[BC3] LG 915 FT Plus probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een LG 915 FT Plus gekocht. Hij bevalt prima, maar in de hoeken is hij wat onscherp (op 1280x960). In de linker bovenhoek krijgen zwarte lettertjes een heel klein rood randje en in de rechter onderhoek trilt het beeld een klein beetje. In elke hoek zijn letters wat minder scherp dan in het midden van het beeld. Aan de rechter zijkant van het beeld (waar mijn bureaublad ophoudt) is een blauwe "lijn" zichtbaar (die dus langs de grens van mijn bureaublad loopt). Al deze "foutjes" kan ik met de het OSD menu niet verhelpen. Kan ik deze fouten oplossen met een BNC kabel? Of is mijn videokaart (Voodoo 3 3000) niet goed genoeg? Of moet ik LG maar even bellen voor een nieuwe monitor? Of moet mijn monitor gewoon nog even "ingewerkt" worden (ik heb hem nu 2 dagen)?

• Hark
Oh en de bovenkant van mijn scherm ziet er ook een heel klein beetje hol uit. Zeg maar zo ( maar dan een kwartslag naar links gedraaid. Maar dat zie je gelukkig bijna niet.

• Hark
Ik kan met de convergentie-instellingen die rode randjes linksboven en de blauwe lijn rechts wel weghalen, maar dan wordt het beeld ergens anders weer slecht.

Verwijderd

Nou, dat t beeld in de hoeken minder scherp is, dat klopt, dat hebben alle crt schermen wel een beetje. Die andere problemen zou ik dus niet accepteren, vooral dat getril niet en daar dus LG ff over bellen

Verwijderd

Heb ik ook met mijn LG795FT Plus. Komt idd een rood randje omheen. Bijvoorbeeld bij de muis. Dit zal dus wel normaal zijn, want ik lees er wel vaker wat over. Toch is het jammer. Volgende keer koop ik een Iyama (ofzo)

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Zou allemaal niet moeten mogen. Met de convergentie instellingen kan je die blauw/rode lijntjes wel zodaning "uitmiddelen" dat er nergens op het scherm grote fouten onstaan, gebruik hiervoor het mangeta testscherm in een van de programmatje''s hier. Kabel wisselen zal niet helpen. Dat trillen mag niet, maar misschien heb je er een telefoon of ander apparaat naast staan (beetje schuiven).

• Hark
Dat trillen komt inderdaad door een adapter die naast mijn monitor staat. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Voor de andere problemen ga ik nog maar eens met de instellingen rommelen.

• Hark
Bedankt voor die testprogrammaatjes trouwens, erg handig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zijn er meer problemen met dit beeldscherm, ik heb hem namelijk net 30 minutes geleden besteld :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

LF FT915+ niet, Iiyama wel,
gisteren avond besteld.

• Hark
Ik heb geprobeerd het convergentieprobleem op te lossen met dat Nokia testprogrammaatje (dat scherm met die groene, blauwe en rode kruisjes) maar als het hele scherm (redelijk) goed is is het linksbovenin een zooitje (het verschil tussen rode en blauwe lijntjes is dan ongeveer een halve millimeter). Ik kan de convergentie linksbovenin wel goed zetten, maar dan is de rest van het scherm natuurlijk weer een zooitje |:(

Zal ik LG gaan bellen of kan dit vanzelf beter worden, als ik de monitor wat langer heb gebruikt?

Verwijderd

ik heb ook die convergentie problemen, maar ik ga lg volgende week bellen. want bij mij is ie best wel wazig aan de zijkanten, en hij onthoud de instellingen niet. Trouwens, wat voor refresh rate kun jij selecteren bij een resolutie van 1024x768 en 1280x1024, ik kan namelijk bij die laatste niet hoger dan 90. volgens mij moet ie 95 kunnen halen.

• Hark
Ik kan in Windows overal max. 85 Hz instellen (bij de adapterinstellingen staat alleen 60,75 en 85 Hz). Ik weet niet hoe ik hoger zou kunnen komen. Ligt dit aan mijn Voodoo 3 drivers? In Linux moet ik ook hoger kunnen dan 85 Hz, maar ook daar weet ik niet hoe het moet (met XFree 4).

Verwijderd

huh, hij moet volgens mij echt wel hoger dan 85 kunnen bij jou hoor.

• Hark
Ja dat begrijp ik, maar hoe doe ik dat dan? Bij Configuratiescherm>Beeldscherm>Intellingen>Geavanceerd>Adapter staat alleen maar 60, 75 en 85 Hz

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Moet je wel de drivers van de bijgeleverde diskette installeren...

• Hark
Ik heb één van de nieuwste Voodoo 3 drivers geinstalleerd en de LG drivers van het floppy dat bij de monitor zat...

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:59

GeeBee

Oddball

Op mijn GeForce-1 haal ik max 120 Hz op 1024×768×16.

Max instellingen 1600×1200×32 > altijd nog 85Hz.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 19:46 schreef GeeBee het volgende:
Op mijn GeForce-1 haal ik max 120 Hz op 1024×768×16.

Max instellingen 1600×1200×32 > altijd nog 85Hz.
how doe je dat dan, ik kan op 1600x1200 max 75 terwijl ie 85 moet kunnen. ik draai de nieuwste radeondrivers.

• Martijn
Zou het kunnen zijn dat je de USB drivers ook moet installeren en dat kabeltje aansluiten? Ik heb dat namelijk wel gedaan... Ik zeg maar iets doms, maar misschien is het de oorzaak...:o

• Hark
Nee dat kan het toch niet zijn? Ik heb ook helemaal geen USB uitgang op mijn computer... (alleen maar een paar aansluitpennetjes op mijn AT moederbord)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Op zaterdag 07 april 2001 21:59 schreef Mimix het volgende:

[..]

how doe je dat dan, ik kan op 1600x1200 max 75 terwijl ie 85 moet kunnen. ik draai de nieuwste radeondrivers.
Monitordrivers van de CD en nVidia Geforce 256 drivers van de Detonator 7.52
Verder geen rare dingen ingesteld.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Op zaterdag 07 april 2001 22:39 schreef Martijn het volgende:
Zou het kunnen zijn dat je de USB drivers ook moet installeren en dat kabeltje aansluiten? Ik heb dat namelijk wel gedaan... Ik zeg maar iets doms, maar misschien is het de oorzaak...:o
Míjn probleem is dat is de USB hub niet aan de gang kan krijgen. Zodra ik er een USB-stekker in stop wordt alles keurig ontdekt en geïnstalleerd, maar bij opstarten komt de PC niet eens door het geheugen heen...

Verwijderd

Hark, ik zou er mee terug gaan. Ik kijk hier naar een 795ft en dat ding is overal fantastisch scherp. In alle hoeken en in alle frequenties. Deze wordt alleen wel aangestuurd door een Matrox g400 Max.

Een soort gelijk probleem heb ik eens gehad met een 15". Uiteindelijk bleek dat het ding net niet helemaal goed synchroniseerde op de gegeven resolutie (in andere resoluties deed hij het niet) Met die matrox kaart heb ik een beetje zitten rommelen en uiteindelijk had ik die kleur verschillen weg. Het jammere is wel dat je een matrox kaart moet hebben om dit soort aanpassingen te kunnen maken. En kijk er heel erg mee uit, want diezelfde 15" heb ik later ook op dezelfde manier naar z''n grootje geholpen.:(

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 19:48 schreef AirHead het volgende:
Nou, dat t beeld in de hoeken minder scherp is, dat klopt, dat hebben alle crt schermen wel een beetje. Die andere problemen zou ik dus niet accepteren, vooral dat getril niet en daar dus LG ff over bellen
DE 915 FT is GEEN CRT scherm maar een Flat Tron scherm
plat dus

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 19:57 schreef mennol het volgende:
Heb ik ook met mijn LG795FT Plus. Komt idd een rood randje omheen. Bijvoorbeeld bij de muis. Dit zal dus wel normaal zijn, want ik lees er wel vaker wat over. Toch is het jammer. Volgende keer koop ik een Iyama (ofzo)
ik heb dezelfde monirot maar nergens last van, alles haarscherp

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 22:39 schreef Martijn het volgende:
Heb ik al gedaan, en nog steeds kan ik geen 95Hz kiezen bij 1280x1024. Kan jij dat wel op die resolutie? Heb jij de tnt2 kaart ernog op zitten of een radeon? Zelfs bij het aanvinken van alle modi weegeven kan ik ''m niet kiezen.

ps. naar welk telnr. heb je gebeld voor je monitor, er zijn verschillende telnrs.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 10:46 schreef martun het volgende:

[..]

DE 915 FT is GEEN CRT scherm maar een Flat Tron scherm
plat dus
is wel plat, maar wel degelijk een crt monitor
kijk maar eens naar de sony Wega schermen.
lijken sterk op elkaar

Verwijderd

Haha.. dit is komisch in dit topic klagen mensen over hun LG en zeggen dat ze een IIyama gaan kopen & in het andere topic zeggen mensen die een IIyama hebben dat ze een LG gaan kopen!!

hehehe..

Verwijderd

heb je mij ergens zien schrijven dat ik een iiyama wil, nee hoor, ondanks een aantal probleempjes ga ik nog steeds voor LG :)

• Martijn
Op zondag 08 april 2001 12:21 schreef Mimix het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, en nog steeds kan ik geen 95Hz kiezen bij 1280x1024. Kan jij dat wel op die resolutie? Heb jij de tnt2 kaart ernog op zitten of een radeon? Zelfs bij het aanvinken van alle modi weegeven kan ik ''m niet kiezen.

ps. naar welk telnr. heb je gebeld voor je monitor, er zijn verschillende telnrs.
Ik heb gewoon m''n TNT2 erin zitten... Wat ik gedaan heb is monitor aansluiten, USB kabeltje aansluiten, en drivers installeren... En klaar, het werkte... 1600*1200 bij 85Hz... Ik gebruik WinME...

• Cap
  • Niet online

Cap

Mensen snappen het verschil tussen termen als CRT en "Vlak", Flat, Trinitron niet... zucht...

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 12:21 schreef Mimix het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon ff DxDiag.exe openen, naar t tabblad "meer help" gaan, en dan ff naar de "directdraw vernieuwingsfrequentie" gaan (wijzigen) en die op 95 zetten of zo. Dan kun je t na een restart wel :)

Bedenk wel dat als je t te hoog zet je je monitor kan beschadigen " :?

Verwijderd

bedankt voor je suggestie airhead :) , maar het werkt alleen niet. Ik denk eerlijk gezegd dat het aan de radeon ligt, die kan standaard! die refresh rate op die resolutie niet weergeven.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 14:38 schreef Mimix het volgende:
bedankt voor je suggestie airhead :) , maar het werkt alleen niet. Ik denk eerlijk gezegd dat het aan de radeon ligt, die kan standaard! die refresh rate op die resolutie niet weergeven.
Werkt niet :? vaag.........

Hmm, ik bedenk me opeens iets, t zal wel aan een *.inf bestand liggen. Namelijk de zogenaamde (is alleen maar een instellingen bestandje, geen echte driver) drivers voor je monitor. Als daar die frequentie niet in staat, geeft je videokaart die ook niet als mogelijheid. Dat kun je wel veranderen in je register, maar hoe ook alweer........

Verwijderd

dat kan idd ik ga ff kijken
maar dat van dxdiag werkte bij mij niet.

Verwijderd

ik heb het gevonden, ligt aan de radeon, rtfm heeft geholpen :) , er staat namelijk geen 1280x1024@95Hz bij, dus het is bij mij of @90Hz of @100Hz (wat monitor dus niet aankan). in de manual staat bovendien dat de verschillende drivers hierin kunnen afwijken.
raar, ik kan namelijk ook geen 85Hz draaien op 1600x1200. en nog iets ken er iemand een programma waarmee je in win2k resolutie en Hz zelf kunt instellen. ik heb powerstrip nu maar...

• Hark
Oh ik kan bij 640x480 etc. toch wel hogere refresh rates instellen, maar alleen maar 60,75,85,110 en 130 Hz of zoiets. 90 Hz staat er dus nooit bij. Hoe kan ik dat er wel bij krijgen? (ik wil namelijk wel 1280x960 @ 90 of 95 Hz). Oh ik lees wat over DirectDraw, ga ik zo even proberen.

Verwijderd

''t kan aan mij liggen hoor, maar die instellingen via dxdiag zijn volgens mij dus alleen van toepassing als je een app of game start die gebruikmaakt van direct3d. dus als je een andere refreshrate instelt via die tabblad is dat alleen van toepassing op de betreffende direct3d app of game. correct me if i''m wrong...

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 20:56 schreef Mimix het volgende:
''t kan aan mij liggen hoor, maar die instellingen via dxdiag zijn volgens mij dus alleen van toepassing als je een app of game start die gebruikmaakt van direct3d. dus als je een andere refreshrate instelt via die tabblad is dat alleen van toepassing op de betreffende direct3d app of game. correct me if i''m wrong...
t is toch ook alleen belangrijk dat je in games boven de 60 hz zit. In win is 85 Hz toch al genoeg :?

Verwijderd

hmmm, ik zie t al. What we have here, is a failure to communicate. Met andere woorden: Ik kan niet goed lezen :)

• Hark
Nee met DxDiag lukt het inderdaad niet. Wat nu?

Iemand vroeg het telefoonnummer van LG. Op lge.nl staat:

Voor Monitoren:

Getronics LG Helpdesk
Tel.: 020-480 04 82

Dat ga ik dus maar even bellen morgen...

Verwijderd

foutje

Verwijderd

flattron is ook crt.

alleen met een platte beeldbuis.

een lcd scherm is geen crt.

Verwijderd

Dit topic bewijst maar weer eens te meer dat je een monitor altijd moet kopen nadat je dat ding -werkend- heb gezien. Dan maar een paar tientjes meer i.p.v. vage dingen. :7

//edit: moeilijk he een goede zin typen.

Verwijderd

Ik heb ook een LG 915 FT Plus en ik heb nergens last van..... :7 Super monitor!!

• p3b-f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-03 12:16

p3b-f

Is er iemand die een flatron 915 ft plus heeft, die helemaal stil is (dus geen zoemend geluid maakt van achter zoals van een 150pk sterke mug). De exemplaren die ik heb gezien namelijk maakten allemaal dit gezoem.
Vriendelijk dank voor reacties!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Hiero een hele stille.....maar wordt morgen eindelijk omgeruid omdat ik toch niet helemaal tevreden ben over kleuregaliteit en afbuigingen. Scherpte is toppie. Ook de hub werkt goed. Blijft een gok. Maar weer afwachten waarmee ze morgen komen aanzetten. Ik hoop dat het geen afdankertje van een andere tweaker is |:(

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Cap
  • Niet online

Cap

De mijne heeft ooit in de eerste week een keertje gepiept, daarna nooit meer last van gehad.

Wat zijn de problemen met de kleur egaliteit, omschrijf eens?

Van onscherpte heb ik geen last, mijn enige kleine puntje van kritiek is de convergentie, hoewel je dit met normale beelden niet ziet (dus geen blauwe of rode lijntjes op de muiscursor of de rand van het bureaublad, dit is naar mijn mening niet acceptabel).

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
met kleuregaliteit bedoel ik: op een witte achtergrond heeft het beeld aan de linkerkant een blauwige grondkleur, die naar de rechterkant overgaat in een rode grondkleur. De rechterkant is (daardoor?) ook iets donkerder. Maar ik ben een gediplomeerd zeikerd hoor, als het om monitoren gaat....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Pagina: 1