Ik heb de Lg vandaag ontvangen, en ik moet zeggen het is een pracht van een ding.....maar 1 probleempje, op 1600x1200 geen 85Hz beschikbaar in je beeldschermeigenschappen. Als videokaart zit er een radeon 32mb sdr op. De nieuwste drivers geinstalleerd en ik draai win2k. Weet iemand een oplosssing.
Verwijderd
Welke video kaart heb je?Op woensdag 04 april 2001 19:34 schreef Mimix het volgende:
Ik heb de Lg vandaag ontvangen, en ik moet zeggen het is een pracht van een ding.....maar 1 probleempje, op 1600x1200 geen 85Hz beschikbaar in je beeldschermeigenschappen. Als videokaart zit er een radeon 32mb sdr op. De nieuwste drivers geinstalleerd en ik draai win2k. Weet iemand een oplosssing.
Win neemt bekijkt de INF voor het scherm en de vid. kaart en neemt daaruit de kleinste waarde als hoogste res, refresh rate etc
Sorry, niet goed geleze
Dat je over het hoofd ziet dat ie de de raedon heeft ok, (niks ten slechte van de raedon), maar dan zeg je sorry en doe je het weer. Hij/zij zegt namelijk ook dat de nieuwste drivers geïnstalleerd zijn.Op woensdag 04 april 2001 19:38 schreef ForMatPrO het volgende:
[..]
Welke video kaart heb je?
Win neemt bekijkt de INF voor het scherm en de vid. kaart en neemt daaruit de kleinste waarde als hoogste res, refresh rate etc
Sorry, niet goed gelezeRecente vid drivers?
heb je win 2000 sp1 ? ik had daar het probleem liggen
Verwijderd
Effe zeker zijn dat hij ZOWEL voor scherm als vid kaart de laatste drivers heeft...Hij/zij zegt namelijk ook dat de nieuwste drivers geïnstalleerd zijn.
i.p.v te klagen en vergissingen te zoeken kan je hem beter helpen niet
ik draai hier zelf ook met die reso met 72 hz maar ik zit op een sony
Ik heb inderdaad win2k sp1 draaien, dus gewoon deinstalleren want ik heb backups van ongemodificeerde systemfiles etc. en dan kan ie op 85Hz ?? En nog iets vaags, misschien kun de LG''ers me hiermee helpen, ik was aan het tikken en opeens werd het scherm 1 seconde zwart en kwam zegmaar weer terug. Is dit normaal
BTW thx voor jullie reacties allemaal en ik ben een hij
Ik heb deze monitor ook en ik heb het ook een paar keer gehad. Ik denk dat er dan teveel dingen in huis tegelijk aan staan ofzo. Ik denk niet dat het kwaad kan hoor.Op woensdag 04 april 2001 20:40 schreef Mimix het volgende:
Ik heb inderdaad win2k sp1 draaien, dus gewoon deinstalleren want ik heb backups van ongemodificeerde systemfiles etc. en dan kan ie op 85Hz ?? En nog iets vaags, misschien kun de LG''ers me hiermee helpen, ik was aan het tikken en opeens werd het scherm 1 seconde zwart en kwam zegmaar weer terug. Is dit normaal![]()
By the way, op hoeveel hz draait je monitor volgens je OSD (zie de onderste optie van het OSD)?
Hej, ik heb hem sinds gisteren ook. Bevalt uitstekend. Ik kan wel gewoon 85Hz selecteren met 1600*1200. Ik heb wel de drivers van de diskette geïnstalleerd...Op woensdag 04 april 2001 19:34 schreef Mimix het volgende:
Ik heb alleen wel dat m''n monitor boven het midden niet zo scherp is als de rest van de monitor... Is dat normaal? Ik krijg op die plek de convergentie ook niet helemaal goed. Je ziet daar duidelijk een roode lijn lopen. Ik krig die wel weg, maar dan zit die lijn onder... Is dit een fout in de monitor, is dit normaal of ligt het aan me videokaart?
dannizman, bij 1600x1200 staat in het osd gewoon 75Hz. ik ga zo effe sp1 laten verdwijnen, kan daar aan liggen. Bovendien heb ik gelijk nog een vraag, wat krijg je eigenlijk bijgeleverd bij een radeon 32mb sdr tvout, ik kreeg met de kaart een drivercd, een algemene radeonhandleiding en dan komt het, een heel vaag tv-outkabeltje. Namelijk eentje met aan beide uiteinden een gele tulp aansluiting, en dit moet passen in de ps2 alike aansluiting van de radeon
Ik kan het fout hebben hoor maar volgens klopt dit niet.
En Martijn, volgens mij, als het niet aan m''n ogen ligt is ie bij mij een heeel klein beetje onscherp beneden, bij de taakbalk, maar ik weet niet zeker. Voor de rest is ''t prima. Trouwens, als ''t rode lijntje echt niet weg te krijgen is en ''t is irri zou ik lg bellen. maarre de monitor is gewoon super
Veel succes iig
En Martijn, volgens mij, als het niet aan m''n ogen ligt is ie bij mij een heeel klein beetje onscherp beneden, bij de taakbalk, maar ik weet niet zeker. Voor de rest is ''t prima. Trouwens, als ''t rode lijntje echt niet weg te krijgen is en ''t is irri zou ik lg bellen. maarre de monitor is gewoon super
Veel succes iig
jammer...
ik heb ook een LG 795FT, maar geen plus. Die wou ik eerst wel maar die was niet meer in voorraad en ze zeiden dat het enigste verschil was dat er geen usb bij zat. Blijkt van niet nou kan je de plus wel op 1600x1200@85 Mhz maar de non plus versie maar op 1600x1200@75 Mhz. Dit is jammer maar ik draai hem toch nooit op die resolutie. Alleen heeeel soms in games maar mijn geforce 2 gts blijkt daar toch enige moeite mee te hebben dus het komt bijna nooit voor. Voor de rest ben ik een heeeel erg trotse eigenaar van mijn LG....
Greetz
NitinBV
ik heb ook een LG 795FT, maar geen plus. Die wou ik eerst wel maar die was niet meer in voorraad en ze zeiden dat het enigste verschil was dat er geen usb bij zat. Blijkt van niet nou kan je de plus wel op 1600x1200@85 Mhz maar de non plus versie maar op 1600x1200@75 Mhz. Dit is jammer maar ik draai hem toch nooit op die resolutie. Alleen heeeel soms in games maar mijn geforce 2 gts blijkt daar toch enige moeite mee te hebben dus het komt bijna nooit voor. Voor de rest ben ik een heeeel erg trotse eigenaar van mijn LG....
Greetz
NitinBV
Bullshit, het enige verschil is idd de USB bij de Plus versie... Frequenties zijn allemaal het zelfde...Op woensdag 04 april 2001 23:06 schreef MasterM het volgende:
jammer...
Greetz
NitinBV
Ja sorry, ik ben weer eens stom bezig... Ik heb een 795 en geen 915 daar zit het verschil ... sorryOp woensdag 04 april 2001 23:07 schreef Martijn het volgende:
[..]
Bullshit, het enige verschil is idd de USB bij de Plus versie... Frequenties zijn allemaal het zelfde...
Over dat ''rode lijntje wegkrijgen'': iedere monitor heeft enige afwijking in de convergentie, dwz het beeld is nooit 100% goed geconvergeerd op alle plekken. Je kan bij het bijstellen het beste voor de gulden middenweg kiezen, dat wil zeggen dat er overal een geringe afwijking bestaat ipv ergens een hele grote, dit valt namelijk op. Als het al ergens erger mag zijn is het aan de randen, aangezien je het meeste naar het midden van je beeld kijkt als je tekst leest.
Met een testprogramma (''k heb er hier even wat neergezet) kan je je monitor convergentie nauwkeurig bijstellen. Neem hiervoor het mangeta (paarse) testscherm, omdat hierbij alleen de rode en de blauwe electronen bundels gebruikt worden zodat je deze heel nauwkeurig kan afstellen. Bij rood/blauw is de afwijking altijd het grootste, als deze ok zijn dan zijn de andere schermen ook goed. Probeer het in een resolutie van 1280*1024 of 1152*864 of 1024*768, in een lagere resolutie heeft het minder zin want dan zijn die testlijnen zo dik
De vraag is natuurlijk hoe erg het is: als je volgens bovenstaande methode te werk gaat met je horizontale en verticale convergentie afstelling, en je kan het bij 1280*1024 niet zo krijgen dat nergens de rode en blauwe lijn helemaal los van elkaar gaan lopen, dan zou je eventueel terug kunnen gaan met de monitor. Maar een klein beetje "rood- en blauw-zweem" heb je altijd ergens op je scherm met de mangeta test, maak je niet te veel zorgen.
Met een testprogramma (''k heb er hier even wat neergezet) kan je je monitor convergentie nauwkeurig bijstellen. Neem hiervoor het mangeta (paarse) testscherm, omdat hierbij alleen de rode en de blauwe electronen bundels gebruikt worden zodat je deze heel nauwkeurig kan afstellen. Bij rood/blauw is de afwijking altijd het grootste, als deze ok zijn dan zijn de andere schermen ook goed. Probeer het in een resolutie van 1280*1024 of 1152*864 of 1024*768, in een lagere resolutie heeft het minder zin want dan zijn die testlijnen zo dik
De vraag is natuurlijk hoe erg het is: als je volgens bovenstaande methode te werk gaat met je horizontale en verticale convergentie afstelling, en je kan het bij 1280*1024 niet zo krijgen dat nergens de rode en blauwe lijn helemaal los van elkaar gaan lopen, dan zou je eventueel terug kunnen gaan met de monitor. Maar een klein beetje "rood- en blauw-zweem" heb je altijd ergens op je scherm met de mangeta test, maak je niet te veel zorgen.
edit:
Voor de waaghalzen onder ons met ERVARING in dit soort dingen (LET OP in de monitor bevind zich levensgevaarlijke hoogspanning, dus als je hier niet ervaren in bent niet doen, je zet jezelf onder stroom of je maakt alleen maar dingen erger aan de afstelling!):
Ik regel de scherpte van het electronenkanon meestal zelf even bij, aangezien ze het in de fabriek nooit helemaal 100% doen. Hiervoor moet je je kast openmaken, en het zwarte doosje op de printplaat waarvan de draden naar het electronenkanon naar toegaan lokaliseren. Hierop zitten een paar draaiknoppen die je met een schroevedraaier kan bijstellen. Je moet de FOCUS (horizontaal en/of verticaal) knoppenhebben. Als je een als testbeeld een beeld met kleine letters over het hele scherm neemt, kan je dan door LANGZAAM aan deze knoppen te draaien naar de optimale scherpte zoeken, dit is echt in de orde van een millimeter verdraaien, verder draaien en hij wordt weer onscherper! Let wel weer op dat het zoveel mogelijk over het hele scherm scherp moet zijn, niet op 1 plek scherp en de andere weer onscherp.
Voor de waaghalzen onder ons met ERVARING in dit soort dingen (LET OP in de monitor bevind zich levensgevaarlijke hoogspanning, dus als je hier niet ervaren in bent niet doen, je zet jezelf onder stroom of je maakt alleen maar dingen erger aan de afstelling!):
Ik regel de scherpte van het electronenkanon meestal zelf even bij, aangezien ze het in de fabriek nooit helemaal 100% doen. Hiervoor moet je je kast openmaken, en het zwarte doosje op de printplaat waarvan de draden naar het electronenkanon naar toegaan lokaliseren. Hierop zitten een paar draaiknoppen die je met een schroevedraaier kan bijstellen. Je moet de FOCUS (horizontaal en/of verticaal) knoppenhebben. Als je een als testbeeld een beeld met kleine letters over het hele scherm neemt, kan je dan door LANGZAAM aan deze knoppen te draaien naar de optimale scherpte zoeken, dit is echt in de orde van een millimeter verdraaien, verder draaien en hij wordt weer onscherper! Let wel weer op dat het zoveel mogelijk over het hele scherm scherp moet zijn, niet op 1 plek scherp en de andere weer onscherp.
Pagina: 1