Verwijderd
Verwijderd
Maar een Powercolor Geforce2 MX
Ik speel trouwens veel in 32-bit... maar is het verschil echt opzienbarend of scheelt het maar een framepje of wat per seconde?
Verwijderd
64Mb!!!!Maar een Powercolor Geforce2 MX64
Mb Tv-Out (Retail) voor 325 ,- is ook lang geen slechte keus!!!
Verwijderd
Trouwens, "driver"-support, bijna alle drivers van Nvidia zijn gelekt hoor!
<quote>
maar de drivers van Ati zijn iets slechter als die van Nvidia
</quote>
<zijk mode>moet iets slechter DAN zijn</zijk mode>
Verwijderd
1. Wacht tot de Geforce3 MX uitkomt, of de GTS goedkoper is.
2. Koop een TV-kaart waar een TV-OUT aansluiting op zit. (als je nattuurlijk TV op je PC wilt)
3. Koop 2e hands een TNT2 PCI met TV-OUT en switch tussen de PCI en AGP kaart om de TV-OUT tye gebruiken. Het kwaliteitsverschil tussen de TV-OUT van de MX en de TNT2 is klein. Je mist dan natuurlijk wel DVC (Digital Vibrance Control)
Als ik jou was zou ik wachten op de Geforce3 MX. Misschien wordt deze wel uitgerust met DDR geheugen :P:9
1) Dan kan ik wel blijven wachten... en de GF2 is toch al lang uit, maar de GTS is dus niet echt veel goedkoper geworden...
2) De bedoeling is PC-op-TV, niet andersom...
3) Met een TNT2 blijft er niet veel van m''n framerates over in Quake3 en UT en nog veel meer spellen...
Verwijderd
1: Als de G3MX uitkomt (derde kwartaal) dan wordt de GTS zeker goedkoper.
2: Inderdaad.
3: Aha, maar je kunt dan je MX gebruiken voor 3D games en je TNT2 voor TV-Out.
Anyway, het blijft een dilemma.
Maar heel veel verschil zit er niet in.
Als je graag een tv-out wilt zou je dus inderdaat de iets minder goed presterende Geforce mx kunnen overwegen.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik wil zowel films als spelletjes via de TV-out spelen. En Quake3, UT of elk ander willekeurig veeleisend 3D-spel heeft nou niet bepaald veel aan een TNT2...Aha, maar je kunt dan je MX gebruiken voor 3D games en je TNT2 voor TV-Out
In ieder geval, toch bedankt voor je tips/hulp.
Ik denk dus dat ik toch maar m''n GF256DDR te koop zal zetten en vervangen door een GF2MX met TV-out...
Verwijderd
"Roger that". Ik dacht idd dat je alleen DivX/DVD via TV wilde.Op donderdag 05 april 2001 10:22 schreef Brian Dickens het volgende:
ImaStar:
[..]
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik wil zowel films als spelletjes via de TV-out spelen. En Quake3, UT of elk ander willekeurig veeleisend 3D-spel heeft nou niet bepaald veel aan een TNT2...
Ga voor een MX met 4.5-5.0ns geheugen. Met een BlueOrb en ramsinks zijn het heerlijke overclockers... vervangen door een GF2MX met TV-out...
Verwijderd
- een geforce 2 heeft meer instructies
- een geforce 2 is soms sneller
- een geforce 2 heeft een betere T&L
DVD Kan ik trouwens gewoon via m''n DXR3 op TV kijken. Helaas ondersteunt die alleen maar MPEG1/MPEG2...
Heeft iemand nog een goede aanrader voor me? Een GF2MX kaartje met snel geheugen, goede TV-out en een student-vriendelijke prijs? (en ja, ik zal ook nog eens in de Pricewatch kijken)
Verwijderd
- een geforce 2 heeft meer instructies
- een geforce 2 is soms sneller
- een geforce 2 heeft een betere T&L
<Quote/>
Je vergeet een hééél belangrijk ding de Geforce 256 DDR heeft DDR geheugen en is dus sneller dan de MX want die heeft nog gewoon SDR en zoals je weet is het geheugen nog steeds de bottleneck
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
voor de prijs : http://www.tweakers.net/pricewatch/16999
Voor een uitgebreide test met zeer veel info en geteste spellen: http://www.3dcenter.de/artikel/kyro/fazit.php3
Succes!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Een verlies van enkele frames per seconde kan ik wel overleven, maar als we over prestatieverlies van tegen de 20fps of meer beginnen te praten dan hoeft een GF2MX voor mij ook niet meer...
Verwijderd
Je hebt dan een veeeel betere tvout dan een geforce 2 mx en je 2d en 3d beeld is nog eens mooier en voller van kleur.
Als het goed is krijg ik vanmiddag via de post mijn radeon!
Ik hoor net dat het morgen of maandag wordt
Verwijderd
Een geforce 2mx is trager dan de 256 ddr,waarom denk je dat een beetje gforce 2mx 250-300 gulden kost en de 256 ddr nog steeds rond de 400-450 gulden kost
Verwijderd
die zit nu in mijn kast in plaats van een GF2MX.. Quake3 = 1024x768x32 High FSAA 4x!! draait ook nog wel redelijk.. 30fps ofzo...
Bullshit. Ik heb een TNT2 Ultra, en ik kan Q3 vloeiend spelen op 1280x1024 32 bits kleur (iets van 30 - 40 fps).Op donderdag 05 april 2001 10:22 schreef Brian Dickens het volgende:
ImaStar:
[..]
En Quake3, UT of elk ander willekeurig veeleisend 3D-spel heeft nou niet bepaald veel aan een TNT2...
Alleen als je perse > 60 fps wil hebben, dan zal de TNT2 niets voor jou zijn. Maar als je gewoon wilt dat het spel soepel loopt heb je aan een TNT2 genoeg hoor!
btw, ik heb een PIII 500 erin zitten.
Bij de weg, ik vertrouw Voodootjes niet meer. Zeker niet nu 3dfx op z''n gat is gegaan...
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem als jou. M.a.w. Ik heb ook een gf256-DDR wil ik ook vervangen. Mijn advies aan jou is toch echt een gf2 GTS kopen. Ik weet dat je een studenten budget hebt, maar het is beter 400 piek te betalen aan een gf2 gts dan 235 aan een gf2mx die niet eens veel sneller is dan jou gf1 DDR. Soms is de gf2mx zelfs trager. Koop een powercolor gf2 met tv-out. Dit zijn eigenlijk gf2 Pro`s dus je kan em overclocken tot 270@400
Verwijderd
Bullshit. Ik heb een TNT2 Ultra, en ik kan Q3 vloeiend spelen op 1280x1024 32 bits kleur (iets van 30 - 40 fps).
Alleen als je perse > 60 fps wil hebben, dan zal de TNT2 niets voor jou zijn. Maar als je gewoon wilt dat het spel soepel loopt heb je aan een TNT2 genoeg hoor!
Ehh Obsidian... een spel gaat pas vloeiend als ie > 60 fps gaat, anders schokt ie af en toe nog steeds. Tis maar wat jij vloeiend vind
Hmmmm, ongeveer 450 piek... <peins-modus> Ik heb nog 100 piek tegoed van een kennis, plus het geld van de verkoop van de GF DDR (hoeveel zou ik ervoor kunnen vragen?), dan hou ik nog maar een relatief klein financieel gat over... </peins-modus>
Verwijderd
voodoo 5 is 350,- en heeft betere beeldkwaliteit dan nVidia...Op vrijdag 06 april 2001 10:51 schreef Brian Dickens het volgende:
limp_bizkit: Het toverwoord is budget.
Bij de weg, ik vertrouw Voodootjes niet meer. Zeker niet nu 3dfx op z''n gat is gegaan...
Nu 3dfx op z''n gat ligt heb ik absoluut geen vertrouwen meer in het merk.
Verwijderd
euh het menselijk oog kan maximaal 30 frames per seconde zien......als je gewoon zorg dat je minimale framerate 30 is heb je nergens meer last van.Op vrijdag 06 april 2001 11:06 schreef d.pang het volgende:
op 06-04-2001 10:44 schreef obsidian :
Bullshit. Ik heb een TNT2 Ultra, en ik kan Q3 vloeiend spelen op 1280x1024 32 bits kleur (iets van 30 - 40 fps).
Ehh Obsidian... een spel gaat pas vloeiend als ie > 60 fps gaat, anders schokt ie af en toe nog steeds. Tis maar wat jij vloeiend vind
dan de GF1 DDR, maar Tv-Out van de MX2 is echt slecht te noemen. ( maar dan ook echt echt slecht ):r . Heb een 2 jaar oude ATi met Tv-Out waar ik zelfs 2 TV`s tegelijk op kan aansluiten zonder beeld verlies.
Dus als je wilt genieten van je Tv-Out
moet je niet bij de GF familie zijn.
cy
vloeiend??? Ok.Op vrijdag 06 april 2001 11:06 schreef d.pang het volgende:
op 06-04-2001 10:44 schreef obsidian :
Maar vind je het ereg als ik het niet geloof.
Verwijderd
Jeetje wat zijn de gamers tegenwoordig verwend. Ik speelde vroeger Quake 1 op een Cyrix P133 met S3 Virge kaart, ik was blij als ik 10 fps haalde!Op vrijdag 06 april 2001 11:06 schreef d.pang het volgende:
Ik wil naast DivX''jes kijken ook games spelen. En ik wil dus wel een videokaart met erg goede 3D-prestaties (zoals een GeForce2)...
<edit> PS: Sorry dat ik wat lullig overkom, maar ja het antwoord is nutteloos omdat je blijkbaar het topic niet helemaal hebt gelezen... </edit>
Verwijderd
Dit is niet waar! Mijn geforce 2 mx is sneller dan de videokaart van me broer en die heeft verder hetzelfde systeem!Op woensdag 04 april 2001 15:37 schreef vrchtvls het volgende:
gf1 ddr is idd wel wat sneller dan de gf2mx ligt geloof ik tussen de gf2mx en de gewone gf2
Ik mag dan overkomen als een newbie omdat ik maar enkele posts heb gedaan maar dit betekent niet dat ik niet ervaren ben met posten op forums.Op vrijdag 06 april 2001 20:37 schreef Brian Dickens het volgende:
Euroshima, lees een topic eens volledig voordat je reageert...
Ik wil naast DivX''jes kijken ook games spelen. En ik wil dus wel een videokaart met erg goede 3D-prestaties (zoals een GeForce2)...
<edit> PS: Sorry dat ik wat lullig overkom, maar ja het antwoord is nutteloos omdat je blijkbaar het topic niet helemaal hebt gelezen... </edit>
Als je ook games wilt spelen kan je het beste de Geforce DDR erin laten zitten en geen Gf2MX met TV-out! en een TV-out VGA kaart is goedkoop!
AGP 2x/4x, Geforce MX chipset, 32mb, OEM versie met TV-Out" die Funprice voor 319,- aanbiedt dan een goede kaart????????????? Hoe zit het met het geheugen op deze kaart?????? En is de TV-out op deze kaart goed.. of zoals hierboven gezegd juist niet??
Jaap
<edit>
d.pang - ik heb dus je advies ter harte genomen! Maar weet je zeker dat ik zomaar 270/400 kan gaan draaien? Momenteel heb ik ''m op 240/370 staan.
</edit>
Ik zou een asusv7700 pure of powercolor kopen, ik heb zelf een v7700 pure gekocht (geforce 2) voor maar 499,- alles doet het best hoor en gewoon bij een bedrijfje gekocht
deze met tv out en bla bla is misschien 50 duurder, maar je hebt dan wel een hele goeie kaart
Verwijderd
<edit>
d.pang - ik heb dus je advies ter harte genomen! Maar weet je zeker dat ik zomaar 270/400 kan gaan draaien? Momenteel heb ik ''m op 240/370 staan.
Hey Brian, ik heb zelf ook de powercolor GTS tv out en hij draait bij mij 250@415
Je zal gewoon ff moeten experimenteren met je kaart en kijke tot hoever ie gaat. Als ie onder 3dmark2001 of gewoon in je desktop strepen gaat geven e.d dan staat ie iets te hoog. Wat je ook kan doen is een blue orb halen daarmee koel je gf2. Het belangrijkste is wel dat je ook de geheugen van je gf2 koel houdt. Hiervoor kan je eventueel wat koelblokjes op plakken. Dit plakwerk kan bijv. je met thermaltape doen.Hoe hoger je het geheugen krijg hoe sneller hij is.Gf2 is nl. 200@333 en de pro is standaard op 200@400 en ultra ehh.. 2xx@450 mhz Nog veel plezier met je kaart oh enne als je divx films wilt traden graag:9
Dennis
ps mijn mail is dpang@xs4all.nl of ddtpang@hotmail.com
Menselijk oog ziet dacht ik iets van 80, maar dat neemt niet weg dat als je 30 fps heb en er is ineens veel te renderen dat je fps in elkaar valt er het schokt. Dit heb je met bvb 60 fps ook wel, maar dan vangt ie het verschil beter op..Op vrijdag 06 april 2001 13:32 schreef Nephilium het volgende:
[..]
euh het menselijk oog kan maximaal 30 frames per seconde zien......als je gewoon zorg dat je minimale framerate 30 is heb je nergens meer last van.