Normaal gesproken zou je de minst krachtige pc als server aanwijzen in jouw geval, omdat je waarschijnlijk niet veel users tegelijkertijd erop laat werken (max 10 of zo?) Dus die P166 zou b.v. perfect zijn als internetserver / fileserver / mailserver o.i.d. Voor dit soort werk zou ik Linux kiezen, maar dat is ondertussen wel bekend denk ik.
Aan een gameserver moet je iets zwaardere eisen stellen. Wat je vooral nodig hebt is een aardige hoeveelheid geheugen (min 64, liever 128) en een redelijk snelle processor. Daarom zou in dit geval die P2-333 meer in aanmerking komen.
Dan het OS... Voor veel spellen heb je dedicated servers, waarmee je dus niet op de fysieke server zelf kunt spelen maar wel (remote) kunt inloggen met clients van dat spel. Is dit een beetje duidelijk? Met de server kun je dus gewoon niet spelen. Deze dedicated servers kun je draaien onder windows (NT?) maar ook weer onder Linux. Voor Half-life is b.v. een dedicated Linux-server editie te downloaden.
Heb je echter helemaal geen ervaring met Linux (hoewel dit wel een leuke aanleiding zou kunnen zijn

) dan zou ik in eerste instantie toch maar voor Windows kiezen. Pak dan in hemelsnaam
niet NT server maar gewoon workstation. Die is tenminste nog een beetje "lean" en kan met een paar patches bijna alles wat de servereditie ook kan.