[BC3] Verschil mx en gts op 1024x768

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe vidkaart te kopen, omdat mijn tnt2 nu wel aan zijn einde is...

Maar ik draai nooit hogere res. dan 1024x768 (lcd tft scherm)

Nu vraag ik me af: is het wel helemaal de moeite om een gts te halen, voldoet een mx ook al?

Het gaat mij er vooral om dat ik gewoon fatsoenlijk halflife, quake. ut enz kan spelen.
met m''n tnt2 gaat dat nu niet(zo lekker).

is bijv. het beeld wel redelijk schokvrij met een mx op die res.?

of moet ik toch een gts kopen?

Ik hoor het graag
Alvast bedankt

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28
Unreal Tournament is de enige uit jouw rijtje die niet soepeltjes draat. Echt niet soepel! Zelfs op 800x600 32bits high detail schokt en flapt het als de ziekte. Een framerat van soms 16 :(

een vriend van mij heeft een GTS en dan is het wel weer goed, maar ik heb wel eens gehoord dat het gewoon aan UT ligt, dat die niet Geforce optimized is ofsow.

Andere spellen geen probleem in 1024x768!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ligt aan ut ja, in unreal 2 is het waarschijnlijk gefixed. epic en nvidia zijn gaan samenwerken nl om et goed te krijgen :)
ik heb em hier op 1024*768 16 bit alle detail low

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:20
Nou, ik had hier laatst een MX van een maat van me... Op een Celly 850 haal ik met UT in 1280*1024*32 bit iets van 60/70 fps... Dus dat zit wel goed dacht ik... 3D is gewoon goed met een MX, maar 2D is echt verschrikkelijk. 1024*768 gaat nog, maar alles daarboven is ongelooflijk wazig... Voor 2D zou ik dus echt een andere kaart kopen. Ik heb de 2D performance vergeleken met m''n TNT2 en die is echt VEEEEEEEEL beter daarin. Voor mij geen MX dus, volgende week maar een Radeon halen, tenminste kwaliteit...:P

• Xandrios
het prob is dat ik er een tuner bijwil....

Nu heb ik daarvoor 2 mogelijkheden:
Asus 7100 (dus mx) deluxe combo --> f510
Asus 7700 (dus gts) deluxe tv --> f750

dat is dus f 250 verschil....
omdat ik toch alleen lage res. draai dacht ik dat een mx mischien ook wel voldoende zal zijn..

maar, hoe lang hou ik het dan vol met een mx?
niet lang volgens mij, hij is eigenlijk nu al verouderd..
Als ik een gts koop kan die natuurlijk wel langer mee.. (ik wil hem toch wel ongeveer een jaar goed kunnen gebruiken..)

wat raaden jullie me aan, GTS of MX met de gedachte dat hij een jaar te gebruiken moet zijn..

Bedankt

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 02 april 2001 13:16 schreef wouter76 het volgende:
Unreal Tournament is de enige uit jouw rijtje die niet soepeltjes draat. Echt niet soepel! Zelfs op 800x600 32bits high detail schokt en flapt het als de ziekte. Een framerat van soms 16 :(

een vriend van mij heeft een GTS en dan is het wel weer goed, maar ik heb wel eens gehoord dat het gewoon aan UT ligt, dat die niet Geforce optimized is ofsow.

Andere spellen geen probleem in 1024x768!
Ligt aan je CPU, UT vraagt erg veel van de CPU.

Je kan eens proberen om in openGL te draaien met de nieuwe openGL renderers.

Niet op voorraad.

• Xandrios
ik heb een duron@1070 dus dan moet dat toch goed gaan ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat je met een MX best nog een jaartje vooruit kunt, maar de 2e helft van dat jaar zal niet alles meer even vloeiend lopen.... Daarom zou ik, als ik jou was, toch voor de GTS gaan. 250,- verschil is niet onoverkomelijk lijkt mij, als het nu 400 gulden verschil was zou ik zeggen....MUAH, maar in de geval (afgaande op jouw cyfers) zou ik gaan voor de GTS, Met name door het DDR geheugen presteerd ie gewoon flink beter.

Geen inspiratie

• Xandrios
Wat vinden de andere TWEAKERS daarvan ?

Verwijderd

Ik zou wachten tot de Geforce3 MX *D beschikbaar is, of de Geforce2 GTS goedkoper is. Anders zou ik iig voor de MX gaan en deze VET overclocken. Op dit moment zijn de GTS nmm nog veel te duur.

• Martijn
Als je voor een kaart met tuner wilt gaan zou ik de Ati Radeon Allin Wonder kopen... Veel betere 2D kwaliteit (verschil van dag en nacht), betere 3D kwaliteit, snelheid iets onder de GeForce2 GTS, maar wel beter met DX8 spellen enz... Prijskaartje is 779,- , maar dan heb je ook wat...:P

• Eindbaas
  • Laatst online: 19:28
Op maandag 02 april 2001 14:14 schreef edward2 het volgende:

[..]

Ligt aan je CPU, UT vraagt erg veel van de CPU.

Je kan eens proberen om in openGL te draaien met de nieuwe openGL renderers.
OpenGL leverde nog een beroerder resultaat dan direct3d...:(

Het ligt denk ik niet aan de cpu (al is het niet de snelste...) Met dezelfde cpu en Viper550 TNT ging alles wel soepeltjes... Wat zeg je me daar dan van:? Oh ja, toen was de cpu nog niet oc''ed. En als Q3 in dezelfde res wel goed draait mag ik dat toch ook van UT verwachten?

• Xandrios
Martijn --> die all in wonder, waar kan ik die mee vergelijken? (in 3d)
de radeon 64MB vivo, of een andere?

ps. eigenlijk kan ik voor die prijs ook wel een powercolor geforce 2 gts 64Mb kunnen kopen, en dan nog een losse tv kaart erbij...

Heeft iemand (goede) ervaringen met een losse tvkaart?
de pctv rave heeft m''n pa, maar dat ding :r
Voorwaarde is wel dat hij kan opnemen, en stereo geluid heeft :9

• Martijn
Die All in Wonder is te vergelijken met een Radeon 32MB DDR, kijk hier voor een review...

Maar op zich kun je idd beter een losse TV kaart erbij kopen, is veel makkelijker ivm vervanging van videokaart over een jaartje ofzo... Zelf heb ik de Miro PCTV Pro, dus, stereo TV, stereo FM en remote control...:9 Ik ben er erg tevreden mee, mooi beeld en goed geluid.
Dus wat ik zou doen is:
- Radeon 32MB DDR of SDR (2D gelijk, 3D is de DDR wat sneller)
- Miro PCTV Pro

Wat ik in ieder geval NIET zou kopen:
- Asus huppeldepup Deluxe combo...:P

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:49 schreef Cutebritney het volgende:
Martijn --> die all in wonder, waar kan ik die mee vergelijken? (in 3d)
de radeon 64MB vivo, of een andere?

ps. eigenlijk kan ik voor die prijs ook wel een powercolor geforce 2 gts 64Mb kunnen kopen, en dan nog een losse tv kaart erbij...

Heeft iemand (goede) ervaringen met een losse tvkaart?
de pctv rave heeft m''n pa, maar dat ding :r
Voorwaarde is wel dat hij kan opnemen, en stereo geluid heeft :9
Ik heb hier een hauppage (welluk type weet ik nie) met sterio geluid, teletekst en afstands, en die doet zijn werk al 1 1/2jr goed vind ik.

• Xandrios
wat is er mis met de asus combo?

Hij komt goed uit de testen..(zie tweakers frontpage)

maar waarom zou ik dan de ati radeon 32 mb moeten nemen?
Lijkt me dat ik dan net zo goed een geforce2 GTS 64mb kan kopen. In $$$ maakt het niet zo veel verschil, f 75

maar wat vinden jullie? een ati of geforce?

ik draai toch alleen maar lage res.

• Xandrios
ik heb nu in een andere pc de Matrox Marvel g400 zitten :9~:9~

Hiervan vind ik e tv qualiteit zeer goed.
(op 1600x1200 tv kijken, zonder strepen, ook niet met veel beweging)

Zijn er losse tvkaartjes die dit ook kunnen?

Nu hoeft dat natuurlijk niet op 1600x1200 te draaien, maar het moet er wel heel goed uitzien op 1024x768...

• Martijn
Als je nu een G400 hebt zou ik zeker geen GF2MX kopen. Gewoonweg omdat de 2D zelfs op 1024*768 brak is vergeleken met een Radeon of G400. Tweede reden waardoor ik voor een Radeon zou kiezen is dat de Radeon beter op de toekomst voorbereidt is... Vooral beter in DX8 enz enz...

• Xandrios
die g400 draait in een ander systeempje hoor, en daar blijft hij ook wel ff inzitten :)

maar ik heb ff wat revieuws gelezen over de miro pctv pro, en die lijkt me wel wat :)
Nu kan ik alleen niet kiezen;
of een geforce + miro pctv pro
of een radeon vivo.

(de vivo heeft tv in, dus kan ik die gewoon
op m''n videorecorder aansluiten, en zo tv kijken (toch?)
de geforce heeft dat echter niet, dus daar moet ik dan een tv kaartje bijkopen.

Weet iemand wat de kwaliteit is van de video in van de radeon vivo?
Dat is natuurlijk wel erg belangerijk..

• Xandrios
zijn er nog tweakers die er anders over denken?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:30
Ik ben heel tevreden over de prestaties van m''n MX. UT loopt als een zonnetje met OpenGL op 1024x768@32 bits (P3 1000, 256 Mb). Quake 3 ook op diezelfde resolutie en Half Life al helemaal op de hoogste resolutie. Ik vind het wel best zo, dus voorlopig is het voor mij voldoende (tot de GF2 Ultra oid onder de 500 piek duikt :7 )

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:55 schreef Martijn het volgende:
Nou, ik had hier laatst een MX van een maat van me... Op een Celly 850 haal ik met UT in 1280*1024*32 bit iets van 60/70 fps... Dus dat zit wel goed dacht ik... 3D is gewoon goed met een MX, maar 2D is echt verschrikkelijk. 1024*768 gaat nog, maar alles daarboven is ongelooflijk wazig... Voor 2D zou ik dus echt een andere kaart kopen. Ik heb de 2D performance vergeleken met m''n TNT2 en die is echt VEEEEEEEEL beter daarin. Voor mij geen MX dus, volgende week maar een Radeon halen, tenminste kwaliteit...:P
''t lijkt tegenwoordig echt alsof iedereen een zwaar goede 17" monitor of 19" of groter heeft zeg. ik d8 dat de standaard wel zo''n beetje 17" was en dat daar de standaard 024 op was... :? draait iedereen ineens in 2D 1280x1024 of hoger :? :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je alleen zin hebt in UT, is een tweedehands Viper2 de ideale keuze. Met metal ragt ie elke andere kaart behalve de voodoo series in UT voorbij (UT is alleen goed voor Glide, en ook metal, omdat dat er zo op lijkt)
edit:

Niet goed gelezen...
Kwak 3 en Halflife, etc is ie ook heel goed in. Ongeveer net zo snel als een GF2MX. Alleen D3D laat ie wat bungelen :(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
mx wazig op hoger dan 1024? ik heb nergens last van hoor is bij mij net zo scherp als bij 1024. zal wel aan je monitor of als je een andere kaart al geprobeert hebt, aan je detonators liggen

11.01 heb ik draaien op winxp. kan ook nog zijn dat je een gare filter hebt de hercules zou een goeie filter hebben. bij mijn 7100 is alles ook ok dus.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:30
Mijn v7100 geeft ook niet echt slecht beeld. Het lijkt erop dat de 11.01 drivers beter beeld in 2D geven dan de voorgaande drivers (maar dit kan ook maar zo lijken :) )

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hmmmz vaagg

oop mijn system (zie sign) met mijn oude tnt2 m64 pro draaite het neit zo heel erg kewl oke de 800.600 @32 bits wel
maar hapert en stotterde als een kreng

maar nu met mijn ASUS V7700 GEFORCE2 GTS PURE zo soepel als een zachte tiet

de pure koste mij trouwens maar 555- bij norrod.nl

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Ik ben megatevreden met mij ASUS V-7100 MX. Ik heb een 19" en verder dan 1280x1024 gebruik ik toch nooit verder prima beeldkwaliteit. 10.80 detonators geven met ''best performance'' setting een :r beeldkwaliteit (bumpmapping in 3DMark2000). Ik ga binnenkort voor de 11.00s.

Raar vind ik alleen dat na het booten wanneer ik mn desktop zie het beeld even helemaal zwart wordt en weer terugkomt. Alsof de videokaart zich reset of zo. :? Iemand een idee hoe dat komt (het is iig geen de-gaussen)???

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:49
Op dinsdag 03 april 2001 12:01 schreef ImaStar het volgende:
Raar vind ik alleen dat na het booten wanneer ik mn desktop zie het beeld even helemaal zwart wordt en weer terugkomt. Alsof de videokaart zich reset of zo. :? Iemand een idee hoe dat komt (het is iig geen de-gaussen)???
Toevallig Active Desktop ingeschakeld? ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• salvador4
  • Laatst online: 25-08 21:53
Dat heb ik ook als ik windows in kom, maar dat doet hij bij mij alleen als ik bij de instelling van mijn mx bij hardware opties ''deze instellingen toepassen bij opstarten'' aanvink (de mem en core snelheid dus)

overigens krijg ik dit effect ook tussen elke 3dmark2001 test..

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
JA dit is spannend, ik heb ook ff een zwart schermpie als ik windows opstart :(

Is er iets aan te doen ligt ut aan het feit dat ik ook een MX heb? Weliswaar een Hercules met 5.5ns geheugen.. :P

hoe schakel je die actieve desktop bijv. uit? Ik heb al een zwarte desktop, moet je nog ergens iets aanvinken ofzo???

THANX!

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 12:09 schreef Griffin2k het volgende:

Toevallig Active Desktop ingeschakeld? ;)
Nee. Als ik Windows installeer is Active Desktop het eerste onderdeel dat ik uitschakel. Natuurlijk AutoUpdate, Task Scheduler en al die andere rotzooi ook. ;)
Op dinsdag 03 april 2001 19:28 schreef salvador4 het volgende:
... dat doet hij bij mij alleen als ik bij de instelling van mijn mx bij hardware opties ''deze instellingen toepassen bij opstarten'' aanvink ... overigens krijg ik dit effect ook tussen elke 3dmark2001 test.
Aha, dat zou het wel eens kunnen zijn. Maar volgens mij deed ''ie dat ook wanneer ik de default-settings core/mem gebruikte, ik weet dit niet 100% zeker maar zal vanavond even checken. Btw, in 3DMark2001 ziet de vergang tussen tests er niet uit :r. Ik spring tussendoor naar het desktop en zie dan een klein window voordat ''ie weer terug knalt naar 3DMark2001 *yuk*.
Op dinsdag 03 april 2001 19:41 schreef Symphony-X het volgende:

hoe schakel je die actieve desktop bijv. uit? Ik heb al een zwarte desktop, moet je nog ergens iets aanvinken ofzo???
Ja Halloooo :?. Wel eens gehoord van de Help-functie in Windows of wel eens je display-settings bekeken? Nou ja, omdat jij het bent ... :

Ga naar Display-settings (Control Panel of rechter-muis-klik op Desktop) en kies voor ''Web'' Daar staat iets als ''Active Desktop''. Dit moet je dus niet aanvinken :)

edit:
correctie
Pagina: 1