[BC3] TFT-beeldscherm schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Mijn TFT-beeldscherm wordt met de dag viezer. Hoe maak ik dit scherm schoon zonder kans te lopen het te beschadigen???

Zijn hier speciale doekjes voor ofzo???

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:19
Mijn moeder gebruikt altijd een "wonderdoekje", het klnkt wat raar, maar je kan je kopen in de supermarkt en aders bij de drogist. Gewoon ff nat maken, uitwringen en schoonmaken. Perfect gewoon. En dat voor 5 piek, geen speciale schoonmaakmiddelen nodig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je hebt ook van die speciale stof doeken, vool tv''s/beeldschermen/glasplaten etc, gewoon een soort ''washandje''. Zal je wel gewoon overal kunnen komen *D. ''t Werkt wel lekker :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

water kan je beter niet gebruiken, het beste is een speciale spray, maar ik weet niet of je die ook op TFT schermen kan gebruiken.
Vraag het anders bij de helpdesk van de fabrikant, die zullen het in elk geval weten.
Misschien kan je zelfs spul regelen wat ze zelf op de technische dienst gebruiken.

Niet?
[Specs]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik maak mijn TFT scherm van mijn laptop altijd schoon met een stuk keukenrol, en wat Glassex. Het enige waar je op moet letten is dat je niet teveel er op spuit, anders kan het in je scherm lopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

ik heb van iemand gehoord dat simpel plakband ook goed werkt.

Schijnt echt goed te werken tegen vinger afdrukken

Verwijderd

Ik gebruik altijd van die brillen doekjes. Zijn een soort tissues met een alcoholoplossing erop. Kosten 3 keer niks en werkt perfect.
Het nadeel van glassex is dat het een residu achterlaat (om het mooi te laten glimmen), maar daardoor wel weer makkelijker vuil aantrekt.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik gebruik een gewone (schone) zakdoek die ik wat nat maak. Werkt goed op een beeldbuis, denk dat het ook wel zal werken op een TFT scherm

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 10:23 schreef Bart B het volgende:
Ik gebruik een gewone (schone) zakdoek die ik wat nat maak. Werkt goed op een beeldbuis, denk dat het ook wel zal werken op een TFT scherm
Dat is niet zo''n slimme opmerking, je weet helemaal niets van de samenstelling van een LCD scherm. Er zit zit zelf tussen CRT schermen onderling al verschil. Ik mag op mijn monitor geen oplosmiddelen ed gebruiken omdat anders de antistatische laag beschadigt.

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Plakband???
Pagina: 1