Toon posts:

[BC3] dual monitor, welke combo ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een matrox g400 max met daarop aangesloten een Ilyama 190A en een oude 15".
Ik gebruik mijn matrox puur voor dualhead multi display, dus niet voor dvdmax,zoom of om een tv erop aan te sluiten.
Aangezien de matrox geen echte gamers kaart is wil ik overstappen naar een ati radeon en een el cheapo pci kaart voor de 15" monitor.
Ik zat zelf te denken aan een radeon 32 of 64 mb ddr zonder vivo, aangezien de 2d van de radeon vergelijkbaar is met die van matrox
Iemand nog suggesties welke radeon en pci video kaart of soortgelijke ervaring ?

mijn specs :
msi 815E pro mobo, P3 550E@775 (141 mhz fsb)
2x 128 mb en 1x 256 mb el cheapo sdram (spektec)
dmx xfire 1024, adaptec 2904 scsi kaart, 3com pci netwerk kaart
ultraplex 32, yamaha 8x8x24 rewriter, asus 8x40 dvd
mijn OS is een dualboot van win200 en ME. Win2000 gebruik ik bijna altijd ME bijna nooit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Had ATI ook geen kaart uit die dual displays ondersteunt? Daar is iets van op tweakers geweest dacht ik. Misschien is dat wel een optie.

Verwijderd

de Voodoo 3 heeft goede beeldkwaliteit, maar dan mis je 32Bit.

radeon heeft inderdaad ook mooi beeld, maar de kyro2 ook, dus dat zou ook een optie kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de (slechte) review van nvidea''s twinview en ati''s hydravision op anandtech
http://www.tweakers.net/nieuws/15846
zijn deze kaarten voor mij geen optie
En matrox is tot nu toe de enige waarmee je onder win2000 op 2 monitoren 2 verschillende resoluties kunt draaien (voor zover ik weet)

Verwijderd

TNT2 + Voodoo 3 was mijn dual monitor combo... maar da zoek je nie..

denk idd dat je het beste een matrox kan nemen... vooral als 2d belangrijker is dan 3d.. voor 3d zou ik wel nVidia kiezen... ATi is overigens ook lekker in 2d.. (ATi Radeon VE voor dual..)

Verwijderd

Topicstarter
denk idd dat je het beste een matrox kan nemen... vooral als 2d belangrijker is dan 3d.. voor 3d zou ik wel nVidia kiezen... ATi is overigens ook lekker in 2d.. (ATi Radeon VE voor dual..)
Mijn huidige kaart is een Matrox G400 MAX.
En omdat ik 2 verschillende resoluties wil op de beide monitoren onder win2000, vallen de Radeon VE en Geforce 2 MX Twinview af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog niet aan de Kyro II gedacht.
Zal eens even kijken of er al reviews over zijn.
Pagina: 1