...
Systeem is:
PIII450
hercules MX 5.5ns
192MB ram
- Verder heb ik directX8.0a geinstalleerd met de Hercules 7.52 drivers. Ik gebruik cacheman om het één en ander te beheren. Ongeveer 3300 puntjes in 3dmarks2000. Ik draai overigens alle spellen op 800x600x16.
Probleem:
In een hoop spellen schokt het beeld nogal, en dan heb ik het dus over frameskipping; alsof er beeldjes weg zijn dus. Bijvoorbeeld in NFS5-Porsche2000, Deus EX, maar ook een ouder spel als Kingpin gaat het beeld nou niet bepaald soepel.
Komt dit puur door mijn processor-snelheid of is er misschien iets anders
Alvast bedankt peoplez.
" Play the violent strings of my symphony "
ftp://212.110.12.20/nvitalia/drivers/ufficiali/W9X-650.ZIP
En anders is deze ook erg goed de 10.80 detonator 4 :
ftp://212.110.12.20/nvitalia/drivers/beta/Win9x1080.zip
Verder wens ik je succes, en staat je AGP appearture size goed ingesteld en je AGP wel op 4 speed ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Apperture size staat op 128, en die 7.52 drivers van mij zouden volgens mij juist beter moeten werken in combi. met DirectX8...toch? Die 10.80 drivers zijn toch die Elsa drivers, in ieder geval deden ze ut niet bepaald flitsend hier.Op donderdag 05 april 2001 16:50 schreef Lame het volgende:
Je moet eens de nieuwe drivers proberen, ik vind de 6.50 het beste dit is de url:
ftp://212.110.12.20/nvitalia/drivers/ufficiali/W9X-650.ZIP
En anders is deze ook erg goed de 10.80 detonator 4 :
ftp://212.110.12.20/nvitalia/drivers/beta/Win9x1080.zip
Verder wens ik je succes, en staat je AGP apperture size goed ingesteld en je AGP wel op 4 speed ?
ook mijn oprmerkingOp donderdag 05 april 2001 16:54 schreef Symphony-X het volgende:
[..]
Apperture size staat op 128, en die 7.52 drivers van mij zouden volgens mij juist beter moeten werken in combi. met DirectX8...toch? Die 10.80 drivers zijn toch die Elsa drivers, in ieder geval deden ze ut niet bepaald flitsend hier.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Gooi allereerst die cacheman eruit. Door in je SYSTEM.INI file onder de heading [386enh] ''ConservativeSwapFile=1'' (zie link: www.tweak3d.net Tommy''s HD/Mem Tweak Guide), gebruikt Windows de SWAP-file efficienter.Op donderdag 05 april 2001 16:43 schreef Symphony-X het volgende:
Ik gebruik cacheman om het één en ander te beheren.
Zorg dat VSYNC uitstaat, Enable AGP FastWrites, Enable AGP 4x, gedefragmenteerde HD, nieuwste Chipset drivers. Dan kun je de score hoger krijgen.
nog meer suggesties?
Als je dan die drivers gaat installen moet ie vragen of je AGP turbo wil inschakelen en dan heb je pas AGP 4 x !
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
iemand anders nog slimme tips?
We hebben het hier over een PII 450, toen was fastwrites en agp 4X er nog niet....
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Ik weet ook dat OpenGL sneller is dan D3d, maar zoals je waarschijnlijk weet ondersteunen niet alle spellen OpenGL.Op zaterdag 07 april 2001 12:12 schreef Prikkeldraad het volgende:
zet wel op OpenGL mode als je een spel speelt.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Ehhhhhh nee sorry maar de aparture size moet precies op het dubbele van je videokaart geheugenOp zaterdag 07 april 2001 21:53 schreef qrazi het volgende:
aparture size moet op de helft van je geheugen, misschien draait het daarom zo langzaam...
Verwijderd
Ik merk ookwel dat hij niet meer supertje snel is ofzo, maar op 500 gaat ie al beter, misschien moet jij dat ook is proberen...
Verwijderd
Ik heb die setting op de helf van m''''n ram, alles en 2* zoveel ingesteld en het maakte niks uit bij mij.Op zaterdag 07 april 2001 21:53 schreef qrazi het volgende:
aparture size moet op de helft van je geheugen, misschien draait het daarom zo langzaam...
Verwijderd
En, natuurlijk het ik FSAA uit
thx 4 the replies.. Ik denk dat een upgrade een wijze keuze is zo onderhand. Een leuke Athlon 1333mhz met MSI K7T Turbo mobo moet toch wel werken...;( damn.. dat gaat me weer wat kostuh.
Maar ja, als je upgrade moet je ut naar mijn mening ook gelijk goed doen!
Verwijderd
(behalve undying.....)
Maar ja over 1,5 week is bij mij alle ellende ook weer voorbij!