo
Op maandag 16 april 2001 18:50 schreef Ro2 het volgende:
Offtopic posts, wilde je knokken ofzo :(!

Nee ;)! waar heb je het over?
*zucht* zijn er ook nog nuttige posts hier in de draad?

• eelcoo
echt geen verdere tips?? ik zit er nu nog tegen aan te kijken :(

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 21:40 schreef -=Eelco=- het volgende:
echt geen verdere tips?? ik zit er nu nog tegen aan te kijken :(
Koop een Iiyama 22" ben je van al je gezeik af en ben je stoer bij je "vrienden"

Let wel: ieder merk die gebruik maakt van Sony Trinitron of Mitsubishi Diamondtron beeldbuizen hebben 2 horizontale lijntjes (muv de 15"van sony, die heeft er 1)in beeld, dit is dus NIET merk gebonden!!
Samsung heeft geprobeerd een beeldbuis volgens "trinitron principe" te maken maar was een grote flop! Tik tegen de kast, 3 koppies koffie drinken en je beeld stond nog te dansen!

• BC3 Victim
En wat betreft lg flatron 775ft?? ik heb ook lijntjes en met een andere resolute soms meer of minder??

Pagina: 1