Hmm, vaag probleem. Ik zou gewoon Gistron bellen voor je garantie en of zij weten wat het is, dat is het simpelste.
Verwijderd
Ongeveer 2 weken geleden heb ik bij Gistron een compleet systeem bestelt en ontvangen...alles werkte perfect bij aankomst. Maar nu na 2 weken begint de monitor die ik erbij had bestelt, een Iiyama A705MT, kuren te vertonen, hij springt namelijk als ik hem aanzet direct in spaarstand (oranje lampje). Het gebeurde voor het eerst gewoon tijdens gebruik van de PC toen de monitor opeens in spaarstand sprong en sindsdien altijd is gebleven. Het vreemde is hier alleen van dat zelfs als de computer uitstaat hij in spaarstand springt, dit is normaal ook het geval maar dan hoort hij op het scherm een melding te geven dat hij geen signaal krijgt, maar ook dit doet hij niet. Of de PC nu uit of aan staat, het scherm blijft donker en het lampje blijft oranje. Ik ben alles langs gegaan en gekeken of alles goed en wel aangesloten was, ook heb ik in de bijgeleverde handleiding gekeken naar e.v. verklaringen maar dat alles mocht niet baten. Ik heb daarna de monitor van mijn oude PC op mijn computer aangesloten en dat werkt gewoon. Dus het moet aan de monitor liggen.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn??
iiyama heeft 3jaar onsite garantie..ik zou
daar dus gebruik van gaan maken.
Gr:):)tZZ
daar dus gebruik van gaan maken.
Gr:):)tZZ
Zit je stekkertje wel goed erin? Anders maak je wel een blunder als ze komen voor de garantie ;-)
Dat dan weer wel......
hij doet nu dus helemaal niks meer? alleen spaarstand?
gooi hem eens aan een andere pc. misschien levert je videokaart te weinig stroom om hem aan te houden
gooi hem eens aan een andere pc. misschien levert je videokaart te weinig stroom om hem aan te houden
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHmisschien levert je videokaart te weinig stroom om hem aan te houden
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je kan ook gewoon uitleggen dat dat niet zo werkt.Op woensdag 04 april 2001 13:06 schreef ziko het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
Nee sorry dit gaat werkenOp dinsdag 03 april 2001 21:13 schreef weareborg het volgende:
.....misschien levert je videokaart te weinig stroom om hem aan te houden
En zoals hierboven al eerder om gelachen werd doe ik nu ff hard mee....
En ja het had anders uitgelegd kunnen worden. Maar dit is wel erg dom... Lijkt een beetje op het geval: Wel de klepel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klok hangt.
JE VIDEOKAART kan te veel stroom vragen en daar kunnen zommigen oudere moederborden niet tegen, maar dat heeft NIETS, maar dan oo NIETS met je monitor te maken, behalve natuurlijk dat hij het niet gaat doen als je videokaart het niet doet...
Maar ik blijf erbij, domme opmerking, maar daar kunnen we weer om lachen, is ook leuk
ontopic:
Alles nalopen, werkt het dan nog niet
eerst Gistron bellen/mailen, omdat je hem daar gehaald hebt en daarna eventueel Piyama bellen.
(houdt de bonnen erbij !! wil men wel eens vergeten, oja en geef de originele bonnen NOOIT af, copien ok, maar als je originele bon kwijt bent, ben je het haasje)
succes iig...
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
Zo stom is die opmerking niet (die van te weinig stroom). Als de signaalsterkte die je videokaart afgeeft niet sterk genoeg is, of vervuild is, of als je monitorkabel van slechte kwaliteit of te lang is, kunnen kritische monitoren weigeren beeld te geven.
En geloof me, er loopt toch ECHT stroom door die kabel, Hoe klein die ook is...
Klopt als een bus. over vervuilde contacten, signaalsterkte enzo...Op woensdag 04 april 2001 13:57 schreef CrazyMuppet het volgende:
Zo stom is die opmerking niet (die van te weinig stroom). Als de signaalsterkte die je videokaart afgeeft niet sterk genoeg is, of vervuild is, of als je monitorkabel van slechte kwaliteit of te lang is, kunnen kritische monitoren weigeren beeld te geven.
Laat hem dat dan zeggen/tikken en niet iets anders.
Ik blijf erbij dat het een verhaal is van: klepel wel, klok niet. (zie eerder)
hij wilde kennelijk reageren, maar wist niet meer precies waar het over ging/hoe die het moest uitleggen/kon het woord niet vinden/ enz.......
Kortom, zoals zo vaak gebeurd (en zeker hier
Wat ik wil zeggen: als het net niet goed weet ZEG HET DAN, en ga geen half verhaal ophangen
oja, dit is niet als flame intended, niet beledigend, o.i.d, gewoon mijn mening
OnTopic
zie eerder
1e alles vor de ekerheid controleren
2e gistron
3e Piyama
Succes
met de monitor.. Notmaal gesproken zijn het het zeer goede beeldkanonnen
Op woensdag 04 april 2001 13:57 schreef CrazyMuppet het volgende:
Ik blijf erbij dat weareborg WEL stroom bedoelde.. Slaapstand van de monitor heeft met het aan/uitschakelen van dat ding te maken.Op dinsdag 03 april 2001 21:13 schreef weareborg het volgende:
hij doet nu dus helemaal niks meer? alleen spaarstand?
Slaapstand is inderdaad minder stroom (220-240 V) Maar dat heeft niets met het probleem te maken.
Pagina: 1