[BC3] [IIyama 19" 451] Onscherp ivm ontbreken randaarde?

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
X''cuses mensen, m''n derde post over m''n nieuwe monitor ...

Zoals eerder gezegd schijnt mijn probleem van bewegende/friemelende teksten en plaatjes (met name de randen) te komen door de combinatie Diamondtron en het al dan niet ontbreken van randaarde. Want, zo zei de man@support@iiyama.nl, Diamondtron is hier extra gevoelig voor.

Nou, beide mogelijkheden van zijn advies opgevolg (geaard stopcontact, of aarden van de pc-kast aan de verwarming - ongeverfd stukje) en het is nog steeds ruk rukker rukst.

Ik vraag mij nou af of het in mijn lokale modelletje zit, of dan meer mensen met een Diamondtron er last van hebben. Heb overigens op m''n werk de 22" Diamondtron en die heeft nergens last van, retestrak beeld.

Weet trouwens niet zeker of het ermee te maken kan hebben, maar als ik een moire-testpatroon (?) op de monitor loslaat (vertikaal) dan staan de lijnen in grote bochten alle kanten op. Is dat normaal?? (horizontale lijnen staan wel helemaal goed)
Heb trouwens in m''n gewone windows scherm duidelijk vertikale ''echo'' in het beeld van de windoowtjes aan de rechterkant, stuk of 4 a 5 keer met plusminus halve centimeter ertussen.

Please help, I''m desperate! Heb de monitor nu 5 dagen en vind deze ''kwaliteit'' onacceptabel. Ik wil gewoon een monitor met een haarstrak beeld, c''est tout! Zou een nieuwe 451 dit kunnen verhelpen? Of een andere Iiyama of een ander merk ....

Zenx ~ Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een IIyama MA901U pro vision 452

de klachten van jou komen zwaar overeen met die van mij.

Zet voor de grap het standaard wallpaper "1stboot.bmp" (klein blauw blokje in WIN98 SE versie) maar eens als wallpaper in Tile op je desktop :(
Blauwe kromme strepen op mn scherm en soms lijkt het wel alsof mn monitor het allemaal niet meer aan kan , bibber beeld , niet normaal meer.

Ik draai in 1280-1024 op 75 hz , nou dat moet ie toch wel aankunnen !!!!

Maar het aller ergste is het niet onthouden van de beeld instellingen, 2 cm naar links... 2 cm naar rechts..., ff rechttrekken Trapezium paralellogram ziek word ik er van, na een spelleke spelen weer, en weeeer , en weeeer.

Ik geloof ook dat een monitor bij het veranderen van resolutie van bvb 1024 naar 1280 gewoon het beeld netjes in het midden moet houden, maar ik heb elke keer een afgekloofde appel met een vieze grijze rand erlangs !!!!

Ik ken het control panel nu echt helemaal uit mn hoofd !!!

mailtje gestuurd naar de technische dienst van IIyama in de UK , ik kreeg te horen dat de Microproccesor van de monitor waarschijnlijk gaar is.

Morgen komen ze hem ophalen , ik hou via dit forum mn bevindingen met IIyama en Teleplan onder jullie aandacht.

Even een tip aan de starter van dit forum :

BEL (TELEPLAN 024-3790683 ) !!!! omruilen die hap !!!!

Op mn werk heb ik een gewone PHILIPS 19" (onder de 1000 piek) redelijk plat beeld , is gewoon 10 keer beter dat wat ik nu voor me heb staan !!!

Groetjes van een lotgenoot

PS zijn er meer mensen met een MA901U pro vision 452 die er shit mee hebben ?????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Pffff ik dacht eerst dat het alleen een "trillende hoeken/geel startknopje" probleem was, maar als ik dit lees... dit is echt niet normaal. Erg vervelend voor jullie :(

Sorry Iiyama, maar wat een bagger apparaat voor dit geld, echt schandalig.

De klachten die voorkomen op dit forum:
- op- en neer trillend beeld
- licht/donker alternerende hoeken
- het niet onthouden van de instellingen
- vertikale ''echo'', een stuk of 4 a 5 keer (4 of 5 keer, wtf?!?)
- gekleurde hoeken, met name links onder, niet te corrigeren via het OSD (ook in de test op tweakers.net, en dan nog krijgt de monitor een goede beoordeling, what the f... ?!?)
- moire (ok, moire is nog tot daar aan toe, dit heeft elke scherpe monitor bij bepaalde resoluties, maar een firstboot.bmp wallpaper die kromme strepen vertoont, c''mon dat heb ik bij mijn monitoren echt niet)

Ik word nu ook boos, en ik heb deze monitor zelf niet eens!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden ook een 19" VMP 452, en ook ik heb deze klachten. Week geleden om laten ruilen bij teleplan, zeggen dat ze em gerepareerd hadden -> gewoon mn oude scherm terug met dezelfde klachten...
De leenmonitor (de goedkoopste 19" bolle beeldbuis) was nog beter!!!

nou ja, dat word teleplan weer bellen denk ik...

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
En zijn er ook mensen die hetzelfde hebben qua onscherp beeld/tekst (bewegende pixels) en beeldecho?

Dr.B

NERDCORE FOR LIFE