[BC3] Kyro II en DX8

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee,

Ik ben in de markt voor een nieuwe pc en ik heb de verschillende onderdelen al bijna allemaal gekozen. Het enige waar ik nog over twijfel is de grafische kaart.
Ik wilde eerst voor de GeForce2 GTS gaan, maar las vandaag iets over de 3D Prophet 4500 met de Kyro II chipset.
Dit lijkt me een erg leuk kaartje voor een zeer acceptabele prijs, maar volgens SharkyExtreme ( www.sharkyextreme.com ) ondersteunt deze kaart geen van de nieuwe DX8 features, wat toch wel eens nadelige gevolgen kan hebben voor de futureproof-heid van deze kaart.

Dus, wat moet ik nou ? Voor de Prophet 4500 gaan of toch maar met de massa mee en een GeForce2 GTS kopen ? Of de ATI Radeon 64MB ViVo ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Een GTS is in sommige gevallen meer futurproof. Hij heeft allerlei instructies, gecombineerd met de brute kracht van een snelle GPU+ DDR geheugen.

De kyro 2 mist een hoop (standaard) instructies, en heeft ook geen snelle GPU met DDR geheugen. Het is gewoon een heel ''slim kaartje'' die door bepaalde speciale instructies zeer effectief rekent, en daarmee verrekte goed uit de hoek komt.

Als ik je iets mag aanraden zou ik het geen van beide doen. De GTS heeft geen mooie beeldkwaliteit (met name 2d is slecht).
En die kyro2 mist een aantal (voor de toekomst) belangrijke instructies (t&l bijv)

De kyro2 is leuk als je niet al te veel geld hebt. Als je wat meer geld hebt zou ik gaan voor de ATI Radeon. Deze heeft alle nodige instructies voor de toekomst (meer als GTS nog) en heeft verder ook een zeer mooie beeldkwaliteit. In lage resoluties is ie wel langzamer als de GTS, maar als je hogere 32bit resoluties speelt, is ie sneller.

Ga dus voor de ati als je het geld hebt. En als je voor een goede prijs/kwaliteit gaat. Is de kyro2 de beste optie.

(ik heb echt niks tegen de GTS :) )

Geen inspiratie

Verwijderd

ik vind de kyroII toch nog steeds het mooiste kaartje :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
ik zou voor de radeon vivo gaan...
Dinsdag hebben ze die weer op voorraad bij Tweak IT Sales & Service voor f 588

Kun je wat met video kl*ten, video van divx naar vhs, van vhs naar divx..
(Je kunt zelfs gehuurde videobanden op cd copieren :))

Erg mmoi kaartje, voor een mooie prijs :)

(ik ga hem ook halen :)