Toon posts:

[BC3] Voodoo 3 warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Voodoo 3 3000 + TV-Out.
Nu kwam ik er achter dat hij erg warm wordt misschien klinkt dit raar maar is dit normaal de koelribben kan je dus niet aanaken (warm):o.
Kan ik er een koeler opzetten:? en is dit nodig:?
Zo ja waar moet ik die aansluiten op mijn Moederboerd:?
Want ik heb zover ik weet maar één aansluiting en die is voor mijn cooler van mijn processor (MSI 6309 ver 1.0)

Verwijderd

zon 486 fannetje die sluit je gewoon aan opt moerbord.. of op zon molex stekkhur

Verwijderd

Mijn G-Kracht 2 MX werd ook wel erg warm..
keb er nu een coolermaster opzitten..
RULEZzz

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hij wordt inderdaad warm :(
Maar hij kan er wel tegen :)
Ik zou alleen voor de levensduur van vidkaart en de rest van je componenten er toch een extra fan op richten :9~

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal.
Maar ik kan maar één zo''n aansluiting (molex) vinden op mijn moederbord en das voor de cooler van mijn processor of zitten er nog meer:?
Ik hoop dat ik eruit kom en wat kost een goeie cooler?
nog tips voor een cooler?

Verwijderd

molex is die stroomkabel van je voeding. (toch?)
voor een goeie fan ben je zo 20,- kwijt.. maar zo''n 486 ding mag niet meer dan 10,- kosten.. alleen hebben ze die nergens meer

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 02 april 2001 14:17 schreef gekkehekke het volgende:
maar is dit normaal de koelribben kan je dus niet aanaken (warm):o.
Dat die koelribben erg warm worden is alleen maar goed. Dat is dan ook de bedoeling; het houdt in de de chip zijn warmte goed afstaat. En v3`s worden erg warm. Als je niet overklokt is extra keoling niet echt nodig.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Een beetje tweaker koelt alles wat erg warm wordt, al is het alleen maar voor het idee.

*D
en ja, Voodoo 3 Wordt "heet"

gewoon met superlijm, 486 erop, en klaar is kees....

Verwijderd

je kan ook een tenmax stealh3 cooler kopen bij www.informatique.nl hebbie ik ook gedaan die is vet hoor.

mzls Arne_F

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Waarom koelen????
Zo''n ding kan er heus wel tegen. Elektronica mag 180 graden worden van binnen, dus als hij aan de buitenkant 80 graden is is er toch nog geen probleem?
Mijn voodoo3 draait al een jaar in de server, lekker heet laten bakken.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx echt Beter en die tenmax stealth3 cooler is gaaf das een speciale voor Voodoo3 t/m 5 misschien tweak ik mijn kaart wel of is dat niet de moeite?
Als ie dood gaat neem ik een nieuwe ik zit toch te denken aan een geforce2 64MB >:)

Weten jullie nog een paar tips of sites waar op staat hoe ik mijn Voodoo 3 tweak?

Verwijderd

Niks aan doen!

Die voodoo kan er prima tegen. Draait bij mij bijna 2 jaar prima en zonder extra koeling...

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 14:58 schreef Arne_F het volgende:
je kan ook een tenmax stealh3 cooler kopen bij www.informatique.nl hebbie ik ook gedaan die is vet hoor.

mzls Arne_F
Is die niet voor de Voodoo2 ???
Dat is toch die cooler die alle 3 de chips bedekt en koelt...

Verwijderd

Inderdaad. Mijn voodoo3 2000 staat ook al een anderhalf jaar lang zonder koeling op 156 ipv van 143 Mhz te draaien. Word dus wel teringheet. Maar alsie toch es doorbrand kan me dat nix verotte. Koop ik wel weer een nieuwe, 2e hands levert dat ding toch nix meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 15:40 schreef PsyFlux het volgende:
Inderdaad. Mijn voodoo3 2000 staat ook al een anderhalf jaar lang zonder koeling op 156 ipv van 143 Mhz te draaien. Word dus wel teringheet. Maar alsie toch es doorbrand kan me dat nix verotte. Koop ik wel weer een nieuwe, 2e hands levert dat ding toch nix meer op.
Juist zo denk ik er ook over maar ik heb nog weinig ervaring met tweaken dus hoe doe je dat ongeveer:?
Zo maak ik een begin:9 met leren hoe je iets tweakt:9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 15:39 schreef Tha_Roeltje het volgende:

[..]

Is die niet voor de Voodoo2 ???
Dat is toch die cooler die alle 3 de chips bedekt en koelt...
Kijk hier maar eens tennmax
Hij is toch voor voodoo 3 t/m 5 >:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon een socket7 koeler van 2 tientjes....
Plakken, aansluiten en draaien maar.

Verwijderd

Heb ook een PIII coolermaster of m''n VooDoo 3 3000 gefabriekt. Met 4 druppeltjes 2-Componenten lijn.

Nu wordt hij niet meer warm :):):)

Hij draait op 180 Mhz :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 17:43 schreef MrK het volgende:
Heb ook een PIII coolermaster of m''n VooDoo 3 3000 gefabriekt. Met 4 druppeltjes 2-Componenten lijn.

Nu wordt hij niet meer warm :):):)

Hij draait op 180 Mhz :9~

180Mghz wouw das wel BETER zeg gaat ik ook proberen >:)>:)

Verwijderd

Wel met mijn config nog maar 1050 punten bij 3dmark2000

Verwijderd

Ik heb ''em op 183 Mhz draaien zonder extra koeling, en ook zonder problemen...:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die score zal niet echt beter kunnen, denk ik, vanwege je slechte geheugenresultaten vanwege je oude mobo...
1100-1300 is ongeveer de norm met je specs en SS7 bordje... Je zit er dus niet ver vanaf..
Pagina: 1