[BC3] Goede 19'' Monitor review?

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Er zijn zoveel mensen als ik die met een probleem zitten. Hebben fl.1400-1600 piek tot hun bezitting en willen graag een 19'' kopen. Dus ik dacht laat ik eens alle (platte!!!!) 19'' bekijken, en na veel geworstel dacht ik de Iiyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 zal wel een goede keuze zijn...

Dus niet, :( na het lezen van het immidels 145 tellende replays; IIyama Pro 451 probleem tropic.

Dus ben ik weer terug bij af.

Natuurlijk weet ik dat ik dadelijk reacties kan verwachten, om de search eens te proberen, maar kunnen ze bij tweakers niet een keer een massale 19'' monitor test doen?

Kunnen het liefst mensen reageren die ook voor zo''n beslissing staan als ik reageren.

w00t

Verwijderd

Je moet gewoon een Sony kopen.
Kost iets meer dan de (P)IIyama Monitor maar dan heb je ook wat.

• Oni|A
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02-2005

Oni|A

Drugs are good, mkay?

Oh,

Geen probleem met de Pro452 hoor...

Do you sniff or smoke?
[Dutch Power Cows] Malloten United

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

via search kom je een aantal topics hierover tegen. Daar staan ook replys van mensen die een zeer goede 19" monitoren test van C''T hadden ingescanned...

Verwijderd

Man, ik weet precies wat je bedoelt. Al maanden loop ik te miepen welke 19 inch monitor. Heb hier 5 testen uit verschillende vakbladen liggen en ik weet het nog steeds niet. Althans..
Ben nu twee keer alle compu winkels van rotterdam af geweest om maar eens te gaan kijken. Mijn oog is gevallen op de philips 109b en op reserve plaats s900mt1 yliama (of heo je dat ook schrijft)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
kijk eens bij zdnet.com
die hebben een 19" test gedaan met 10tallen monitoren

Verwijderd

We hebben op het werk de LG Flattron 19" 915FT+ staan als demo, ziet er gewoon goed uit. Beeldbuis geeft minder refectie dan een Iiyama A902MT :r, en heeft natuurlijk de 2 lijntjes niet door de beeldbuis.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb het zelfde probleem. Ik weet ook niet precies welke 19" monitor ik moet kopen, maar op http://computershopper.zdnet.com/texis/cs/topsellerscategory.html?catid=13 staan een aantal reviews van 19" monitoren. Ik denk dat ik de LG Studiowork 995E ga kopen. Kost bij RG Computers f 861,-.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja al die testen zijn wel leuk en aardig maar ik werd net even niet lekker toen ik 3 testen in verschillende bladen zag van de philips 109b monitor die bovenaan mijn lijstje staat. In twee testen komt hij niet zo goed uit de keuring maar in de derde weer wel ARGHHHHH.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Als ik jou was zou ik proberen om een aantal monitoren in actie te zien. Het beste kun je zelf oordelen over een monitor want het is een vrij persoonlijke keuze. Tuurlijk een paar goede reviews is nooit weg maar jou ogen zijn anders dan de ogen van de reviewer. Dus ik zou zeggen ga wat zaken af en bekijk een aantal monitoren

Ik heb zelf een LG 915ft+ staan waar ik zeer tevreden mee ben.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben zelf een tevreden pro 450 eigenaar, maar als ik het zo hoor zitten er wat bugjes in de opvolger van mijn scherm, de pro 451.

Ik zou je dan aanraden om een gelijkwaardige sony te kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

hier een lg studioworkd 995e met een bolbuis
maar zo bol is hij niet maar ook niut erg plat
ik ging zelf naar 19" monitor en ben gaan zoeken in de winkels naar een goede monitor
met een goede/ prijs kwalitijd
dat was tussen lg iiyamha nec en sony

sony vond ik te duur
nec vont ik geen mooienbeeld geven
iiyamha zaten twee lijntjes vond ik erg iritand
lg zag er goed uit mooi beeld goeie resulutie 1600\1200 75hz goed scherp

op een monitor moet je niet al te veel bezuingen maar ook niet te veel betalen

zo kwam ik op een lg studiowork 995e aan
ga maar kijken is echt goed beeld voor die prijs moet je even bij pricewats kijken

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ach ja, het is inderdaad een hel om een fatsoenlijke buis te zoeken (lees: ook betaalbaar graag). Heb zelf uiteindelijk voor de CTX PR960F gekozen (ook na de uitslag van de test in het decembernummer van de CŽT. Uitslag was geloof ik Sony, Eizo en IBM op kop direct daar achter CTX en IIyama ergens in de middenmoot...)
Heb er nog geen minuut spijt van gehad, zeker niet als ik hem vergelijk met IIyama buizen, die CTX is gewoon een stuk scherper. Heeft alleen iets minder instelmogelijkheden, maar verder is het echt een super-monitor. Heeft ook een Sony (Trinitron) buis en geen Mitshubishi (Diamondtron) zoals bijna alle andere merken gebruiken. De echte proffesionele Sony 19 was me gewoon te duur, net zoals de Eizo. Met de CTX haal je echt een fatsoenlijke monitor in huis, beeld is erg strak, electronica is gewoon erg goed (leuk detailm staat max resolutie 1600x1200 op de site, maar 1900x1440 terkt ie ook :)) en de garantie is ook goed geregeld (3 jaar on-site).

Enige nadeel van een 19" monitor: er is geen fatsoenlijke resolutie voor. 1280x960 is haarscherp maar dat draai je ook op een 17" scherp, 1600x1200 is leuk maar zoveel beeldpunten heb je gewoon niet (dus niet scherp). Mede gezien dit gegeven vind ik het onverantwoord om meer dan 1500,- voor een 19"-er uit te geven, ga dan ook voor een 21, die zijn tenminste wel geschikt om 1600x1200 scherp weer te geven. (en met scherp bedoel ik dat de monitor fysiek genoeg beeldpunten heeft om de resolutie te draaien, niet dat je het aan kan sturen!).

de betaler vervuilt

• FireStarter
Nou kijk 21" gaat me net iets te ver. Ik heb nu een 15" :z. En ik dacht erover om een nieuwe te halen, scherm is te klllein gewoon, dus dacht ik ik ga kijken voor een 17" en omdat ik toch rond de fl.1500-1600 te besteden had, ga ik toch voor de 19", en volgens mij begint de kwaliteitsklasse pas vanaf de 2000 piek. Dus dit is over mijn grens.

w00t

• FireStarter
Zat te denken om een sony te halen.

w00t

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sony is erg goed, alleen voor 1500,- heb je de instapper, dus fixed-cable en niet de beste electronica (lees hoge resoluties).

de betaler vervuilt

Pagina: 1