Toon posts:

[BC3] Geforce 2 MX probleem.. Wie weet raad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb sinds kort een beetje een heel vaag probleem met me geforce videokaart. heb hem net 1.5 week , en hij deed het perfect toen ik hem net had, maar nu doet ie bijna niets meer.. 2D (windows enzo) gaat nog wel, maar zodra ik wil gaan gamen slaat me hele systeem vast, of het draaid heel erg traag (3 frames per seconde in q3 op 800x600), of ik krijg allemaal rare kleuren en strepen door het beeld heen.. ik word er helemaal gek van!

Waar kan dat nou aan liggen??
Iemand enig idee? Heb diversen drivers geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd, Niets heeft geholpen tot nu toe..

Specs :

Celeron500@500
Abit BE6
196 MB Intern geheugen (pc100 cas2)
5 GB HD
Voodoo2 + Intel740
1.44 MB
Afreey 50x cd-rom

please help :-(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 19:37 schreef Techwarrior het volgende:
196 MB Intern geheugen (pc100 cas2)
offtopic:
waaron denken mensen zo vaak dat ze 4 MB ''gratis'' erbij gekregen hebben :? 128 + 64 is volgens mij nog altijd 192 MB :)

Nu een antwoord op je vraag... Omdat je al verschillende drivers hebt geprobeerd, Windows opnieuw hebt geïnstalleerd en de kaart het in het begin wel goed deed, denk ik dat je kaart brak is :(

Gewoon even mee teruggaan dus :)

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ja ik denk dat je kaart te warm wordt, of dat je voeding het niet trekt.
Maar na 1,5 week al problemen, toch maar ff je garantie gaan benutten.

...

Verwijderd

Topicstarter
Zou best kunnen.. heb net ff het heatsinkje gevoeld, maar die is echt absurd warm.. en hij staat gewoon in windows :'(

wat moet ik nou?? geforce eruit, voodoo2 weer terug??

En hoe werkt dat met garantie?

ik baal hier echt verschrikkelijk van.. heb ik net een fatsoenlijke videokaart, gaat ie naar de klote :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens, ik heb een 300 watt voeding, en er hangt verder zowat niks aan.. dus daar kan het niet aan liggen..

toen ik hem net had heb ik ook na een uurtje gamen gevoeld hoe warm ie werdt, en dat was nog niet een derde van hoe warm hij nu is.

Niet goed dus.

maar hoe kan dat nou in ene keer, hij heeft het hiervoor WEL goed gedaan..

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
offtopic continues

128+64=192 Mbyte = 192*1024=196608Kbyte

veel mensen denken dan Woh 196 Megabyte maar dan verwaarloos je 192*24 byte

Verwijderd

Heb je al geprobeert zonder die V2 en die i740 ?

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk! doh! LOL

inmiddels doet hij het alweer.. ik weet niet wat het was, maar heb hem d''ruit gehaald, schoongemaakt met een kwastje (ding is gloednieuw, maar je moet toch wat he), agp-slot schoongemaakt, en wat connectors aangedrukt (wahoop actie) , kaart erin, half uurtje op desktop laten staan, temp gevoeld , Lauw! in denk godverdegodver wat gaan we nou krijgen! Dus ik een 3dmark2000 sessie opgestart (continous loop), na 1 uur kijken hoe warm ie werdt, oke.. hij was niet bepaald koud (denk zo''n 35/40 graadjes), maar hij is sindsdien niet meer vastgelopen!

Hebben jullie mischien een verklaring hoe dit in godsnaam kan?

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 00:21 schreef Techwarrior het volgende:
ja natuurlijk! doh! LOL

inmiddels doet hij het alweer.. ik weet niet wat het was, maar heb hem d''ruit gehaald, schoongemaakt met een kwastje (ding is gloednieuw, maar je moet toch wat he), agp-slot schoongemaakt, en wat connectors aangedrukt (wahoop actie) , kaart erin, half uurtje op desktop laten staan, temp gevoeld , Lauw! in denk godverdegodver wat gaan we nou krijgen! Dus ik een 3dmark2000 sessie opgestart (continous loop), na 1 uur kijken hoe warm ie werdt, oke.. hij was niet bepaald koud (denk zo''n 35/40 graadjes), maar hij is sindsdien niet meer vastgelopen!

Hebben jullie mischien een verklaring hoe dit in godsnaam kan?
denk dat ie er niet helemaal goed ingedrukt zat

Verwijderd

Topicstarter
Tzou best kunnen hoor.. maar hoe kan ie dan zo ontieglijk warm worden??

Nouja.. ik ben in ieder geval heel blij dat ie het nu weer doet 8-)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 22:34 schreef Techwarrior het volgende:
En trouwens, ik heb een 300 watt voeding, en er hangt verder zowat niks aan.. dus daar kan het niet aan liggen..

toen ik hem net had heb ik ook na een uurtje gamen gevoeld hoe warm ie werdt, en dat was nog niet een derde van hoe warm hij nu is.

Niet goed dus.

maar hoe kan dat nou in ene keer, hij heeft het hiervoor WEL goed gedaan..
Ik kan me niet voorstellen dat het aan je voeding ligt, aangezien een GF2MX absoluut niet veel stroom verbruikt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Videoplanken & Beeldkanonnen forum.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op vrijdag 06 april 2001 22:52 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
[...] veel mensen denken dan Woh 196 Megabyte maar dan verwaarloos je 192*24 kbyte
>:)

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

weet iemand btw hoe je op je g force 2 mx , sideband adressing aan kan zetten, volgens cpuid staat dit uit maar is het wel ondersteund door de gf2mx chipset. :?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

met gtu

succes
*D*D*D

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

dank :)

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1