Toon posts:

[BC3] Radeon SDR 32MB of GeForce2 MX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze tussen een Radeon SDR 32MB en een MSI Starforce MS-8818 Geforce II MX 32MB.

Ik speel zelden tot nooit spelletjes. En als ik al wat speel is het wel UT. 3D is dus niet bijzonder belangrijk. 2D daarentegen wel. Het gaat mij er meer om dat ik op mijn 19" monitor een resolutie kan draaien van 1600x1200 met een een refreshrate tussen 85 Hz en alles daarboven. Momenteel draai ik dat op een AMD Duron 800. Met een (schrik niet!) VooDoo3 2000 AGP 16 MB. Deze 2D kwaliteit vind ik goed. Maar ja, ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Welke kaart kunnen jullie mij nu aanraden?

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Radeon SDR 32MB

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
De 2D van een GF2MX is echt ultiem brak. Alles boven de 1024*768 is niet om aan te zien... Echt superwazig...:r
Een Radeon heeft daarentegen geweldige 2D en een vergelijkbare 3D performance, dus zeker gaan voor de Radeon SDR...:P

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
die resolutie + frequentie kunnen beide kaarten goed aan.

duidelijk is dat de geforce 2mx beter is op 3d en redelijk slecht met 2d gebied en dat de radeon sdr wat beter op 2d en 3d weer wat minder.

wat 2d gebied betreft heb je waarschijnlijk de beste kaart die er is, 3dfx stond daar om bekend.

als ik jou was ging ik toch voor de radeon
(en ik zeg dit terwijl ik zelf een mx''je heb 8-))

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik weet niet onder welke steen je hebt liggen slapen, maar de 3D kwaliteit van de Radeon is toch beduidend beter, en in 32 bit is hij ook nog eens sneller...

Breek je nek voorzichtig

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Om toch een klein beetje mee te kunnen met spelletjes, pak je toch echt beter de Ati Radeon 32mb DDR versie. :9
Als je dan al eens een spelletje wilt spelen gaat over een jaartje de SDR echt te weinig zijn. ;(

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 15:51 schreef marble het volgende:

wat 2d gebied betreft heb je waarschijnlijk de beste kaart die er is, 3dfx stond daar om bekend.

als ik jou was ging ik toch voor de radeon
(en ik zeg dit terwijl ik zelf een mx''je heb 8-))
Probeer je me nou te vertellen dat de 2D van mijn VooDoo3 2000 AGP beter is dan die van een MX''je? Vind ik erg moeilijk te geloven voor zo''n niet al te verouderde videokaart, vooral t.o.v. een VooDoo3 2000. Ik hecht persoonlijk voor 80% aan 2D en 20% aan 3D. En nee, een Matrox is geen optie.

• Martijn
Zelfs de 2D van een Voodoo3 is beter dan de 2D van een MX...

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 02 april 2001 22:43 schreef Martijn het volgende:
Zelfs de 2D van een Voodoo3 is beter dan de 2D van een MX...
Dat doet AU :(

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij kan vertellen welke beter is voor de toepassingen die ik gebruik? ;( Dus veelal 2D en heel af en toe 3D.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 03 april 2001 10:56 schreef TT_Roadster het volgende:
Is er dan niemand die mij kan vertellen welke beter is voor de toepassingen die ik gebruik? ;( Dus veelal 2D en heel af en toe 3D.
:? :? Iedereen zegt Radeon en jij vindt dat niemand je het kan vertellen :? :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb net een SDR gescoord, moet ''m alleen nog even inbouwen. Verder bericht volgt..

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Goedzow martijn jonge, hij heeft helemaal gelijk... :)
Stoere icon btw, al verdur gekome met de viediejokaart? >:)

I see dead pixels...

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:31 schreef Overspeed het volgende:
Radeon SDR 32MB
Agree x100 :9

• Martijn
Op dinsdag 03 april 2001 13:08 schreef jotheman het volgende:
Goedzow martijn jonge, hij heeft helemaal gelijk... :)
Stoere icon btw, al verdur gekome met de viediejokaart? >:)
[Chatmode]Nee, nog niet, de BIOS IC''s ken ik nergus krijguh...:'([/Chatmode]

Verwijderd

sjeesh wat een gelul zeg

hiero staat ook een pc met een hercules gf 2 mx erin, en een simpele target monitor (17 inch) , en die kan 1600x1200 aan op 60 hz ... Alles is prima in orde, behalve dan de refreshrate.. maar het beeld enzo is best wel scherp hoor...

en ook op 1286x? is het beeld nog erg goed..

Denk dat het er ook heel erg aan licht wat de kwaliteit van je monitor is.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Eerlijk is eerlijk, de 2D kwaliteit van de Voodoo3 is STUKKEN beter, ik had zelf een V3 2000 PCI en heb nu een MXje, nou de V3 was scherper wat 2d betreft.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
IIG: ga voor de Radeon!!!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Thanks you all very much. Het is de Radeon geworden. :) Ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Wel ff laten weten hoe die gaat..;)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, SDR met 3063 drivers schokt wel behoorlijk met 1024 bij 768. Nu de 7099 aan de modem hangen, meer bericht volgt..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Betere resultaten met de 7099 drivers. UT draait goed en Quake3 ook. Nu nog de RadeonTweaker en loss gehts!!
Pagina: 1