Toon posts:

[BC3] g450 ->schokkerdeschokschok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn matrox g450 dualhead. Als ik een filmpje op mijn tv wil bekijken zit er een vertraging in het beeld op de tv. Ik heb al van alles geprobeerd. nieuwe 450-drivers, nieuwe via drivers, directx 8.0, bios ge-update naar YH (ja... een abitkt7) maar het probleem blijft. Verder vind ik dat de nieuwste drivers nog steeds mankementen vertonen met betrekking tot het instellen van je display-settings. Het maakt niet uit of ik nu een speciale divx-viewer installeer of gewoon met mediaplayer afspeel. Daarom denk ik dat het aan de instellingen van de drivers ligt.
Heb al verschillende resoluties en bitrates geprobeerd. verschilllende hardwareaccelleraties en nog meer van dit soort dingen. Mocht de echte TWEAKER dit nu hier een uitdaging in zien of zijn er mensen die eerst hetzelfde probleem hebben. GRAAG reacties. Ben nu al twee dagen aan het klooien en wil het nu graag wel een keertje goed werkend hebben.:(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Welk OS gebruik je? Gebruik je de SVHS of de composite uitgang van de G450?

Verwijderd

Topicstarter
win98se, en gewoon een videosignaaltje (tulp), dus niet composite

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Die tulp-aansluiting is de composite. Maar goed, ik heb precies dezelfde omgeving en het werkt bij mij wel. Ik gebruik driverpackage 6.23. Ik heb alleen het probleem dat sommige films alleen in zwart/wit afgespeeld kunnen worden :(.

Welke versie heb je van de G450? De 16MB SDR, 16MB DDR of de 32MB DDR versie?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Op donderdag 05 april 2001 16:13 schreef xabrezka het volgende:
win98se, en gewoon een videosignaaltje (tulp), dus niet composite
Tulp = composiet (d8 ik zo)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51
Het ging hier over iets anders dan waar mijn antwoord over ging.

Verwijderd

Er is een oplossinkje voor dit probleem. Even G400divx installeren. Dan kan je ook je films schalen zodat ze wel volledig op je tv komen.
kijk hier maar even:
http://dzeus.student.utwente.nl/g400/main.html

Verwijderd

Topicstarter
oke. oke. misschien was het mij niet helemaal duidelijk hoe het hier werkt, maar goed.... Er dienen zich dus nieuwe problemen voor.
Het maakt nu niet uit welke drivers ik installleer, de drivers zet hij er wel in alleen de software niet (hoe dat kan weet ik ook niet) maar het gevolg is dat ik de instellingen niet kan zien en instellen.
Uitgebreidere beschrijvingen staan bij die nieuwe topics met van die mooie slotjes erop :) T was niet de bedoeling om de administrator bezig te houden, maar om de problmen die ik ondervind op te lossen.
Alvast bedankt als je me kan helpen

Verwijderd

Toevallig liep ik ook net tegen die problweem aan toen ik een DivX''je wou kijken op me TV net... :(

Verwijderd

Topicstarter
tja, de problemen blijven en de oplossingen blijven uit... misschien vandaag meer geluk

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 11:12 schreef xabrezka het volgende:
tja, de problemen blijven en de oplossingen blijven uit... misschien vandaag meer geluk
Yep ben benieuwd :) WIil me vers gedownloade filmpie wel op tv kijken :)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op donderdag 05 april 2001 16:18 schreef Neman het volgende:
Ik heb alleen het probleem dat sommige films alleen in zwart/wit afgespeeld kunnen worden :(.
SDR, 16MB DDR of de 32MB DDR versie?
Wel pal ingesteld? Lijkt me een configuratiefoutje.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hier zijn al veel posts over geweest. Het probleem is, dat de Matrox g400 en
g450 alleen DivX films kunnen afspelen die een veelvoud van 32 pixels hebben
aan vertikale beeldlijnen. Dus 640x... werkt wel, 704 ook, enz. want
allemaal deelbaar door 32. 720x... werkt dus NIET want 720 is niet deelbaar
door 32. En de meeste DivX films komen uit in... je raadt het al: 720x...
Balen dus. Maar je kunt het wel proberen met ZOOM ipv. DVDMAX. Ik kreeg toen
wel beeld. Alleen ging het beeld te schokkerig. Kijk in verband daarmee ook
even naar mijn antwoord op de vraag van simon ("dvd rom op tv bekijken" van
2-1-2001 22:08) op 3-1-2001 18:13. Daar staat nog meer interessants voor
g4x0 bezitters...

Kijk in ieder geval ook op:
www.matrox.com en dan: "Graphics cards and
upgrades" -> "Support" -> "Forum" en zoek dan naar het forum "DVD and TV
Out".

Kijk naar DivX issues.

Mazzels

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik had ook last van schokkerigheden, ik heb m''n output juist op ntsc gezet (tv kan dat aan) en toen was de schokkerigheid weg. Let wel dat het voor de tijd op de monitor wel soepel liep, maar op de tv niet.

En met G400Divx kan ik ook nog ondertitels van divxjes op tv laten verschijnen :9

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1