Toon posts:

[BC3] grafische kaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb twee vraagjes, op gebied van grafische kaarten en AGP-sloten ben ik een beginneling dus sorry voor m''n gezaag:

Ik heb hier op mijn P2 400 een "Viewtop 3D Zeus" (AGP) zitten, da ding heeft een i740 chipset en bezit "maar" 8 MB SDRAM. Omdat die kaart totaal niet meer volstaat had ik gedacht op die te vervangen door een Gforce, Gforce 2 of nen Gforce MX, (iets van ongeveer 4000 BEF). Weten jullie iets voor deze prijs.

Maar da''s nog niet alles, ik zou een AGP kaart kopen omdat die sneller is, maar die andere kaart zit al in da slot, nu is mijn vraag kan ik zomaar de ene kaart vervangen door die andere. M.a.w. hoe zit da dan na het vervangen van de kaarten. Geraak ik dan nog in win98???? om dan zo de juiste drivers te installeren (en hoe verwijder ik dan die andere drivers)?

Cyaaaa

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:51

Beaves

Usque ad Finem

Als je een grafische kaart vervangt, kan je gewoon windows nog in, windows ziet dat er nieuwe hardware is geïnstalleerd en vraagt om de drivers voor die nieuwe kaart. Als je die geïnstalleerd hebt, zijn de drivers voor de oude kaart vervangen door die voor de nieuwe kaart.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

het vervangen is makkelijk kijk maar in de handleiding van de kaart die je gaat kopen. Wat een goede kaart AGP is ?

gebruik de search en/of kijk op tweakers.net voor prijzen......

Verwijderd

Topicstarter
''K denk wel dat ik het ga kunnen als ik op wijzigen klik bij die drivers van beeldschermadaptor maar ga ik in windows geraken na het vervangen van die kaart, en zijn er nog dingen waar ik moet voor opletten (buiten een antistatisch polsbandje aandoen tijdens het vervangen).

Ik heb daar namelijk schrik voor want ik heb al eens gehad dat ik alleen maar een zwart scherm kreeg in windows door die drivers van die kaart en dat wil ik vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
oké bedankt, ik dacht al zoiets maar ik wou toch zekerheid, indien er mensen zijn met een goede ervaring met een bepaalde grafische kaart gelieve deze mee te delen (let wel een kaart van max 4000 BEF)
ondertussen kijk ik es op search en naar de prijzen.

Verwijderd

Als je alle problemen wilt omzeilen, deinstalleer eerst dedrivers van je huidige kaart, install een standaard vga driver.
Vervang je huidige kaart door de nieuwe (lees ATI RADEON 64 MB DDR ) :).

En installeer dan de nieuwe drivers.

Verwijderd

`wacht een paar weekjes en neem een kyro2
van hercules kost 350 gulden met 64mb

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
4000 BEF = 220 Gulden ;)

Ik zou een Radeon 32mb SDR(goedkoper maar minder goed)/DDR(duurder maar beter)
of een Hercules 3D Prophet II MX aanraden.
Dat ligt wel op een 6000 BEF en de Radeon 32mb DDR ligt zelfs hoger.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• under-world

under-world

ooh-la dots

O je bent een belg ?

netjes van Reiko om meteen even wat aan de valuta te rekenen....

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk koop ik een Radeon32mb SDR of Hercules 3D Prophet II MX, da zal wel nog gaan. Ga ik die kaart gewoon kunnen vervangen door de nieuwe dan??? Gaat da geen zwart scherm geven of zo als ik dat doe?

THANKS voor de replies

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
denk dat 4000BEF een beetje weinig zal zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Da weet ik maar desnoods spreek ik een reserve computer budget aan. Die gaat tot maximum 8000 BEF voor grafische kaart op dit moment. Ma da is niet echt probleem mijn enige schrik is dat de drivers niet gaan werken bij die nieuwe kaart, zodat ik de oude niet ga kunnen vervangen. Maar da zal allemaal wel in de handleiding staan zekerst?

Verwijderd

Topicstarter
Desnoods koop ik een Riva TNT 2 32 MB AGP, da kost ongeveer 4000 BEF, iemand ervaring met die kaart. Het is niet de bedoeling dat ik de snelste kaart heb hé, ik zit nu mee een viewtop kaartje van 8 MB dus het verschil zal groot zijn met gelijk welke nieuwe kaart.

Verwijderd

ff doorsparen voor een voodoo 5 5500 is 350,- piek maar meer de moeite waard dan een radeonn of mx van van t zelfde bedrag...

kyro zou ik niet doen die is erg cpu afhankelijk.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 15:19 schreef kRiTz_C het volgende:
ff doorsparen voor een voodoo 5 5500 is 350,- piek maar meer de moeite waard dan een radeonn of mx van van t zelfde bedrag...

kyro zou ik niet doen die is erg cpu afhankelijk.
je hebt al een ati radeon 64mb ddr voor 550 piek, en die is meestal echt wel sneller dan een v5 5500 (behalve in 4x fsaa, daar roeleert die v5 wel :) )

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Op zondag 08 april 2001 15:13 schreef pikachuf het volgende:
Da weet ik maar desnoods spreek ik een reserve computer budget aan. Die gaat tot maximum 8000 BEF voor grafische kaart op dit moment. Ma da is niet echt probleem mijn enige schrik is dat de drivers niet gaan werken bij die nieuwe kaart, zodat ik de oude niet ga kunnen vervangen. Maar da zal allemaal wel in de handleiding staan zekerst?
Gewoon computer uitzetten --> nieuwe kaart erin --> in veilige modus opstarten --> meegeleverde drivers installeren --> klaar is pikachuf!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de replies, ik ben bijna zeker dat ik voor de Herculus 3D Prophet || MX ga!!! Morgen weet ik of et werkt :-)

• under-world

under-world

ooh-la dots

-laat het ons weten-

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 08 april 2001 15:17 schreef pikachuf het volgende:
Desnoods koop ik een Riva TNT 2 32 MB AGP, da kost ongeveer 4000 BEF, iemand ervaring met die kaart. Het is niet de bedoeling dat ik de snelste kaart heb hé, ik zit nu mee een viewtop kaartje van 8 MB dus het verschil zal groot zijn met gelijk welke nieuwe kaart.
deze heb ik wel voor je
gloed niuew dus als je echt wanhopig bent dan hoor ik het wel

maar een herculusje met kyro 2 is idd leuker :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

op comtechnology een mx voor 4200 fr(230 gulden)
http://www.comtechnology.net

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1