Toon posts:

[BC3] TFT Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vorige week op de cebit geweest. Het meest van alles was ik onder de indruk van de beeldkwaliteit van sommige monitoren. Vooral TFT''s.
Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat deze niet geschikt zijn voor te gamen. (vanwege de "koolstof deeltjes" die niet snel genoeg doven?)
Is dit inderdaad zo of is dit ondertussen reeds opgelost?
Of zijn ze wel geschikt?

Cypro

Verwijderd

De afgelopen tijd is er heel veel vooruit gang geboekt met TFT monitoren. Je hoeft er niet meer recht voor te zitten en het beeld is haarscherp.
Zelf heb ik een Belinea 101515 dit is een 15" TFT scherm. Heb ik voor nog geen 2000,- aangeschaft en ben er erg tevreden over ook wat games aangaat

Verwijderd

Ook met games als UT en Quake Arena?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
ja, bij mij draait alles super op mijn compaq 15.1 " lcd tft schermpie

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb op een IIyama TXA3813MT gegamed...Alhoewel ik bijzonder onder de indruk was van de kwaliteit (ook qua na-ijlen enzo) vind ik m''n CRT nog steeds beter voor games - die TFT ijlde nog een kléin beetje na... Daar ik binnenkort een 17" Acer TFT krijg zal ik die ook eens testen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
binnekort gaat me pa een iiyama TFT schermpje kopen 15", nu was ik beniewd of iemand hiermee game ervaring had?

en het valt toch gewoon aantesluiten op een asusv6800, want die heeft geen dvi connector.

de readon die met het systeem wordt geleverd gaat naar mijn comp :)

Verwijderd

Geplaatst door delfosso - dinsdag 03 april 2001 22:02

--------------------------------------------------------------------------------
De afgelopen tijd is er heel veel vooruit gang geboekt met TFT monitoren. Je hoeft er niet meer recht voor te zitten en het beeld is haarscherp.
Zelf heb ik een Belinea 101515 dit is een 15" TFT scherm. Heb ik voor nog geen 2000,- aangeschaft en ben er erg tevreden over ook wat games aangaat

Hoe zit het met de kleuren dan? dat zou toch een groot probleem zijn omdat tft max 24 bit kleuren aankan?

(ben vandaag met vriendin voor derde maal monitor wezen shoppen en nog geen keus kunnen maken argghhhh.)

Verwijderd

Neem een 22" IIyama 8-)

Verwijderd

Hoe zit het met de kleuren dan? dat zou toch een groot probleem zijn omdat tft max 24 bit kleuren aankan?

(ben vandaag met vriendin voor derde maal monitor wezen shoppen en nog geen keus kunnen maken argghhhh.)
[/quote]

De kleuren zijn perfect. Het beeld is erg scherp. De Belinea 101515 kan max. 16,7 miljoen kleuren weergeven.
Je met eens een kijkje nemen in de volgende shop: www.pcvergelijk.com/shop

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Heel langzaam worden ze beter en goedkoper.
Heb ook gelezen over de intrede van klasse I, II en III minder tot geen slechte pixels.
Ook de verdeling van het achtergrondlicht is steeds beter,,,
En als je zoals ik alleen strategische spellen speel dan is het toch mooi...B-)
nog even sparen:9

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 17:41 schreef dokter het volgende:

Gelukkig zijn er ook niet meer kleuren dan 24 bit :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 05 april 2001 17:45 schreef HlpDsK het volgende:
Neem een 22" IIyama 8-)
Kijk, met jouw kunnen we praten >:)
Als je de ruimte heb voor een kuub aan monitor, waarom niet? Ik heb ook met een 15" TFT Iiyama gewerkt en ik moest echt :'( van de kwaliteit. Het zag er uit als een oude vga monitor die een paar keer van de trap is gevallen (was misschien wel een kapotte als ik hier verhalen lees van ''mooi en scherp enz.'')
Tuurlijk, TFT is een leuke uitvinding maar CRT is nog steeds scherper en goedkoper.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 17:45 schreef HlpDsK het volgende:
Neem een 22" IIyama 8-)
en dat maar lekker meenemen naar een LAN. Kan ik eerst mammoet transport bellen of ze dat ding voor mij willen vervoeren.
Pagina: 1