Toon posts:

[BC3] Hoe tv kijken via tv-out op videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Gainward Geforce 2 Pro 400.
Daarop zit een tv out (denk ik). Er zit een aansluiting voor 4 kleine pinnejte en 1 langere pin (lijkt op keyboard). Er zit een kabeltje bij die je hier moet inproppen en daar zit een soort van coax aansluiting aan (lijkt het op). Nu is mijn vraag?

Hoe moet ik de boel aansluiten? welke kabels heb ik nodig? welke software heb ik nodig?

En:

Hoe zit het met het geluid? wordt dat mee gezonden via de tv out? of moet ik mijn geluidskaart aansluiten op de stereo bij de tv?

alvast bedankt en excuus voor de typo''s :) !

Verwijderd

Zit er niet gewoon een tulp aansluiting op?? Ik heb nl de gainward geforce 2 mx, maar alleen een tulp tv-out! :)

Verwijderd

Topicstarter
het kan zijn dat het stekkertje een tulp aansluiting geeft.

Verwijderd

dat vind ik dus raar, ik heb een radeon 32mb. de aansluiting is geen tulp, maar ik heb wel tulp kabeltje gekregen, met dus aan lle twee de kanten een gele tulp.

Verwijderd

Ja dat heb ik ook ff kabeltje erin en hij doet ut! :9~

Anders zou ik ff kijken of de tv ook zo''n aansluiting heeft!?

Verwijderd

Dat kabeltje met die 4 pinnetjes heet "composiet" en die verloopt naar tulp,
van die tulp ga je met een tulp verlengkabel naar je televisie op de video - ingang, of naar de scart met een tulp -> scart verloop stekker.
(die laatste is heel eenvoudig zelf te maken)

en het geluid komt uit je geluidskaart en kun je via de audio-in of scart aan je tv doorgeven.

Verwijderd

Topicstarter
gewoon een coax van dat kabeltje naar mn tv ?

en dan geen software?

en het geluid?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 06 april 2001 20:46 schreef BlindDent het volgende:
Hallo,

Ik heb een Gainward Geforce 2 Pro 400.
Daarop zit een tv out (denk ik). Er zit een aansluiting voor 4 kleine pinnejte en 1 langere pin (lijkt op keyboard). Er zit een kabeltje bij die je hier moet inproppen en daar zit een soort van coax aansluiting aan (lijkt het op). Nu is mijn vraag?

Hoe moet ik de boel aansluiten? welke kabels heb ik nodig? welke software heb ik nodig?

En:

Hoe zit het met het geluid? wordt dat mee gezonden via de tv out? of moet ik mijn geluidskaart aansluiten op de stereo bij de tv?

alvast bedankt en excuus voor de typo''s :) !
Wat heeft je TV voor ingangen? (naast antenne)
-Scart
je hebt ff een scart adaptertje nodig en als je toch bezig bent ff checken of je Tv ook S-VHS (S-video) aan kan, dan kun je dat verloop kabeltje (mini-DIN -> tulp) achterwege laten en direct een S-VHS kabel laten lopen van je video-kaart naar je scartadpater op je TV. Geluid kun je ook apart aansluiten op dat adapterje.
Kan je TV geen S-VHS aan dan kun je altijd een scart adpater met tulp ingangen kopen.

-(gele)tulp
je hebt nu een tulp (male-male neem ik aan) kabletje nodig en een paar extra kabeltjes voor de audio (de audio ingangen zitten neem ik aan naast de video ingang)

gele tulp = composite video
rode/witte tulp - audio rechts/links
mini-DIN (lijkt op PS/2 idd) = S-video of S-VHS

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Handig tvout proggie is te vinden op
http://www.tvtool.de

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank allemaal!
ik ga het proberen morgen (effe kabeltjes kopen)!!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 06 april 2001 21:19 schreef Henrys78 het volgende:
Dat kabeltje met die 4 pinnetjes heet "composiet" en die verloopt naar tulp,
nope. das een S-Video signaal (SVHS, een mini-DIN aansluiting) dat met een kabeltje word omgezet naar een composiet (geel tulpstekkertje)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

uhm een vraag mijn vader heeft een latop en daar zit een uitgang met 4 stekkers en die is volgens mij voor de tv (neem aan van wel) nu heeft mijn vader kabelts enz enz gekocht het zij de juste kabels alleen nu vraag ik me af wat voor software ik nogdig heb

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Wildfire

Joy to the world!

Meestal zit er een VGA/TV omschakeloptie in de drivers van de videokaart. Bij GeForce-kaarten kun je bij Beeldschermeigenschappen -> Instellingen -> Geavanceerd -> Uitvoerapparaat kiezen wat je wilt.

Maar zoiets als TvTool (www.tvtool.de) is ook erg handig!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1