[BC3] 2D van TNT2 vs 2D van Radeon

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Goedendag,

Ik heb vandaag een LG915FT gekocht... Supermooie monitor, alleen zit ik met het dillemma of ik een andere videokaart zal kopen. Het gaat mij hier op zich puur om 2D (een beetje 3D voor spellen maar dat is de 2e prioriteit). Is de 2D van een Radeon veel beter als die van een TNT2? Ik weet dat ie beter is als een Geforce(2)(MX), maar das ook niet zo''n kunst... De 2D van een TNT2 is ook beter als die van een Geforce...

Het is namelijk zo dat in bv. 1280*960 het beeld nog wel goed scherp is, alleen in de hoeken van de monitor is het dan wat minder scherp... Met 1024 heb ik dat in de hoeken helemaal niet... IS een Radeon dan beter? Zijn er mensen die vane en TNT2 overgestapt zijn naar een Radeon? Wat zijn jullie ervaringen mbt de 2D??
Is het trouwens normaal dat een monitor het scherpst is in het midden? Mijne is precies in het midden het scherpste, erboven en eronder iets minder scherp... Is dat normaal?

Bedankt !

Martijn

• Martijn
UP...:P

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
denk dat dat in de monitor ligt..
was ook een test op CT (computertechniek)
en daar kwam die ook naar voren en idd met jouw "probleem" de sony had er geen of nauwelijks last van, maar ook tegen een prijs....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het beeld van een Radeon is mooier, dan dat van een TNT2. Die geeft een ietwat vaal beeld. Dat kan je goed zien, als je de Reactor sector speelt van Strikeforce. Het verschil tussen mijn TNT2 en G400, nu Radeon SDR is dan goed te zien. Qua scherpte kan je best met een TNT2 werken (ik doe nu 1280 bij 1024), maar een G400 of Radeon is domweg prettiger.

• Martijn
Op woensdag 04 april 2001 11:21 schreef psygho het volgende:
denk dat dat in de monitor ligt..
was ook een test op CT (computertechniek)
en daar kwam die ook naar voren en idd met jouw "probleem" de sony had er geen of nauwelijks last van, maar ook tegen een prijs....
Nou, dat ''probleem'' doet zich in 1024*768 dus bijna niet voor. Kan het dan niet toch aan m''n videokaart liggen?
Op woensdag 04 april 2001 13:09 schreef Wekkel het volgende:
Het beeld van een Radeon is mooier, dan dat van een TNT2. Die geeft een ietwat vaal beeld. Dat kan je goed zien, als je de Reactor sector speelt van Strikeforce. Het verschil tussen mijn TNT2 en G400, nu Radeon SDR is dan goed te zien. Qua scherpte kan je best met een TNT2 werken (ik doe nu 1280 bij 1024), maar een G400 of Radeon is domweg prettiger.
Is het beeld dan scherper, of hoe moet ik het zien...? Ik heb namelijk geen zin om een videokaart te gaan kopen, en dat ik daarmee thuis kom en er verder geen voordeel mee doe... Om de 3D doe ik het namelijk niet echt, WEL om de 2D...;)

• Martijn
BTW, Wekkel, hoe is de Radeon in 2D als je hem vergelijkt met een G400??

Verwijderd

voodoo heeft ook geile 2d/3d kwaliteit

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb wel verschil gezien tussen de TNT1 en de Radeon. Opeens leuk het beeld een stuk scherper/helderder. Plezieriger. (TNT1 was dus een Viper 550).

kweeniet in hoeverre een TNT1 en TNT2 met alkaar te vergelijken zijn, maar ik denk dat er op die punten niet veel wijzigingen zijn gedaan.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Voodoo is wel heerlijk, maar is dood. Als je geen ondersteuning wilt hebben dan ga je gang. En ja ik ben ook nog de gelukkige eigenaar van een voodoo3 3k en die ga ik niet vervangen, denk eerder dat er een totaal nieuwe config komt i.s.m. een radeon.

Verwijderd

Voor een optimaal 2D resultaat: neem een Matrox kaart.

Verwijderd

Ik heb zowel een TNT2U (V3800deLuxe) als een Radeon ViVo 64MB DDR en de kwaliteit is echt wel goed te zien. Vooral is het beeld scherper en ook de kleuren worden beter weergegeven. (zelfde monitor instellingen)
Het is natuurlijk per persoon verschillend hoe hij deze verbeteringen ervaart, maar ik kan je een Radeon iig wel aanraden.

Trouwens een Radeon kan geen 1280x960 aan, deze resolutie kun je dan ook niet draaien (of 1152x864 of 1280x1024)

Verwijderd

idd, als 3d maar een bijzaak is, neem dan een Matrox

• Martijn
Mooi, dan ga ik denk ik maar zo''n kaartje scoren binnenkort...:P Nu nog de keuze tussen en SDR en een DDR 32MB... Graag nog een keer advies...:P

Verwijderd

SDR of DDR, middels de search kun je hier al veel topics over vinden, maar om het je makelijker te maken raad ik je de DDR gaan. Het prijsverschil vs het performanceverschil is gewoon te klein. Tevens is de DDR versie (nog) sneller in hoge resluties dan de SDR uitvoering.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op woensdag 04 april 2001 13:39 schreef _666_ het volgende:
Trouwens een Radeon kan geen 1280x960 aan, deze resolutie kun je dan ook niet draaien (of 1152x864 of 1280x1024)
Nou kerel, mote je toch even wat verder kijken dan je neus lang is, door het invoeren van 2 regkeys zijn ook deze te draaien, op rage 3D staat hoe, maar ik geloof ook in een post in het Radeon Topic hier, ff opzoeken in je reg gooien en hoppa, gaan met die banaan

Breek je nek voorzichtig

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Persoonlijk vond ik de G400 net effe strakker, maar dat is dan zeer subjectief.

• Martijn
Maakt het trouwens in beeldkwaliteit ook nog wat uit of je de normale ingang van de monitor gebruikt of die BNC aansluiting? (5 stekkers) Zoja, wat kost zo''n kabel? Zo nee, waar dient het voor...? :)

Verwijderd

ik had eergisteren nog een tnt2 (viper770) en gisteren de radeon sdr. maar er is wel degelijk verschil, bij mij tenminste. met de radeon was ie net ietsjes scherper, ietsjes dan he. Maar echt een groot verschil nee. Maar ik wilde sowieso m''n videokaart vervangen, ik bedoel tnt2 gaat zeker nog mee, maar radeon is gewoon :9 en de LG915ft+ ook trouwens

ps. hoe zit een tv-out kabel eruit

• Martijn
Krijg jij de convergentie helemaal goed? Ik blijf op een bepaalde plek best wel een dikke rode lijn zien...:( Hij is ook niet overal scherp...:'( Ik heb LG al gebeld, hij wordt zo snel mogelijk omgeruild...

Verwijderd

ik heb nog maar 4 uurtjes achter de LG gezeten en dat was s''avonds, maar de convergentie is nog geen probleem, wel ik heb een klein beetje last van moire, rechts-midden. maar dat ga ik vanmiddag effe bijwerken. ik ga de LG de komende dagen flink aan de tand voelen. dan post ik de eventuele probs. maarre als het goed is krijg je een nieuwe toch, als je ''m omruilt ?

Verwijderd

martijn, ik heb ff zitten kijken, maar bij mij is ie onderaan best wel onscherp en ik heb het idee dat dat op meer plaatsen zo is. maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, ik twijfel of ik lg zal bellen of niet.

• Martijn
Op donderdag 05 april 2001 20:48 schreef Mimix het volgende:
martijn, ik heb ff zitten kijken, maar bij mij is ie onderaan best wel onscherp en ik heb het idee dat dat op meer plaatsen zo is. maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, ik twijfel of ik lg zal bellen of niet.
Ik weet niet wat er met die monitoren is. Ik hoor veel mensen over problemen...:( Ik heb met LG gebeld, en zij zeiden me dat de monitor OVERAL perfect scherp zou moeten zijn... Ik hoop dat de nieuwe dat wel is... Binnen nu en een week hebben ze me er een beloofd, maarja, Change van GoT zit ook al weken te wachten op een nieuwe...

• Martijn
BTW, mimix, krijg jij die convergentie helemaal goed? Oftewel zie je nergens een rode lijn langs een witte lijn lopen? Kun je het beste zien met Nokia Monitor Test... Als je het moet hebben moet je maar effe ICQ-en...

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 13:58 schreef The_PyroPath het volgende:

Nou kerel, mote je toch even wat verder kijken dan je neus lang is, door het invoeren van 2 regkeys zijn ook deze te draaien, op rage 3D staat hoe, maar ik geloof ook in een post in het Radeon Topic hier, ff opzoeken in je reg gooien en hoppa, gaan met die banaan
Nou, mijn neus is toch echt niet zo lang, zou er dus langsheen moeten kunnen kijken ;), maar iig bedankt voor de info want ik wist ut nie

Verwijderd

martijn, met die nokiatest idd lukt ''t dus net niet om de convergentie overal goed te krijgen en hij wordt dan weer onwijs onscherp. dus er gaan wel degelijk lijnen langs elkaar, alleen waar haal jij die witte lijn vandaan. ik bedoel bij de convergentietest zie je toch alleen de primaire kleuren. of ik ben verkeerd aan het kijken/denken. Morgen ga ik fresh installs van winme en win2k doen, en zet ik de monitor terug op fabrieksinstelling. als het dan nog niet scherp is bel ik zeker naar lg. ik geloof namelijk niet dat het aan de radeon kaart ligt.

• Martijn
Je kunt toch gewoon een raster op je scherm toveren met dat Nokia test proggie? Dan zie je een hoop witte lijnen op je monitor...

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 22:57 schreef Martijn het volgende:
Je kunt toch gewoon een raster op je scherm toveren met dat Nokia test proggie? Dan zie je een hoop witte lijnen op je monitor...
yep, gelijk heb je, en idd ook bij mij zie je een aantal witte lijntjes, met een beetje donkerrood eromheen, boven en beneden op het scherm. btw. ik begin steeds meer aan mijn ogen te twijfelen. :(

• Martijn
Bij een monitor van 1360 piek wil ik gewoon dat ie 100% scherp is OVERAL... LG was het daarmee eens... Hoe moeilijk dat technisch gezien ook is... Afwachten hoe de nieuwe is, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in... Die van jou is ''fout'', die van mij is ''fout'' en ook nog eens die van Change... Dus ja, wie zegt dat een nieuwe wel goed is...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Als je helemaal NIET gamed, haal dan een g200
matrox scherpte en heel laag prijsje.
Beetje gamen Radeon SDR (kost ongeveer evenveel als g400 dacht ik tegenwoordig)
meer gamen: radeon DDR

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 23:17 schreef Martijn het volgende:
Bij een monitor van 1360 piek wil ik gewoon dat ie 100% scherp is OVERAL... LG was het daarmee eens... Hoe moeilijk dat technisch gezien ook is... Afwachten hoe de nieuwe is, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in... Die van jou is ''fout'', die van mij is ''fout'' en ook nog eens die van Change... Dus ja, wie zegt dat een nieuwe wel goed is...
precies, maar ik ga denk ik ook bellen naar LG. alleen je krijgt hopelijk wel een nieuwe in de plaats. weet iemand hoe lang je een nieuwe blijft krijgen ?

• Martijn
Op vrijdag 06 april 2001 10:38 schreef Mimix het volgende:

[..]

precies, maar ik ga denk ik ook bellen naar LG. alleen je krijgt hopelijk wel een nieuwe in de plaats. weet iemand hoe lang je een nieuwe blijft krijgen ?
De eerste 60 dagen geven ze altijd een nieuwe, daarna ligt het er een beetje aan...
Pagina: 1