Toon posts:

[BC3] Mijn AMD TB1200 doetet alleen buiten op het balkon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit een MSI K7T PRO 6330 bord met de laatste bios (2.5). Met mijn Tb800 was het systeem stabiel maar met mijn nieuwe Tb1200 totaal instabiel. Absoluut onwerkbaar.

Ik heb meerdere pc100/pc133 dimms uitgeprobeerd maar niets helpt. Ook een 300watt voeding helpt niet.

De bios instellingen staan inmiddels allemaal op fail-safe. Als ik alle kaarten er uit trek blijft het crashen.

MAAR NU KOMT HET... MET MIJN KOELER ZIT DE CPU ROND DE 55 GRADEN. ZODRA IE BOVEN DE 50 KOMT BEGINT DE ELLENDE. DE PC STAAT NU BIJ DE BALKONDEUR EN DE WARMTE DAALT TOT 40 GRADEN EN ALLES DRAAIT PRIMA.... DE KOELER DRAAIT RONDJES VAN 4800-4900.

Wie weet wat er nu kadoek is?

Verwijderd

niks kapot denk ik zo, maar koop een betere cooler, zo te horen zal dat je probleem oplossen.

suc6

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vergeet niet om er een paraplu bij te zetten mocht t naar binnen regenen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar jamaar 55 graden is toch heel normaal voor een tb1200????? dat lees ik tenminste bij de vele reakties op de forums hiero.

...iemand anders nog? :'(

Verwijderd

tja je bios flashen had je betur niet kunnen doen had van 1.6 naar 2.5 geflashed :( krijg m''n bus niet verder omhoog dan 110.......als je hem op 111 zegt zet ie hem op default bij 1.6 was dat niet.

Ray

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

misschien zit je koeler er niet goed op... (koelpasta wil ook wel eens helpen)

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog? het wordt namelijk bere koud in mijn kamer; 38 graden zegt mijn cpu

:);(

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Probeer het eens op een lagere snelheid. Bijvoorbeeld op 1150 of 1100. Even nagaan op welke snelheid de proc wel stabiel wil draaien. Heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een Thunderbird 950. Hij liep continu vast zodra de temp boven de 50 Graden kwam. Ik wist het ook niet meer alles geprobeerd. Weggebracht en ze hadden nergens last van. Blijkt nou ze hadden de processor laten detecteren en die gaf aan dat het een 900 was!!!! Terwijl ik zlf had gezien dat opp de core 950 stond en ook nog heb ik het nummer nagetrokken. Blijkbaar een niet al te beste proc dus. Misschien heb jij hetzelfde probleem.

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 19:52 schreef rjmineee het volgende:
[....] ZODRA IE BOVEN DE 50 KOMT BEGINT DE ELLENDE. DE PC STAAT NU BIJ DE BALKONDEUR EN DE WARMTE DAALT TOT 40 GRADEN EN ALLES DRAAIT PRIMA.... DE KOELER DRAAIT RONDJES VAN 4800-4900.

Wie weet wat er nu kadoek is?
Dan heb je de komende maanden een goed probleem. Het wordt namelijk ... ** ZOMER **.

Koop inderdaad een betere koeler. Ik denk dat je voor je TB voor een 6000rpm dualfan moet gaan. ;)

Verwijderd

Koelprut vergeten? Of het stickertje op de standaard prut laten zitten?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
ik denk dat je het probleem moet zoeken bij te lage voltages ofzo, ik neem aan dat een Tbird 1200 zelfs 1200 kan draaien onder flinke temps, hij is er tenslotte voor gespec''d door AMD... en de ze laten heus wel wat speelruimte over. misschien dat je door die bios flash geheugentimings anders hebt staan? strip gewoon heel je PC, bios op defaults, en voltage op 1,75, en als ie dan ook nog moeilijk doet, dan is het denkik de cpu wel.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• alwinus

alwinus

Tweaked

FF heel vaag. Gisteren heb ik nog even gecontroleerd of ik mijn proc op 950 kon zetten (9,5*100) (zie een paar replies) hierboven. Wat gebeurde er windoos start op en loopt meteen vast. Kut dus. Ikke eigenwijs en zet de proc op 10*100. En wat wil het geval? Hij draait al een dag stabiel??? Ik weet niet of je multiplier gelocked is anders zou ik daar eens mee spelen.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51
Ik heb zelf nu ook sinds kort dezelfde mobo (maar dan met raid) en de tb 1200. Ook ik heb temp problemen, zonder koe draait ie rond de 50 graden, met koe 5 graden meer. Op 1425 MHz wordt ie 64 graden met koe, maar superstabiel.

Norrod overigens, verkoopt de meeste 1200''s in leeuwarden in combinatie met de superorb.

Overigens heb ik een alpha / deltha cooler.

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat zal ik dan op mijn T-Bird zetten, ik heb nu een Coolermaster DP5-6H51 (t/m 1,2Ghz)
Maar ik wil betere koeling...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij doet je systeem nu nix meer op het balkon... is nogal nat daar :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
waar heb je de temp. sensor zitten? ik denk dat hij te ver van de cpu af zit.. en daardoor een lagere temp. geeft... dus in plaats van 55 graad kan het wel 65 of 70 graad zijn.

Probeer betere koeling te krijgen zou ik zeggen

-------------------
Mischien ook verkeerde forum?

https://wren.co/join/Devian

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik heb ook een coolermaster DP5-6H51 erop zitten. En Werkt prima, komt niet bovenb de 50 graden uit. Maar ja de mijne is dan ook geen 1,2 TB (wel 950 die nu draait op 1100). Wellicht zal een betere koeling, tot 1,4 ofzo,helpen zeker als je ook nog wil gaan overklokken.
Pagina: 1