Toon posts:

[BC3] Kyro en S3TC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toestraks ergens in een artikel gelezen dat met de nieuwste drivers (1,5 of zo) in het register S3TC aangezet kan worden...

Heeft iemand dit getest op een Evil Kyro... en hoe moet je dit doen ?? scheelt namelijk wel wat fps in sommige spellen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor echte S3TC moet je een Savage chipset hebben :P

Die kan het tenminste hardwarematig... Waarom zou je S3TC aanzetten op een kaart die dat niet hardwarematig heeft? Ga je eerst texturen comprimeren, dan decomprimeren in het systeemgeheugen en dan pas naar de kaart sturen (dit is de manier waarop S3TC in UT werkt op een Geforce)

Kan zijn dat de Kyro idd wel hardware S3TC heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Kyro heeft hardwarematig DTXC of zo...

Maar op die dite zag ik dat ie in Q3 of zo meer fps had door S3TC... daarom wil ik em wel aanhebben

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Fout, de Kyro1 en 2 hebben gewoon S3TC.

Alle tweaks voor de Kyro zijn te vinden op een site die paraknowya oid heet, ik weet het ff niet meer, maar het is wel eens genoemd hier op GOT.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet welke site je bedoelt...
www.paraknowya.com

Ik zal daar dan eens gaan zoeken... :)

Die url bestaat dus niet meer en heet paraknowya.com :)

Verwijderd

http://www.mitrax.de/ maar je kan toch gewoon wat dingetjes aanvinken bij Schermeigenschappen ?
S3TC geeft met name Quake3 een redelijke boost in HQ (trilinear filtering geeft dan nauwelijks verlies)

Jan, hoe kan je een hardware bug in DXT1 hebben als alles toch in software gebeurd bij de GF ?

Anyway, de Kyro heeft echte S3TC (met Licentie) en (dus) ook DXTC (alleen DXTC1 bdw.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
S3TC is niet alleen DXT1. de Geforce zal dat wel in hardware doen, maar zoals bij bijvoorbeel UT met de HQ textures, wordt de zooi in het systeemgeheugen uitgepakt, om vervolgens uncompressed naar de gf2 te sturen... zal er wel aan liggen dat S3 dat in Metal gepatenteerd heeft.

Verwijderd

Nee, ook DXT2 t/m 5 :) . De meeste (zoniet alle) games gebruiken alleen DXT1.
De Kyro heeft geen DXT2 t/m 5 hardware support (ook niet in OpenGL/S3TC). Als gezegd, geen probleem. Alleen 3DMark2001 doet er moeilijk over.

Doet de GF dat ook in OpenGL/UT ? Zou me niets verbazen als dat een UT-engine probleem is. In ieder geval werkt het wel OK in Q3.
Pagina: 1