Toon posts:

[BC3] Asus Geforce Mx2 met tv out hangt na instalatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn asus kaart installeer in alle mogelijk windows soorten dan hangt windows. (na het rebooten) ik heb een chaintech moederbord waar ik de bios al van heb upgedate. Wie kan me helpen

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Geforce 2MX van Creative met m''n vorige moederbord (Chaintech 440BX).

ALLES! geprobeerd.
Win95/98/2000/Me clean installs, alle drivers, alle irq instellingen (windows en BIOS), volgorde gebruik pci sloten (ja, de mx zelf was agp om opmerkingen te voorkomen).
Na urenlange frustratie erachter gekomen dat niets werkte.
Heb de kaart toen meegenomen naar m''n werk en daar had ik hem binnen 5 minuten aan de praat.
Heb er geen verklaring voor en had er toen ook geen zin meer in om er dan ook nog maar 1 extra minuut aan moeite in te stoppen.
Heb dat kreng verkocht aan een vriend van me die er veel plezier van heeft.

P.S.
Heb nu een Asus A7V133 in combinatie met een MSI GeForce2 MX en dit loopt prima.

/edit
BIOS had ik uiteraard ook up to date gebracht maar beter werd het er niet op...

Ik heb een heel sterk vermoeden dat dit gewoon aan het moederbord ligt.

Mocht je van niemand hier een zinnig antwoord krijgen dan raad ik je aan eens een mailtje richting Chaintech te sturen om te kijken of het probleem bij hun bekend is.
Misschien een FAQ te vinden op www.chaintech.com.tw?

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn Hercules prophet 2 MX DDV in combinatie met mijn Chaintech 6BTM moederbord, maar er bestaat een oplossing voor!

Plak het laatste contactje op de videokaart af met een stukje tape, aan beide kanten van de kaart (dus in totaal plak je twee contactjes af). Met laatste contactje bedoel ik diegene die het verste van de rand van het moederbord zit. Ik heb hiervoor destijds van die halfdoorzichtige scotchtape gebruikt en die zit er nu (na een keer of 6 kaart in/uit) nog steeds goed op.

Als je dat afplakken nog even niet aandurft, probeer dan driver versie 3.84, die werkt ook zonder afplakken.

Zie verder ook de geforcefaq (http://www.geforcefaq.com).

Verwijderd

Ik had dat ook met chaintech!
Daarom wil ik nooit meer chaintech:r

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11
Kijk Bertrik, da''s nou nog eens een tip!

Toch blijft het een zeer slechte zaak dat de gebruiker hier maar naar moet gissen...

Verwijderd

Topicstarter
He bertrik bedankt maar waar moet ik in ???? naam dat plakband doen ?? op mijn videokaart zelf neem ik aan maar waar ? ik ben maar een soort van leek

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Het contactje dat je moet afplakken zit op het gedeelte dat in het AGP slot komt te zitten.
Ikzelf heb gewoon een stukje plakband over het laatste contactje geplakt, toen met een scherp mesje de contouren van het contactje voorzichtig uitgesneden (zodat alleen dat ene contactje geisoleerd wordt) en tenslotte de overbodige stukjes plakband er weer afgepeuterd. Herhalen voor het contactje aan de andere kant van de videokaart.

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar het werkt! :) Officieel kan het ook niet, omdat het AGP slot op een 6BTM een rev1.0 is terwijl een geforce een rev2.0 AGP slot nodig heeft.
Pagina: 1