Ik heb de kaart niet, dus ik kan je alleen vertellen wat ik heb gehoord en dat is overwegend positief. er is alleen 1 ding dat me van het hart moet: why the f*ck moet ie een goeie score in 3dmark neerzetten ?? Wat kan jou dat nou schelen, als ie z''n werk doet en de games die je speelt goed en vloeiend afspeelt is het toch goed ?? het boeit toch niet wat de 3dmark is, die is toch ook van veel meer afhankelijk dan je videokaart ... dus koop gewoon de kaart die in je budget past en waarmee je kunt doen wat je wil doen. en anders een geforce3, dan krijg je een goede 3dmark
UTFS. Naar mijn mening zijn Powercolor kaarten ellende dingen, want er zijn veel problemen met strepen over het scherm, niet functionerende TV Out, etc. Ik zou ''m voor geen goud willen hebben. Betaal liever iets meer voor een.... Asus!
Wat voor problemen had je er mee???
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik kan je niet vertellen wat het performance verschil is met een wat groter merk type, maar in principe (er zijn uitzonderingen) zijn ze allemaal geschikt om met Detonator drivers te draaien ik heb voor mijn schoonzus een pc gebouwd met een Powercolor Gefdorce2 MX en dat draait als een zonnetje, en die kaarten van Powercolor zijn zoveel goedkoper dat het altijd de mnoeite waard is om het te testen. En als het niet werkt terugbrengen die handel!
Maar ga er maar van uit dat het gewoon goed werkt. Ben zeer tevreden over Powercolor, maar je kunt beter zeggen tevreden over m`n kaart met NVIDIA chipset.
Maar ga er maar van uit dat het gewoon goed werkt. Ben zeer tevreden over Powercolor, maar je kunt beter zeggen tevreden over m`n kaart met NVIDIA chipset.
Verwijderd
[quote]Op woensdag 04 april 2001 10:38 schreef Fragmaster het volgende:
- Is het een goeie kaart?
ik heb er twee gehad, beide ok
- Werkt hij goed met de Detonator drivers?
ja (nu 10.80 het snelst)
- Heb je een fatsoenlijke score in 3dmark?
gewoon 7100, opgefokt 8000 in 3dmark2k
(maar is systeemafhankelijk!)
- Loopt hij vaak vast?
nog nooit
- En, geeft de TV-out een beetje goed beeld?
nog niet geprobeerd....
mijn mening:
gewoon strakke kaart voor weinig geld
ja (nu 10.80 het snelst)
- Loopt hij vaak vast?
nog nooit
nog niet geprobeerd....
mijn mening:
Twee vrienden van me hebben zo''n ding een paar dagen gehad. De ene heeft ''m na 2 dagen omgeruild, en de andere na een week ofzo ookOp woensdag 04 april 2001 11:52 schreef Fragmaster het volgende:
De problemen die ik had waren:
- vastlopers in spellen (vooral vaak in Hitman, NFS5)
- loopt vast tijdens zwaardere dingen, zoals Defragmenteren, 3d mark, etc
- Loopt vast als de schermbeveiliging aanspringt
En nog wat dingen in die trend. Ook liep hij met Detonator drivers sneller vast dan met de officiele drivers. Ik werd er in ieder geval niet goed van
Ik heb nu al weer 2 verschillende meningen gehoord, twee positieve en één negatieve. Bwe, heb jij het over de GTS of MX? En Exirion, waar is jou mening op gebaseerd? Heb jij hem in de praktijk gezien of heb je dit ook maar van anderen gehoord?
Tot zover bedankt voor de replies,
Fragmaster
Het is wel bekend dat GTS kaarten vaak niet lekker draaien op oudere mainboards. Wat voor mainboard heb jij? Het is vaak een combinatie van te weinig stroom leveren aan de videokaart, en chipset problemen. Het kan ook nog een IRQ probleem zijn!
In ieder geval geef ik je weinig kans met een Powercolor als een Asus niet eens stabiel loopt op je systeem.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb een tijdje geleden een PowerColor GeForce II GTS met 32 Mb DDR geheugen gehad en daar was ik zeer tevreden over. Een score van 7196 in 3DMark2001! Ik wacht nu tot de 64MB uitvoering wat betaalbaarder wordt want dan komt die erin!
Een nutteloze investering als je het mij vraagt. Dan kun je beter een aantal maanden wachten op een betaalbaardere Geforce3... GF2 32MB naar GF2 64MB is gewoon weggegooid geld.Op woensdag 04 april 2001 12:29 schreef Ferret het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een PowerColor GeForce II GTS met 32 Mb DDR geheugen gehad en daar was ik zeer tevreden over. Een score van 7196 in 3DMark2001! Ik wacht nu tot de 64MB uitvoering wat betaalbaarder wordt want dan komt die erin!
Ik heb zelf een PowerColor TNT2 M64 32MB Retail TV-out
, en ik heb er totaal geen problemen mee. Hij werkt prima. Detonator drivers werken ook prima. Zit nu op 7.* (nog geen tijd gehad om te updaten) Maar dit is best een redelijke kaart.
, en ik heb er totaal geen problemen mee. Hij werkt prima. Detonator drivers werken ook prima. Zit nu op 7.* (nog geen tijd gehad om te updaten) Maar dit is best een redelijke kaart.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik heb een powercolor Geforce II MX. In het begin wel wat driver-probs gehad, maar dan heb ik de nvidea drivers en powerstrip geïnstaleerd. Loopt nu zonder probs op 200,5mhz core+memory. Hoger loopt hij vast of geeft enorme strepen. Maar de meeste powercolors overclocken enorm slecht.
Hoe het met de TV-out zit weet ik niet.
Hoe het met de TV-out zit weet ik niet.
Verwijderd
Powercolor is een prima merk. Heb zelf de Geforce 2 MX, zit voor dat geld zelfs een actieve koeler op. Kennis van met heeft de GTS, en heeft ook prima ervaringen.
Powercolor gebruikt gewoon de reference-boards van Nvidia (zoals 95% v/d fabrikanten), plakt er een koelertje op en gebruikt een Connexant BT868 tvout-chip ipv de BT869. Voordeel is dat hij exact hetzelfde is als de BT869, maar een stuk goedkoper. Nadeel is dat deze chip niet de Macrovision kan uitzetten. m.a.w.: zelfde kwaliteit van TVout als de andere kaarten, alleen een goedkopere chip die 1 functie niet beheerst (Macromedia verwijderen)
Je kunt dus geen DVD''s kopieren naar een analoge bron, dat is het enige nadeel.
Andere problemen die hier beschreven zijn lijken me eerder systeemgerelateerd dan specifiek aan Powercolor.
Dus kopen, referencedriver van Nvidia downloaden, en TVtool gebruiken voor de TV-out (http://come.to/tvout)
Powercolor gebruikt gewoon de reference-boards van Nvidia (zoals 95% v/d fabrikanten), plakt er een koelertje op en gebruikt een Connexant BT868 tvout-chip ipv de BT869. Voordeel is dat hij exact hetzelfde is als de BT869, maar een stuk goedkoper. Nadeel is dat deze chip niet de Macrovision kan uitzetten. m.a.w.: zelfde kwaliteit van TVout als de andere kaarten, alleen een goedkopere chip die 1 functie niet beheerst (Macromedia verwijderen)
Je kunt dus geen DVD''s kopieren naar een analoge bron, dat is het enige nadeel.
Andere problemen die hier beschreven zijn lijken me eerder systeemgerelateerd dan specifiek aan Powercolor.
Dus kopen, referencedriver van Nvidia downloaden, en TVtool gebruiken voor de TV-out (http://come.to/tvout)
Hier idem dito....
zie topic [topic=153796]
nu geen problemen met snelheid!!!!
perfecte kaart voor weinig geld... heb alleen de kaart zonder tv-out
zie topic [topic=153796]
nu geen problemen met snelheid!!!!
perfecte kaart voor weinig geld... heb alleen de kaart zonder tv-out
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
een vriend van mij heeft die powercoler gts ook gehad.ik heb die kaart voor hem moeten testen.(snelheid enzo,stabiliteit etc.)
nou dat was dus echt een kutkaartje he!
1: hij werkte niet goed in combinatie met de officiele drivers van nvidia.com
2: de tvout werkte niet
3: hij was absoluut niet goed over te klokken
toen heb ik die voor hem verkocht en heb ik een gts van hercules voor hem gekocht.
nou ik weet niet of die powercolor toevallig een brak exemplaar was maar ik heb er dus geen goede ervaringen mee:(
nou dat was dus echt een kutkaartje he!
1: hij werkte niet goed in combinatie met de officiele drivers van nvidia.com
2: de tvout werkte niet
3: hij was absoluut niet goed over te klokken
toen heb ik die voor hem verkocht en heb ik een gts van hercules voor hem gekocht.
nou ik weet niet of die powercolor toevallig een brak exemplaar was maar ik heb er dus geen goede ervaringen mee:(
Gekocht: PowerColor GF2 GTS tv-out
Clockspeed: 200/333 (standaard)
Overclocked: 235/410 (Clocked stabiel)
Een perfect kaartje met perfecte TV-out!!!
P.S. gekocht via www.rgcomputers.nl
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Verwijderd
beeetje traag (maar wel lekker)...
(moest studeren)
ik heb de gts2 32mb + tv en zo uit de doos met 10.80 haal ik in w98se 7100 en als ik nog net 3dmark goed wil draaien haal in 8000!!!
maar ander nieuws, in windows2000 prof haal ik 6980 (of zo) zo uit de doos!!:p
en ook nog superstabiel, ik ga nu helemaal over....bye bye klote 98!!:+
al heb ik nu wel 512 intern, moet dan maar..
/me maar als ik een tip mag geven, koop die kaart (418 piek geloof ik) en ga w2k prof draaien.
ik heb de gts2 32mb + tv en zo uit de doos met 10.80 haal ik in w98se 7100 en als ik nog net 3dmark goed wil draaien haal in 8000!!!
maar ander nieuws, in windows2000 prof haal ik 6980 (of zo) zo uit de doos!!:p
en ook nog superstabiel, ik ga nu helemaal over....bye bye klote 98!!:+
al heb ik nu wel 512 intern, moet dan maar..
/me maar als ik een tip mag geven, koop die kaart (418 piek geloof ik) en ga w2k prof draaien.
neem de Hercules.
" Play the violent strings of my symphony "
Verwijderd
Geheel mee eens!Op woensdag 04 april 2001 10:52 schreef bwe het volgende:
ja (nu 10.80 het snelst)
- Loopt hij vaak vast?
nog nooit
nog niet geprobeerd....
mijn mening:
me tooOp woensdag 04 april 2001 15:09 schreef BNX het volgende:
Gekocht: PowerColor GF2 GTS tv-out
:P:P
Turn it off and on again.
koste me wel 8 heatsinks en een blue orb om op die snelheid te draaien
Heel erg goed snel en goedkoop kaartje
Heb een Hercules gekocht GTS dingest met TVout omdat die weer het best geteste en stabiele uitgangsfilter had. Dus weer net ff beter, mooier, strakker, contrastrijker, scherper en had ik al gezegd mooier beeld?
Omdat ik een Iiyama veel te plat, duur en mooi heb vond ik dat belangerijk. Zeker na mijn Creative GF1 merkte ik dat het beeld minder "wazig" en "flets" was. Reken dus niet op zo''n mooi beeld bij een powercolor, ze moesten bahlve op de doos, ook ergens anders op beuizinigen
Succes!
(Winfast kaartjes zijn ook niet duur geloof ik)
Omdat ik een Iiyama veel te plat, duur en mooi heb vond ik dat belangerijk. Zeker na mijn Creative GF1 merkte ik dat het beeld minder "wazig" en "flets" was. Reken dus niet op zo''n mooi beeld bij een powercolor, ze moesten bahlve op de doos, ook ergens anders op beuizinigen
Succes!
(Winfast kaartjes zijn ook niet duur geloof ik)
Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.
Pagina: 1