[BC3] 16 MB Riva TNT2

Pagina: 1
Acties:

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 17:02
Ik zoek een leuk systeempje voor m''n zoontje (7jr). completer.nl heeft een leuk duron 800 systeempje staan met een kaart genaamd "16 MB Riva TNT2". Is dat wat?
Ik bedoel, zelf ben ik meer dan tevreden over m''n 16MB G400DH. Loop ik bij die TNT2 tegen geheugenproblemen aan (te weinig)??
Kan me niet voorstellen...
Oja, ik zoek geen spelletjes monster!
Arnie

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Is zeker goed genoeg als je geen spellen ermee gaat spelen... BTW, potje UT of Q3 kan ook nog wel tot 1024*768...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

Sick Nick

Drop the top!

Als je niet wilt gamen heb je aan een TNT2 met 16 Mb geheugen meer dan genoeg.

Verwijderd

sorry, internet geheugen bestaat volgens mij nog niet :)

Maak er maar intern van :7

Verwijderd

Zelfs als je wel wilt gamen, maar dan een beetje de wat minder-eisende games kan je dan perfect draaien hoor.

Bijvoorbeel GP2000 van EA Sports of Fifa, geen probleem !!!!

Wat moet dat systeempie kosten trouwens ??

• ArnieNFW
Tja wat wil een 7-jarige? Nog geen UT of Q (mag niet...... zielig huh?). Maar Midtown Madness wel. Draait overigens prima op mn 16MB G400... verwacht dat het dus op een 16 MB Riva TNT2 ook wel draait... TOCH?
Arnie

• ArnieNFW
1399, +75gld voor 64MB meer. Heb een beetje zitten surfen. Los = duurder; complete systemen bij anderen ook. Is -denk ik- geen slecht systeempje. Geen A-spullen, maar zeker geen rotzooi.
Staat op hun site:
* AMD Duron 800Mhz
* Epox 8KTA II via KX 133 chipset UDMA100
* 3 1/2 floppy drive Samsung
* 64 MB PC133 (A-kwaliteits)
* 20 GB VL30 5400RPM ATA100 Maxtor Daimond
* 300 Watt luxe miditower (extra chassis cooling fan, 4x5.25, 2x3.5)
* 16 MB Riva TNT2
* AC 97 digitale sound onboard (eventueel uitschakelbaar)
* Internet acces keyboard, scroll muis
* 180Watt Emcom AM101 speakers
* 52 speed CTX ATAPI cd-rom
(incl. bundle Norton Anti Virus, Ghost)

Arnie (nope, geen binding met hun)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Midtown Madness draait wel ja. Idd goed om niet te vroeg te beginnen met die ''harde'' spellen. Hoe vroeger ze er aan beginnen, des te groter is de kans dat het als realiteit opgevat wordt... En dat wil je nie...;)

Verwijderd

Zeker weten, een TNT2 is een heel goeie en snelle chip hoor. Ligt ook een beetje aan je internet geheugen dat je hebt.

Als je 64 sdram erin hebt zitten moet alles perfect draaien, gewoon Detonator drivers installen en klaar !! :7

• ArnieNFW
AHA! Hier heb ik allemaal wat aan.
Detonator drivers zeggen me echter niks.
Zijn er generieke drivers die voor alle TNT2 kaarten zijn?
Waar?
Arnie

ps. Thanx allemaal

Verwijderd

Zit er geen beeldscherm bij die configuratie ???

Als je er toch 1 moet kopen, neem dan de Samsung Syncmaster Dynaflat 753DF.
Lekker prijsje voor een perfecte monitor !!!

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

TNT-2 in combi met duron 800 en 128 mb is ruim voldoende om midtown madness te spelen :)

Verwijderd

Hier kan je de drivers downen,
eigenlijk zijn het alleen drivers voor de Geforce kaarten maar op TNT2 draaien ze ook lekker.
Ik adviseer de versie 7.52 voor dat systeem/kaart

hier kan je ze allemaal downen :

http://www.guru3d.com/download/nvidia.shtml

>:)

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:05

Sick Nick

Drop the top!

gewoon bij de meuktracker hier even de detenator 6.50 downen (of van de site van Nvidia). Deze zorgen ervoor dat je grafische kaart heel wat beter werkt.
Er zijn wel nieuwere versie''s maar die zijn meer gericht op GeForce kaarten. Ze doen het wel met TNT2 kaarten, maar wat oudere doen het met TNT2 kaarten vaak wat beter. De 6.50 zijn de laatste officiele van Nvidia en IMHO ook de beste voor een TNT(2)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Djezus... moeten jochies van 7 tegenwoordig al zulke computers hebben...? Is dat echt nodig?

• ArnieNFW
Zo''n kaart: 16 MB Riva TNT2... klink ik erg dom als ik zeg welk merk dat is?
Nvidia of Riva? Of zijn dat typen?
Vergeef me..

Hehehehe.. neeee, nodig hebben ze het niet. Tot vorig jaar stond m''n puter in de huiskamer een speelde ze (heb ook nog een 3jarige) er regelmatig op (ook veel van Domus, Nijntje etc). Nu staat ie op zolder (ben verbannen) en raken ze ''m niet meer aan. Wil er eentje neerzetten voor ze op grijpafstand. Luxe? Zeker!

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
ja, maar zou je aan de ene kant toch niet beter even vragen wat de meerprijs is voor een 32mb versie? het is altijd handig voorbereid te zijn! anders kan je misschien binnen een half jaar weer een nieuwe kaart kopen.

gewoon even vragen wat het meer kost moet wel kunne denk?

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Nvidia RivaTNT2 is de chipset, merk bord weet je zo niet, zal wel een noname referencebordje zijn

• Mister_X
Op dinsdag 03 april 2001 20:09 schreef ArnieNFW het volgende:
Zo''n kaart: 16 MB Riva TNT2... klink ik erg dom als ik zeg welk merk dat is?
Nvidia of Riva? Of zijn dat typen?
Vergeef me..

Hehehehe.. neeee, nodig hebben ze het niet. Tot vorig jaar stond m''n puter in de huiskamer een speelde ze (heb ook nog een 3jarige) er regelmatig op (ook veel van Domus, Nijntje etc). Nu staat ie op zolder (ben verbannen) en raken ze ''m niet meer aan. Wil er eentje neerzetten voor ze op grijpafstand. Luxe? Zeker!
had ik toendertijd maar zo''n pa ! :)

op me 12/13e ofzo kwam ie met een 386 SX 2e hands aanzetten, was voor het hele huis, ik zat er het meest achter, (toen waas mijn interesse voor pc''s opgewekt :)) 2jaar later werd het een nieuwe p2 266/64mbram/4mbvidkaart. jaja, dat vond ik wel inetterressant! was ook voor het hele gezin, maar stond na een halfjaar lekker op mijn kamer, en effe stiekem de modem aangesloten, zelf draadje gemaakt, phoeeeeeeee goeie ouwe tijd :) nu me eigen systeem bijelkaar gespaart :)

ow beetje offtopic eigenlijk..

• ArnieNFW
Nou ja, geld groeit me ook niet op de rug, vandaar dat ik iets niet zooooo duur zoek & zijn deze vragen.
Waarschijnlijk is het zo dat als je iets gebrekkigs heb, je je er in gaat verdiepen (ik ben opgegroeid met een tandy trs80 op de havo & een sinclair zx81 thuis).
Mijn jochies zullen het "beter" hebben, en dus gelukkig een ander vakgebied zoeken (nou, och, waarom gelukkig)

jasses wat klink ik oud

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zorg er voor, dat je een volwaardige TNT2 kaart krijgt, en geen M64 of Vanta troep. De M64 heeft een 64 bit databus ipv de normale 128 bit databus (naar het geheugen). De Vanta heeft een 64 bit databus en daarbovenop een lagere kloksnelheid. Een volwaardige TNT2 is heel aardig, al is de chip redelijk verouderd. De meeste games draaien echter prima, als je niet het onderste uit de kan wilt. 32 Mb is daarbij zeer aan te raden, omdat bijvoorbeeld Quake3 dan nog goed op texture high detail vol aan te spelen is, wat zeer mooie plaatjes oplevert. Een gecrippelde TNT2 presteert goed totaan 32 bit kleurdiepte en hogere resoluties (1024 bij 768 wordt al lastiger). Daarom zeker niet minder vragen dan een volwaardige 128 bit databus TNT2..

• Mister_X
kwak3? het is voor een kereltje van 7 :)

maar ik zou ook voor een volwaardige ECHTE TNT2 gaan, met 32mb!

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Met lage resoluties geen probleem

Nu ook zonder stropdas

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle TNT2 16 die je nu nog ziet zijn Vanta''s, dus dit is inderdaad een verknepen versie (64 bit geheugenbus, slome clockspeed). Zelf zou ik vragen of er niet een Matrox G200 8MB in kan voor dezelfde prijs. Net zo waardeloos voor snelle 3D games, maar onnoemelijk betere 2D quality. Laatst vond ik er nog een (nieuw!) voor 75,-

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1