Toon posts:

[BC3] Sony CPD-E500 21"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net dit scherm gekocht (Sony CPD-E500 21" 24mm 1600x1200 109Hz)

Ik zou hierbij graag de Geforce2 Ultra kopen.. of eventueel de Geforce3 als deze begin mei(wanneer ik de kaart ga halen) erg in prijs is gezakt (en leverbaar is ;))

Maar nu hoor ik van zoveel mensen dat de 2d kwaliteit hierop echt bagger is. Nu hoor je zoveel dingen hier op de forum, en veel zijn persoonlijke meningen .. en die spreken elkaar vaak tegen. (zoals bv het IIyama verhaal de een(1) vind het bagger de ander het beste van de wereld).

Een goede manier om het misschien te vergelijken voor mij is als mensen die een Geforce hebben & een scherm die op hoge resolutie draait effe een mooie screenshot maken van de www.tweakers.net start pagina op 1600x1200 op 85Hz :). Als de mensen die een matrox of Ati ook effe doen :). dan kan ik het goed vergelijken & eventueel ook een goede review over schrijven!! Dit betekent wel dat ik dus graag bmptjes zou willen hebben op 1600x1200 en niet verkleint dus ofzow. Ik heb een snelle FTP server waar jullie ze kunnen uploaden (+10Mbit/s server)

ftp is :
Er is voor de rest niets op deze server te vinden geen mp3''s or warez dus daarvoor hoef je niet te kijken.. en als er iets anders upgeload wordt dan screenshots gaat het er meteen weer af.

Ohja.. Ik weet dat ik veel vraag.. maar er zijn best mensen zo vriendelijk om dit te doen voor hun mede tweaker ;)

Bedankt
Groeten, Eric

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:52

Yucko

One clown to rule them all !

ik zou wel willen, maar volgens mij ondersteund mijn monitor bij die resolutie niet zo''n hoge refresh :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Eeeuh denk eens goed na...
Denk je nou echt dat je de beeldkwaliteit kan zien aan de hand van screenshots?
|:(

De enige manier om de beeldkwaliteit te gaan vergelijken is om het met eigen ogen te gaan bekijken.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. proberen kan altijd :Z

ik zou niet weten waar ik het namenlijk kan bekijken :'(

En als het omzoveel geld gaat (voor mij is dat niet niks)wil ik het wel graag zo goed mogelijk besteden!! En dus van te voren zo veel mogelijk informatie krijgen.. En persoonlijke informatie werkt voor mij niet zo goed.. de ene stelt gewoon veel hogere eisen dan de andere.. en somige mensen willen ook eigenlijk niet toe geven dat ze een fout koop hebben gedaan.. en zeggen dat het perfect is!

Maar.. als een Geforce wazig wordt bij 1600x1200 en een Matrox scherp blijft moet dit toch ook op de screenshot te zien zijn?? of zit de onzuiverheid in het verzenden van de info naar het scherm & niet in het opbouwen ??

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Op zondag 08 april 2001 13:38 schreef EricD het volgende:
of zit de onzuiverheid in het verzenden van de info naar het scherm & niet in het opbouwen ??
Je slaat de spijker op zijn kop...
De slechte beeldkwaliteit zit niet in de interne beeldverwerking, maar in het brakke verzenden van het signaal naar de monitor. (tenminste dat is wat ik er altijd van begrepen heb :) )

Mijn Firewizzie

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

!!! Screenshot=digitaal !!! |:(

Dus als je geen monitor aansluit, kan je ook een screenshot maken. Er is geen analoge omzetting (=wat kwaliteit van de weergave van een videokaart bepaalt).

Als mensen nu eenzelfde scherm hadden en dezelfde camera, en dan verschillende videokaarten, dan konden ze allemaal een foto''tje maken van hun monitorbeeld en deze naar je toesturen.

Sorry maar wat jij wilt slaat nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
Okey.. leuk geprobeerd.. (had zelf al een gevoel dat het niet ging werken hehehe)

enige mogelijkheid is zien dus?
maar waar? ergens een grote winkel die dat heeft staan als show?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand trouwens Geforce op 1600x1200? is het te doen? of heb je het gevoel dat je je bril bent vergeten?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zondag 08 april 2001 13:49 schreef Case het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop...
De slechte beeldkwaliteit zit niet in de interne beeldverwerking, maar in het brakke verzenden van het signaal naar de monitor. (tenminste dat is wat ik er altijd van begrepen heb :) )
Tuuuurlijk want "screenshots" zijn compleet *digitale* saves van de weergave van een desktop, hier maakt dus alleen resolutie/kleurdiepte uit (bepaald VOOR het versturen naar de videokaart), dus analoge zaken die de videokaart ermee doet (refreshrate, signaalsterkte, analoogomzetting) doen er niet toe!

Met andere woorden het OS bouwt op basis van zijn GUI in het systeem geheugen een desktop beeld op, gebruiker drukt op "Print Screen", en het OS stuurt de bitjes die een desktop beeld voorstellen door naar de HD waar ie hem keurig opslaat als een bitmap (het formaat dat het OS hem bevolen heeft). Videokaart komt er niet aan te pas.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb een 19" monitor die 1600x1200x75Hz. aankan en dan is het met mijn MSI GeForce2mx echt of ik vergeten ben mijn bril op te zetten. Ook op 1280x1024 ben ik ontevreden, maandag mag ik mijn MX ruilen voor een Radeon van de winkel...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Op dezelfde monitor, Iiyama VMPro510, heb ik een G400 en een GeForce2MX gehad: een enorme wereld van verschil, althans op mijn standaardreso van 1600*1200. Met die GeForce was het net als of mijn scherm beslagen was, enorm wazig, zeker als je de G400 gewend bent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb een GeForce1 DDR (Creative Annihilator) en een LG Flatron 795FT+ *D
Op 1600x1200 nog scherp beeld (normaal 1280)

Dit ligt echt meer aan je monitor dan je videokaart!!!!!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hehe ik heb hier ook de zelfde monitor staan hij staat hier op 1600 x 1200 117 hz
Pagina: 1