[BC3] Probleem met TV-out op laptop + probleempje met Dx

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb dus een paar weekjes geleden en Compaq Armada 4160T ;-) gekocht, maar ik krijg de TV-out op geen enekele manier in werking, ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van de videokaart, en daar kun je bij de geavanceerde beeldscherminstellingen een bijkomend tabblad selecteren: frequentie, waar je oa. kunt kiezen waar je het beeld wil, de omschakeling van paneel naar CRT of beide verlopt vlekkeloos, maar als ik een TV kabel aansluit (via zo''n tulpstekker) en ik selecteer TV ( PAL) of TV(NTSC) moet ik opnieuw opstarten, daarna is er niets veranderd, ik krijg het beeld gewoon op het paneel van de laptop. Ik heb ook al eens met iets oudere Drivers geprobeerd, maar zonder resultaat. Aan mijn TV of kabeltje ligt het niet want alles werkt perfect met een gewone videokaart met TV-out. Waar kan het probleem aan liggen ??? Ik heb ook nog een probleem met DirectX op diezelfde laptop, als ik DirectDraw test: de eerste test gat goed dan moet normaal dat vierlantje komen in een zwart venster maar dan blokeert de compuer volledig, ik kan hem zelfs niet meer uitzetten, de enige manier is de batt. uithalen... maar ik zou wel graag DirectX spellen kunnen spelen, Hoe kan ik dit probleem opslossen ?? ik heb reeds geproberd met DirectX6,7 & 8.

Reeds bedankt voor jullie hulp
Sorry voor het lange bericht
JENSz

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Heb ik ook met m''n Topline laptop. Ik kan hem wel aanzetten, maar alleen in win9x.
In WinNT/2k kan het niet.
Dus dan maar multibooten he.
voor win9x werkt ''t perfect. wel mooi hoor, een filmpje op je tv ipv je brakke laptopscherm.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Topicstarter
Kheb nu ondertussen die TV-out wel in werking gekregen... keb dan nog wa rondgeneusd op het Forum van Compaq en daar een antwoord gevonden ''t was de resolutie die moest 640x480 zijn :Z . Maar het probleem met DirectX blijft nog, kvind het wel vervelend,|:( want ik speel zo graag Worms >:)

Blog (Linux-related)